Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. szeptember 26. kedd

Sokan kértétek, folytatjuk: mától visszatér a Méltán Elfeledve-sorozat

A Formula-1 kiscsapatainak történetét feldolgozó sorozatunk, a Méltán Elfeledve ismét jelentkezik, a mai naptól kezdve minden héten felidézünk egyet a királykategória legkevésbé királyi istállóinak történetéből. Íme, az eddigi részek listája:

Coloni - Öt szűk esztendő

Mastercard Lola - Priceless

Hill - Embassy of Death

Life - Life is sh*t

Andrea Moda - Az F1 legrosszabb csapata

Osella - Két pontszerzés, két temetés 

Zakspeed - Egy motor és más semmi 

Eurobrun - Gyenge kezdés után erős visszaesés

Leyton House – Kings for a day

Midland - Hogy is hívják most a Jordant?

Ma pedig ők következnek:

haaslola

Befogták tornázni Hamiltont és Bottast a malájok

Beszív, kifúj, emel, húz. Hogy melyik a Mercedes igazi hazai versenye? A Brit Nagydíj, amit a csapat főhadiszállásától kőhajításnyira rendeznek? A Német Nagydíj, amely a csillagos márka otthona? Egyik sem: sokkal inkább a Malajziai Nagydíj az, a pilóták legalábbis biztosan így érzik, hiszen ott rángatják őket a legtöbbet a különféle médiaeseményekre, köszönhetően a csapat főszponzoraként ténykedő Petronasnak.

Lewis Hamiltonnak és Valtteri Bottasnak már a versenyhétvége előtti kedden be kellett állnia ebbe a mókuskerékbe, ami különös körülmények között lebonyolított interjúkat és a nézők előtti mindenféle bemutatókat foglalt magában az első napon. Még egy "toraórán" is részt kellett vennie a két sztárnak, amit az érdeklődők árgus szemekkel figyeltek. Alább néhány kép és rövid videó ezekről, de alighanem hosszabb videós beszámolók is készülnek majd Hamilton és Bottas Kuala Lumpur-i kalandjairól.   

Hogy Patrick Friesacher egy Red Bullt vezet? 2017-ben? Igen!

Megbocsátható, ha valaki már nem emlékszik az osztrák egykori F1-es versenyzőre, aki 2005-ben 11 nagydíjon állt rajthoz a Minardinál, mielőtt lecserélték volna őt Robert Doornbosra. A most 37 éves pilóta idén ismét feltűnt a paddockban, hiszen Baumgartner Zsolt "csapattársaként" ő is a kétüléses autókkal fuvarozza a vendégeket néhány versenyhétvégén, ám nemrég egy jóval modernebb játékszert is kapott, mint a még az előző évszázadból való bemutatóautó. Nem más, mint a Red Bull kérte őt fel egy parádéra, méghozzá a 2012-es, bajnoki címet nyert RB8-as versenygéppel. A csapat és Friesacher Svájcba, a La-Chaux-de-Fonds városban székelő TAG Heuer főhadiszállására utazott, hogy az idei Renault-motor névadó szponzoraként szolgáló cég munkatársai számára adják át az F1-es életérzést.

Nem véletlen, hogy Friesacher és a Red Bull egymásra talált, hiszen annak idején, 2001 és 2003 között még az osztrák versenyző karrierjének beindítását is az energiaitalosok szponzorálták. 

Ilyet se sok versenyző csinál: Alonso csak úgy bejelentkezett, hogy köszönetet mondjon a rajongóknak

A spanyol a McLaren főhadiszállásán járt, mielőtt felült volna a Kuala Lumpur felé tartó repülőjáratra, és ha már ott volt, megejtett egy röpke videós bejelentkezést is. Finoman fogalmazott, amikor azt mondta, hogy "alkalmanként" nehéz számukra az idei szezon, de megköszönte a saját és a csapat rajongóinak, hogy ezekben az időkben is mögöttük állnak. Hozzátette, a csapat fáradhatatlanul dolgozik az idei, és már a jövő évi autón is, noha arról nem szólt, hogy neki is készül-e az az autó, sem arról, hogy ő mennyire fáradhatatlanul dolgozik 2018-as szerződésén.

Alonso szezonjának első kétharmadát remekül összefoglalja, hogy idén eddig mindössze háromszor látta meg a kockás zászlót, noha célba érései során kétszer pontot is szerzett.

Újabb Le Mans-győztes igazolt a Formula-E-be, durván erős lesz a mezőny

Kedden a Formula-E kínai csapata, a Techeetah bejelentette, hogy a háromszoros Le Mans-győztes André Lotterer az új szezonban náluk versenyez majd.

A 35 éves német versenyző Neel Jani példáját követi, aki szintén a Porsche év végén megszűnő LMP1-es csapatától szerződött át a Formula-E-be. Lotterer sikerlajstromát hosszasan lehetne sorolni, hiszen amellett, hogy a WEC mezőnye egyik legjobbjának tartják (2012-ben világbajnok is lett), a formulaautózásban is remekel: 2003 óta állandó résztvevője a japán Super Formulának, és azóta egyetlen alkalommal sem zárta az év végi tabellát az 5.-nél rosszabb pozícióban, 2011-ben pedig itt is bajnokká vált.

Lotterer csapattársa Jean-Eric Vergne lesz, aki marad a Techeetah-nál azt követően, hogy az előző szezon utolsó futamán önmaga és az alakulat első győzelmét szerezte meg. A csapattal a szezont befejező Stephane Sarrazinnak távoznia kell, az ő sorsa egyelőre tisztázatlan.

Az is érdekes, hogy melyik két versenyző volt még harcban a Techeetah üléséért: a DS Virginnél helyét elvesztő Jose Maria Lopez, valamint a Formula-1-ben a Renault-tól hamarosan távozni kénytelen Jolyon Palmer is puhatolózott a csapatnál.

02117008_465

Nagy mázlija volt ennek a kutyának, amely betévedt egy versenypályára

Nagy szerencse:

Óriási videó: így bulizik Daniel Ricciardo

 

It's race week. Get excited

Daniel Ricciardo (@danielricciardo) által megosztott bejegyzés,

Ez most akkor egy Mitsubishi, vagy egy géppuska?

Komoly tömegbaleset a Nordschleifén

Az MNASZ elnöke és ígéretes formulaautós vendégeskedett az Autósport és Formula Magazin stúdiójában

Oláh Gyárfás az elmaradt Budapest Rali és a szakág aktuális kérdései kapcsán látogatott hozzánk – ő a Ralihíradó októberi adásában lesz látható –, míg a Motorsporthíradó következő havi meghívott vendége a 18 éves formulaautós Rónai Tamás volt, a közép-európai zóna tavalyi bajnoka.

Amikor füstbe ment Hamilton világbajnoki álma

Idézzük fel a tavalyi Malajziai Nagydíj legfontosabb pillanatait - a videó átkattintás után indul!

Érdekességek, amiket érdemes tudni a Malajziai Nagydíj előtt

Tudnivalók:

- Sepangban szerezte első pole-pozícióját és dobogós helyezését Fernando Alonso

- itt szerezte első győzelmét Kimi Raikkönen

- itt állhatott először dobogóra Sergio Perez

- a pálya közel van Kuala Lumpurhoz és az egyenlítőhöz

- gyakran vannak komoly esőzések, utoljára 2009-ben kellett itt futamot megszakítani és félpontokat osztani

- az egyetlen malajziai pilóta, aki elrajtolt hazája futamán, Alex Yoong volt, de kiesett váltóhiba miatt

- a legtöbbször Sebastian Vettel nyert itt (négyszer), 2015-ben itt aratta első ferraris sikerét

A videó átkattintás után indul:

Nagyjából tizenöt millió forintért vehetünk most egy formulaautót

Az olcsó formaautózás legújabb terméke lehet a Griiip cég által megvalósított ötlet. Négy év munkájával feljesztettek ki egy olyan autót, amely kevesebb, mint négyszáz kilót nyom teletankolva, egy ezer köbcentis Aprilia-motor hajtja kuplung nélküli szekvenciális váltóval megspékelve - és mindössze tizenöt-tizenhat millió forintba kerül.

