DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Sajtó: Az MGU-H megy, a Volkswagen jön

Monzában tárgyalnak az új motorformuláról, melyet egy évvel később, 2026-ban vezethetnek be. A résztvevők között szerepel a Volkswagen Csoport, amelynek egy fontos feltétele van: a hőenergia-visszanyerő komponens elvetése.

A Formula-1 jövőjének szempontjából fontos találkozó zajlik az Olasz Nagydíjon: a motorgyártók ülnek össze a sportág képviselőivel, hogy lefektessék az új szabályokat. A fejleményekről hivatalos álláspont még nincs, de több lap, a The Race és az Auto Motor und Sport is szállított híreket.

Az egyik fontos értesülés, hogy a szabályokat 2025 helyett egy évvel később, 2026-ban vezetik be. Középponti kérdés a hőenergiát visszanyerő komponens, az MGU-H sorsa, amelyet az egyik legbonyolultabb és legköltségesebb alkatrésznek tartanak. A jelenlegi gyártók már hajlanak arra, hogy megváljanak az MGU-H-tól.



A The Race kifejti, hogy a Mercedes, a Ferrari és a Renault kezdetben támogatta az MGU-H megőrzését, mint a hibrid technológia csúcsát képviselő terméket, a Red Bull azonban – amely a Honda kiszállása után motorgyártó pozícióba kerül – az egyszerűsítésre voksolt, MGU-H nélkül.

A tárgyalásokon a négy említett gyártó mellett a Volkswagen Csoport is képviselteti magát mint lehetséges jövőbeli gyártó. A németek esetleges csatlakozásának szintén feltétele az MGU-H elhagyása: a források szerint ez arra utal, hogy a Red Bull-lal karöltve indíthatnak motorprogramot a 2026-os szezontól.

A Formula-1 számára kiemelt fontosságú egy új gyártó csatlakozása, ezért a sport arra hajlik, hogy a Volkswagen igényeinek megfelelően változtasson a szabályokon – azaz megszüntesse az MGU-H-t. Kezdeti álláspontját már megváltoztatta a Ferrari és a Renault, jelenleg már csak a Mercedes véleménye áll azt illetően, hogy a hőenergiát visszaforgató elemet megtartsák.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: