Az F1 Bizottság Belga Nagydíj hétvégén tartott ülése után vált hivatalossá, hogy az FIA valóban fontolóra vette a motorteljesítmény kiegyenlítését a Formula-1-ben. A közzétett kommüniké szerint a vizsgálatok során arra jutottak, hogy valóban kialakult egy számottevő különbség a gyártók között: bár értelemszerűen a közleményben nem nevesítették őket, de a Renault-ról van szó, amelynek a hírek szerint akár 30 lóerős lehet a lemaradása a riválisokkal szemben.
Az FIA egyelőre konkrét lépéseket nem tett az ügyben, az Erőforrás Tanácsadó Bizottságnak adták ki feladatként, hogy vizsgálják meg a lehetőségeket. Az ellenfelek közül a Red Bull-főnök Christian Horner támogatólag lépett fel az Alpine kérése kapcsán, Toto Wolff Mercedes-vezér ugyanakkor már visszafogottabb volt: szerinte nagyon vigyázni kell arra, nehogy BoP-vá váljon, amit csinálnak.
Utóbbi álláspontra helyezkedett a Ferrarit irányító Frederic Vasseur is – igaz, ő arról sincs egyelőre meggyőződve, hogy valóban jelentős a Renault lemaradása a másik három motorgyártó erőforrásaihoz képest:
„Tény, hogy amikor a motorfejlesztések befagyasztása mellett döntöttünk, megfontoltuk, hogy kivételes körülmények között megkereshetjük a módját annak, hogyan támogassuk azt, aki teljesen kikerült az elérhető távolságból. De nem vagyok biztos benne, hogy a Renault annyira le lenne szakadva” – fogalmazott Vasseur a RaceFans.net hasábjain.
„Ha valamit csinálunk, azt nem lehet az üzemanyag-átfolyással. Hasonló a megközelítésünk a szélcsatornás tesztelésekkel. A konstruktőri tabellán tizedik csapat több időt tölthet a szélcsatornában. Nem arról van szó, hogy tíz kilogrammal könnyebb lenne az autója. Lehetővé tehetjük a csapatnak vagy a motorgyártónak a fejlesztést, de ne adjunk előnyt nekik. Úgy gondolom, az a Balance of Performance-rendszer kezdete lenne.”