Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. november 20. hétfő
WEC

WEC: Buemiék győztek, Hartley-ék világbajnokok

Bár a Toyota ismét gyorsabb volt, eldőlt az egyéni és konstruktőri cím is a Porsche javára. A márka egy GT-autója ütötte ki a vezető egységet a sanghaji 6 óráson.

A hosszútávú világbajnokság utolsó előtti versenyén, a sanghaji 6 óráson a Porsche 2-es számú egységének, a fedélzeten a párhuzamosan Toro Rosso színeiben Formula-1-ben is szereplő Brendon Hartley-val, Timo Bernharddal és Earl Bamberrel csak egy harmadik helyezésre volt szüksége, hogy megszerezze a világbajnoki címet.

Az előző versenyhez hasonlóan a Toyota Kínában újra jobb tempót diktált, mint a Porsche – a Fuji pályán a japán márka el is tudta halasztani a bajnokavatást –, a pole-ból induló 7-es autó, Conway, Kobayashi és Lopez egysége vezetett az utolsó fél óráig, ekkor azonban ütköztek a GT mezőny 91-es számú Porschéjával, és defekt miatt visszaestek a negyedik helyig. A Buemi, Davidson és Nakajima nevével fémjelzett, világbajnokságban második helyen álló 8-as Toyota örökölte a vezetést és győzelmet, a második helyen célba érő 2-es Porsche azonban bebiztosította a bajnoki címet. Hartley és Bernhard másodszor, Bamber először lett világbajnok (a 2015-ös győztes szezonban még Mark Webber volt az egység tagja).

Két Toyota helyett két Porsche végzett a dobogón, az 1-es számot viselő Jani–Lotterer–Tandy trióval a harmadik pozícióban, ezzel az eredménnyel pedig a sorozatból évad végén kiszálló német márka pedig az egyéni mellett a konstruktőri címet is bebiztosította.

Az ötödik helyen beérő 13-as Rebellion nyerte az LMP2-es kategóriát Bruno Sennával, Nicolas Prosttal és Julien Canallal a fedélzeten, miközben a Ford a szezonnyitó óta győzött először a GTE Pro kategóriában Andy Priaulx és Harry Tincknell közreműködésével. Harmadikként ért célba az 51-es Ferrari, így az olasz márka megszerezte a gyártók bajnoki címét. James Caladóra és Alessandro Per Guidire azonban még nagy harc vár a győztes trófeáért, miután a legközelebbi rivális, a Lietz–Makowiecki páros végzett a második helyen, annak ellenére, hogy ők ütköztek a 7-es Toyotával.

 

A sanghaji 6 órás eredménye:

  Rajtszám Versenyzők Csapat/Autó Körök Hátrány 
1 Sébastien Buemi Toyota Gazoo Racing 195  
    Anthony Davidson Toyota    
    Kazuki Nakajima      
2 Timo Bernhard Porsche LMP Team 194 1 kör
    Earl Bamber Porsche    
    Brendon Hartley      
3 Neel Jani Porsche LMP Team 194 1 kör
    André Lotterer Porsche    
    Nick Tandy      
4 Mike Conway Toyota Gazoo Racing 188 7 kör
    Kamui Kobayashi Toyota    
    José María López      
5 31  Julien Canal Vaillante Rebellion 183 12 kör
    Nicolas Prost ORECA/Gibson    
    Bruno Senna      
6 36  Nicolas Lapierre Signatech Alpine Matmut 183 12 kör
    Gustavo Menezes Alpine/Gibson    
    André Negrão      
7 13  Mathias Beche Vaillante Rebellion 182 13 kör
    David H.Hansson ORECA/Gibson    
    Nelson Piquet Jr.      
8 38  Ho-Pin Tung Jackie Chan DC Racing 182 13 kör
    Oliver Jarvis ORECA/Gibson    
    Thomas Laurent      
9 25  Roberto González CEFC Manor TRS Racing 182 13 kör
    Simon Trummer ORECA/Gibson    
    Vitaly Petrov      
10 28  François Perrodo TDS Racing 182 13 kör
    M.Vaxivière ORECA/Gibson    
    Emmanuel Collard      
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?