Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. február 24. péntek

Sokan kértétek, folytatjuk: mától visszatér a Méltán Elfeledve-sorozat

A Formula-1 kiscsapatainak történetét feldolgozó sorozatunk, a Méltán Elfeledve ismét jelentkezik, a mai naptól kezdve minden héten felidézünk egyet a királykategória legkevésbé királyi istállóinak történetéből. Íme, az eddigi részek listája:

Coloni - Öt szűk esztendő

Mastercard Lola - Priceless

Hill - Embassy of Death

Life - Life is sh*t

Andrea Moda - Az F1 legrosszabb csapata

Osella - Két pontszerzés, két temetés 

Zakspeed - Egy motor és más semmi 

Eurobrun - Gyenge kezdés után erős visszaesés

Leyton House – Kings for a day

Midland - Hogy is hívják most a Jordant?

Ma pedig ők következnek:

haaslola

Formula-1 kezdőknek Niki Laudától - remek videó magyar felirattal!

Látványos előzéseket hozott a Buenos Aires-i Formula-E futam!

Íme, az öt legszebb:

Verseny egy életen át: Isten éltessen, Professzor!

A 62. születésnapját ünneplő Alain Prostot az alábbi filmmel köszöntjük:

Máris elkészültek a Mini McLarenek és Ferrarik!

pf-kimi1

pf-kimi1

pf-kimi1

pf-kimi1

A McLaren új autója is videóval mutatkozott be

 

A Ferrari SF70H-t prezentáló videó:

Hamilton első köre az új Mercedesszel – 360-ban

A bemutatóját és W08 bejáratását tegnap tartó Mercedes mára is tartogatott egy különlegességet: 360 fokos kamerán nézhetjük végig Lewis Hamilton első kifutását a 2017-es versenygéppel, és meghallgathatjuk azt is, hogyan reagált az új ingerekre.

Ki volt legtöbbször a Magyar Nagydíj névadó szponzora?

A Pirelli bejelentette, hogy 2014-hez és 2015-höz hasonlóan, egy év kihagyás után idén ismét névadó szponzora lesz a hungaroringi futamnak (a barcelonai és a spái mellett), amit így hivatalosan Formula-1 Pirelli Magyar Nagydíjnak fognak majd nevezni.

Ez adta az ötletet, hogy utánanézzünk, a magyar F1-es futamok 31 éves története során melyik márka vásárolta be magát legtöbbször a verseny nevébe. A győztes toronymagasan kiemelkedik.

Marlboro 14 1992-2005
ENI 3 2010-2012
Pop 84 2 1988-1989
ING 2 2008-2009
Pirelli 2 2014-2015

Nyolc alkalommal nem volt névadó szponzora a nagydíjnak. 

pirelli-magyar-nagydíj

Videó: Raikkönené volt az első kör az új Ferrarival

A nyilatkozatokat egyelőre halogatják, a Ferrari a videós bemutató után legközelebb akkor adott magáról életjelet, amikor a ködös Fiorano garázsának felnyitása után először küldte ki versenypályára új modelljét. A volán mögött Kimi Raikkönen ült, aki egy installációs kör után vissza is tért csapatához. A nap során bizonyára Sebastian Vettel, és talán Antonio Giovinazzi is belekóstolhat majd az SF70H működésébe, hiszen a csapatnak 100 kilométere van arra, hogy bejárassa az új autót.

Kellemes változatosság: Vannak dolgok a McLarennél, amik nem narancssárgák

Például a lepel, amivel letakarták a már várakozó álláspontra helyezkedett MCL32-es modellt, amely 12 órakor mutatja meg magát a világnak. De meglehetősen szürkék lettek a csapat webboltjába felkerült új, 2017-es ruhakollekciók is - olyannyira, hogy egyesekben ez már aggodalmat is ébresztett. Persze lehet, hogy csak egyszerűen nem akarták ezzel előre elárulni magukat a csapatnál - no nem mintha kisezer más dologgal még nem tették volna ez meg 

C5anoLCWUAAdAhv

C5a9luGWcAAiJwX

Sose változz! Ricciardo rapperként mond köszönetet a rajongóknak

Daniel Ricciardo Twitter-követőinek száma elérte az egymilliót, ennek apropóján készítette ezt a különös videót.

Az idei mezőny tagjai közül egyébként Ricciardo az ötödikk, aki elérte az egymillió követőt. Ezt a népszerűségi listát Hamilton (4,15 millió) vezeti Alonso (2,44), Perez (1,62) és Massa (1,03) előtt. Egyedül a Ferrari két pilótája, Raikkönen és Vettel nem tagja ennek a közösségi oldalnak.

Kibővíti enstone-i gyárát a Renault, de azt nem gondoltuk, hogy a versenyzőket is befogják lapátolni

Pár napja már előkerült egy rövid talicskatologatós jelenet Jolyon Palmer szereplésével, most pedig itt egy hosszabb videó, amelyben a brit pilóta, vagyis kétkezi munkás lelkesen várja a szezonban rá váró építkezési munkálatokat. Örömteli, hogy a Renault-ból a lotusos társaság távozása után sem veszett ki teljesen a humor!

Jelek, jelek és megint csak jelek a McLarentől

Bizonyára már az F1 teljes közössége kórusban fújja, hogy milyen színű lesz a McLaren ma délben leleplezendő 2017-es modellje, köszönhetően az elmúlt hónapban a csapattól érkező milliónyi utalásnak. De Wokingban még a nagy nap délelőttjén nem állt le a narancsgépezet, három újabb egyértelmű emlékeztetőt kaptunk az MCL32-es külsejével kapcsolatban.

A csapat kihelyezett logóit narancssárgával világították meg, a gyárba reggel megérkező Zak Brown egy régi narancssárga modellt pillantott meg elsőként, és hogy, hogynem, még a ma 45 éves egykori tesztpilótájukat, Pedro de la Rosát is a 2006-os narancsszínű tesztfestés képével köszöntötték. Micsoda véletlenek!

 

Új szintre fejlesztett versenyzői tréning: csapkodás fejjel lefelé

Talán még soha nem szenteltünk külön posztot a Parc Fermé rovatban a kanadaiak kiválóságának, Robert Wickensnek, így most kárpótlásul itt van egymás után a második vele kapcsolatos bejegyzés is. A reakcióidő fejlesztésében szinte minden profi autóversenyző által használt "csapkodós gépben", a Batakban való gyakorlást Wickens egészen új szintre emelte. 

Autót cserél egy IndyCar- és egy DTM-pilóta

Aligha láthattuk eddig az IndyCar-sztár James Hinchcliffe-et és a Mercedes DTM-csapatánál vezető Robert Wickenst egymás társaságában, de ha jobban belegondolunk, egyáltalán nem meglepő, hogy ismerik egymást, hiszen mindketten kanadaiak. A télen is összefutottak, és ezúttal egy váratlan megállapodást is kötöttek: a következő hetekben egy-egy teszt erejéig ki fogják próbálni egymás autóját, ami nagyon új tapasztalat lesz mindkettőjük számára. A következő héten Wickens a Schmidt Peterson Motorsports Hondáját járatja majd meg Sebringben, Hichcliffe pedig március közepén Olaszországban a DTM-autó vezetésébe kóstolhat bele. A hírt a két pilóta az alábbi, igencsak furcsa hangulatú videóban jelentette be.

Piros és narancs: a Ferrari és a McLaren bemutatójának napjára ébredtünk!

Alighanem az év eddigi legjobban várt napja ez a február 24-e, hiszen az első olyan, amelyen két csapat is bemutatja 2017-es autóját, akik alighanem a két legnépszerűbb istálló: a Ferrari és a McLaren. Utóbbiak ráadásul nagy dobást ígérnek, a két évtizede szürkés árnyalatot használó autón valószínűleg feltűnik a narancssárga.

A déli órákig egymást érik majd az események és hírek. 9:45-kor megkezdődik a Ferrari bemutatójának élő közvetítése a fioranói pályáról, ahol ezt követően a pilóták meg is ejtik az új modell bejáratását. Az esemény a csapat weboldalán lesz követhető.

Aztán 12:00-kor "kapcsolunk" Wokingba, ahol a várva várt McLaren MCL32-ről rántja le a leplet Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne. Ezt a bemutatót a McLaren weboldalán követhetjük, de közvetítik a csapat YouTube- és Facebook-oldalán is.

Tseng_AppleAndOrange_a28c0f98-0dfb-4a0e-9667-a5cb2fe6c85a

Szép lányok, szép autók, szép képek... Tetszik? Még szép! (18+)

18 éven felüli olvasóinknak szóló "lányok és autók" témájú galériánk ide vagy a képre kattintva érhető el:

pf-hetlanyai

Filmet forgattak az új Toro Rossóról, de sajnos a világ legrosszabb rendezőjével

Danyiil Kvjat és Carlos Sainz ebben a közel egy perces összeállításban már a faenzaiak új autóját vezeti a misanói shakedown során, ám az STR12-ből mégsem látszik semmi! Persze mindez szándékos, a csapat csak a rajongók idegeivel játszik, és direkt úgy tartották a kamerát, hogy arról mindig pont a lényeg hiányozzon. Azért elég szemetek, valljuk be!

A csapat szerdai "filmforgatási napját" egyébként motorprobléma hátráltatta, az idénre a Ferrarit felváltó Renault-hajtásláncban az ERS hibásodott meg, így az engedélyezett 100 kilométert nem is tudták teljesíteni.

Nézitek azt a filmsorozatot, amelyben a silverstone-i bokszutcát katonai bázisként használják?

A második világháborúban katonai repülőtér volt, nemrég pedig egy filmforgatás kedvéért visszavedlett militáris szerepébe Silverstone, hiszen az F1 által 2011 óta használt új bokszlétesítmények kíváló, futurisztikus körítésül szolgáltak a Black Mirror aktuális fejezetéhez. A brit filmsorozat minden epizódja a közeli, képzeletbeli jövőbe kalauzol minket, bemutatva, hogy a nyakunkon lévő technológiai és robotizációs forradalom mennyire átformálhatja az emberi gondolkodást és értékrendeket. Silverstone a harmadik évad ötödik epizódjában tűnik fel, ahol a bokszépület és a bokszutca egy katonai bázist testesít meg, de az autósportok kedvelői a jellegzetes épületről, a garázsokról és az aszfaltra felfestett kék sávról könnyen kiszúrhatják az ismerős közeget. Mivel a Black Mirror minden részében egy új, különálló történetet mesél el, azok számára is teljes lehet az élmény, akik csak ezt az epizódot nézik meg.

blackmirror

blackmirror2

blackmirror3

Ez meg mi? A Mercedes berakott még egy szárnyat a hátsó szárny elé

Lewis Hamilton első pályára gördülésekor még nem, ám Valtteri Bottas későbbi menete során már ott volt a Mercedes frissen leleplezett W08-as modelljén az a különös szárnyacska, amire máris az új autó legkülönösebb összetevőjeként tekintenek. A vékony kis elem a motorborítás végéhez van rögzítve, és persze az autó elejéről érkező légáramlatok irányításában van szerepe, amelyek a mérnökök szerint általa hatékonyabban csapódhatnak le a hátsó vezetőszárnyon.  

C5W-tbbWcAAbB2n

Toto Wolff bizakodik, Bottas rója a köröket

Kollegánk, Kárpáthy Zoltán jelenti a Silverstone-ból, a Mercedes bemutatójának helyszínéről:

A W08 EQ Power+ típusjelű F1 versenyautó bemutatóját követően a csapat főnöke, Toto Wolff, azt nyilatkozta, hogy Nico Rosberg visszavonulására úgy kell tekinteni, mint a sors adta új lehetőségre, amelyet ki kell aknázni. Nagyon bízik abban hogy Bottas jó választásnak bizonyul és hogy sikerül folytatni a csapat 2014 óta tartó diadalmenetét.

Ami a Formula 1 kereskedelmi oldalát jelenti, Wolff reméli, hogy a száguldó cirkusz új tulajdonosainak sikerül még vonzóbbá, még érdekebbé tenni a sportágat, amelyet még mindig más motorsport sorozatok felé helyez. A Liberty Mediával való tárgyalások pozítivnak bizonyulnak és bizakodóan tekint erre az évre, hiszen a 2016-os évad utolsó futamain regisztrált nézőszám optimizmusra ad okot.

Nemrég ismét motorhang töltötte meg a pályát: a W08 EQ Power+ ismét akcióba lépett, ezúttal az „új fiú” Valtteri Bottas kezei között.

C5W5eFlWEAEdfGU

Olvastad már?