Ebben már benne vannak a gumik, a szimulátor program és az adatbázis is, de a Griiip csapata azt tervezi, hogy versenysorozatot is indít ezekkel az autókkal: a nevezési díj további tizenkét millió forint, de a cél összességében a minél olcsóbb és minél kiegyenlítettebb versenyzés lesz. 

Már négy éves a Multi 21 - emlékezzünk a Webber-Vettel balhéra

A 2013-as sepangi futamon esett meg az a bizonyos "Multi 21", amit azóta is jó párszor emlegetnek a Red Bull-lal és Sebastian Vettellel kapcsolatban. Az akkor egyértelműen domináló Red Bull színeiben Sebastian Vettel indult a pole-ból, de Mark Webber került az élre és magabiztosan haladt is az első helyen. A csapat bedobta a "Multi 21" varázsszót a csapatrádióba, hogy jelezze: ebben a sorrendben kell beérniük a versenyzőknek. Vettelt azonban ez nem érdekelte, komoly támadást intézett Webber ellen és nagy nehezen meg is előzte, majd megnyerte a futamot. A csapat próbált rá hatni, Webbernek is mondták, hogy Vettel megkapta az információt, de a németet csak a győzelem foglalkoztatta - bár később elnézést kért, a két pilóta kapcsolata sosem lett a régi.

 

Megérkezett: Ken Block a Pikes Peaken!

Az amerikai showman a világ leghíresebb hegyi pályáján:

Most már értjük, miért beszélt le róla mindig az iskolai rajztanárnőnk, amikor F1-es autót akartunk készíteni

Mert kiváló érzékkel felismerte, hogy az ehhez szükséges szinttől kissé elmaradnak a képességeink...

Alonso mémtársa lett a McLaren 17 éves pilótája

Azt követően, hogy Lando Norris a Formula-3 speilbergi utolsó futamán a hajrában drámai módon kiesett, így (még) nem nyerte meg a sorozat bajnoki címét, elárasztották a Twittert a kavicságyban ülve szokatlan látványt nyújtó 17 éves britről készült képmanipulációk. Egyesek homokozóba, mások egyenesen az uralkodó mémkirály, Fernando Alonso mellé ültetik őt, de az mindenképpen beszédes, hogy valakit már az F1-be való megérkezés előtt ekkora hírverés övez.  Aligha kell már sokat várnunk, hogy Norris a mémek után a McLaren ülésében is Alonso nyomdokaiba lépjen.

Az Aston Martin és Red Bull együttműködése már most ilyen eredményeket szült – Mire számítsunk ezután?

Az Aston Martin Red Bull Racing mai bejelentése után kíváncsian várjuk, mivel dobják fel a két cég marketingesei jövőre az egyszeri F1-rajongók szürke mindennapjait.

Kiderült, mikor rendezik az idei Mikulás Rallye-t

A Rallye Szakági Bizottság döntése alapján a 2017-es, 21. Mikulás Rallye-t december 9-10-én rendezik majd.

Amikor egy pilóta édesanyja sem tudna jobb születésnapi ajándékot adni

A koreai-brit GP3-as pilóta, Jack Aitken az elmúlt héten teljesítette első F1-es tesztjét a Renault (Lotus) 2012-es autójával, az E20-assal, nem sokkal 22. születésnapja előtt. A tabella második helyén álló versenyző egy mondat kíséretében osztott meg egy képet gyakorlásáról Twitterén: "Sajnálom anya, de ezzel a születésnapi ajándékkal nem tudsz versenyre kelni."

Fejre állt egy Ligier Spában

Az Eurepeal Le Mans Series belgiumi állomásán Andrea Roda nagy sebességgel csúszott ki a Pouhonban, a gumifalnak csapódott, és tetőre rakta a JSP 217-est - az olasznak szerencsére nem esett baja.

Olvastad már?