DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 5. kedd
F1

„A BoP katasztrófát és csődöt jelentene az F1-nek” – Wolff

A Mercedes F1-es csapatvezetője nem veti el a motorteljesítmény-kiegyenlítés lehetőségét, ám a sport szellemiségében kell mindennek történnie.

Az F1 Bizottság pénteki ülése után kiadott közleményből kiderült, hogy igaznak bizonyultak azok az értesülések, miszerint az FIA a motorteljesítmény-kiegyenlítés lehetőségét vizsgálja. A közlemény szerint a vizsgálatok arra jutottak, hogy valóban mérhető egy jelentős különbség: bár nyilván nem nevesítették őket, de az Alpine-ról van szó, amely a hírek szerint akár 30 lóerős hátrányban is lehet a riválisokkal szemben.

Konkrét döntés ugyanakkor nem született az esetleges lépésekről, az Erőforrás Tanácsadó Bizottságnak adták ki feladatként, hogy vizsgálják meg a lehetőségeket. Mindenesetre amikor legutóbb témaként felmerült hasonló az F1-ben, akkor az FIA azt az elvet fogalmazta meg, hogy az erősebb gyártók hajtásláncainak teljesítményét fognák vissza, nem pedig a lemaradásban lévőket javítanák fel.

f1-wolff-mercedes-2023_2



Az Alpine kérését a Red Bull is támogatja, s úgy fest, a Mercedest irányító Toto Wolffnak sincs teljesen ellenére egy közbelépés – ám hangsúlyozta, hogy a sportértéket szem előtt tartva kell mindennek történnie, nem szabad Balance of Performance-jellegű rendszerbe átcsapnia:

„A szórakoztatás a sportot követi, és azért hiteles ez a sport, mert keményen kell dolgoznod azért, hogy sikeres legyél” – idézi Wolffot az Autosport. „Ha hátraesel motorgyártóként és az erőforrásod nem teljesít úgy, mint a többiek, az nyilván mindenkinek a maga problémája. Ugyanakkor a befagyasztott motorfejlesztések mellett nem akarjuk elszalasztani, hogy lehetőségeket adjunk.”

„Viszont ezt úgy kell megtennünk, hogy érdem szerint történjen. Éppen ezért a 2026-os motorszabályoknál van egy olyan szabály, hogy ha az egyik erőforrás 3 százalékkal a legjobb motor mögé esik, akkor a csapatok jóhiszeműen összeülnek és megbeszélik, mit lehet tenni. Ha pedig közösen megértjük, mennyi teljesítmény hiányzik, akkor egyeztetnünk kell, mennyivel több tesztelési időt vagy fejlesztési jokert adhatunk.”

„Ez az, amit meg kell vitatnunk. Ha viszont hozzányúlunk bármilyen módon az üzemanyag-átfolyáshoz vagy BoP-t vezetünk be, akkor az katasztrófát és csődöt jelent az F1-ben. Még csak beszélni sem szabad soha ilyenről.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: