DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 3. péntek
F1

Kérdőjelek vannak a motorok körül a Mercedesnél

Szocsiban problémák adódtak Bottas monzai erőforrásában, ennek kapcsán pedig Toto Wolff elismerte: nem teljesen nyugodtak a motorokat illetően – csere és büntetés várhat Hamiltonra is?

A Mercedes vasárnap úgy döntött, kicseréli a belsőégésű motort Valtteri Bottas motorjában, így a finn mindössze a 16. helyről vághatott neki a Formula-1-es Orosz Nagydíjnak. Eleinte úgy tűnt és a kommunikáció is arra irányult, hogy „taktikai lépés” volt ez az Ezüst Nyilaktól, hogy így próbálják kontrollálni a hasonló okokból a mezőny végéről startoló vb-riválist, Max Verstappent. Ám mint azt Valtteri Bottas elárulta: gondjaik adódtak a mindössze két héttel korábban Monzában behelyezett erőforrással.

„Volt néhány gondunk, ez pedig nyilvánvalóan kisebb problémát eredményezett. Azt hiszem, ez a mostani erőforrás elérhető a készletből, valamint egy nagyon régi” – fogalmazott a Szocsiban végül ötödikként befutó finn pilóta.

bottas-szocsi-dppi-1



Maga Toto Wolff csapatvezető is elmondta, hogy meg akarják vizsgálni a motorokat: „Nemcsak azért hajtottuk végre elővigyázatosságból ezt a motorcserét, mert szeretnénk felhalmozni az erőforrásokat, hanem azért, mert szeretnénk megvizsgálni a teljesítményét” – nyilatkozta a The Race szaklapnak. „Pillanatnyilag is zajlik a motorok teljesítményének újbóli felmérése, mert vannak kérdőjelek, és éppen ezért még nem döntöttük el, mely erőforrások kerülnek vissza a készletbe.”

Nem csak Bottasnak voltak egyébként gondjai Oroszországban Mercedes-erőforrással: a williamses Nicholas Latifi pneumatikus szivárgás miatt szorult cserére. A megbízhatóság pedig bizony a vb-éllovas Lewis Hamiltonnál is aggodalomra adhat okot: miközben Bottas már az ötödik motorját is elkezdte 2021-ben használni, addig a brit még csak háromnál jár – viszont abból egyet már ő is elveszített Zandvoortban egy pénteki probléma után. Ez pedig azt jelenti, hogy jó esély lehet rá, hogy a hétszeres világbajnoknak is valahol be kell szerelni egy negyedik hajtásláncot, ami a Verstappenéhez hasonló hátrasorolással járna.

„Egyelőre egyszerre csak egy versenyhétvégére koncentrálunk, megvizsgáljuk a motorok teljesítményét, aztán döntünk” – mondta el Wolff. „Meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt, hogy biztosan megtaláljuk az apró hibákat nem is csak az idei, hanem a jövő évi erőforrásra való tekintettel is. Abban a fázisban vagyunk, amikor vizsgáljuk, hogyan folytassuk az idényt motorokat illetően.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: