DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

AktívAerodinamika

Egyszerűsítheti az új elnevezéseket az F1

Még meg sem jelentek, máris búcsút inthetünk az X-, Y- és Override-módoknak: az FIA szeretné megkönnyíteni a rajongók dolgát a 2026-ban induló új érában.

részletek

Így szimulálják az állítható első szárnyat a teszten

A Mercedesen jelent meg egy eléggé nyers megoldás a teszten Abu Dhabiban – ahol Norris arany sisakban, Hadjar pedig már a Red Bullban köröz.

részletek

Mi változott a 2026-os F1-es autókon?

Módosítottak és pontosítottak a hátsó szárnyakra és az aktív aerodinamikára, valamint a padlólemezekre vonatkozó előírásokon: néhány az FIA új fotóin is látszik.

részletek

Videó: Ilyenek lesznek 2026-tól az F1-es autók

Közzétette az FIA a Formula-1 új, 2026-os technikai szabályrendszerét – összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat.

részletek

DRS helyett: így működik majd az Override mód

A 2026-os F1-es technikai szabályok révén gyakorlatilag megszűnik a DRS az aktív aerodinamikával: ezentúl plusz elektromos energia segíti majd az előzéseket.

részletek

Override mód, aktív aero: itt vannak a 2026-os F1-es szabályok

Könnyebb és kisebb autók, előzést segítő motormód, aktív aerodinamika: az FIA közzétette a 2026-os F1-es technikai szabályzat legfőbb részleteit.

részletek

Egyenesben pörgő autók? Változtatni kell a 2026-os F1-es szabályokon

Aggasztó jelenséget tapasztaltak a 2026-ban bevezetni kívánt aktív aerodinamika kapcsán a szimulátorokban: mégsem működik az eredetileg tervezett koncepció.

részletek

Aktív aerodinamikával fognák vissza az elöl haladót az F1-ben?

Ross Brawn szerint nem elképzelhetetlen, hogy a 2026-ban érkező új szabályokban olyan aktív aerodinamikával lássák el az F1-es autókat, amely révén visszafoghatják a versenyben vezető autót.

részletek