A Formula-1 jövőjének szempontjából fontos találkozó zajlik az Olasz Nagydíjon: a motorgyártók ülnek össze a sportág képviselőivel, hogy lefektessék az új szabályokat. A fejleményekről hivatalos álláspont még nincs, de több lap, a The Race és az Auto Motor und Sport is szállított híreket.
Az egyik fontos értesülés, hogy a szabályokat 2025 helyett egy évvel később, 2026-ban vezetik be. Középponti kérdés a hőenergiát visszanyerő komponens, az MGU-H sorsa, amelyet az egyik legbonyolultabb és legköltségesebb alkatrésznek tartanak. A jelenlegi gyártók már hajlanak arra, hogy megváljanak az MGU-H-tól.
A The Race kifejti, hogy a Mercedes, a Ferrari és a Renault kezdetben támogatta az MGU-H megőrzését, mint a hibrid technológia csúcsát képviselő terméket, a Red Bull azonban – amely a Honda kiszállása után motorgyártó pozícióba kerül – az egyszerűsítésre voksolt, MGU-H nélkül.
A tárgyalásokon a négy említett gyártó mellett a Volkswagen Csoport is képviselteti magát mint lehetséges jövőbeli gyártó. A németek esetleges csatlakozásának szintén feltétele az MGU-H elhagyása: a források szerint ez arra utal, hogy a Red Bull-lal karöltve indíthatnak motorprogramot a 2026-os szezontól.
A Formula-1 számára kiemelt fontosságú egy új gyártó csatlakozása, ezért a sport arra hajlik, hogy a Volkswagen igényeinek megfelelően változtasson a szabályokon – azaz megszüntesse az MGU-H-t. Kezdeti álláspontját már megváltoztatta a Ferrari és a Renault, jelenleg már csak a Mercedes véleménye áll azt illetően, hogy a hőenergiát visszaforgató elemet megtartsák.