DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Az első kör Spában olyan, mint a hullámvasút

A Haas két F1-es pilótája beszélt arról, hogy milyen vezetni a belga versenypályán - mindkettejük szerint a gyors döntések és a kompromisszumok számítanak leginkább.

Hamarosan vége a nyári szünetnek, újra pályára gördül a Formula-1 mezőnye - a legendás Belga Nagydíj következik. A futam előtt a Haas istálló két versenyzője beszélt arról, hogy mi számít igazán ezen az aszfaltcsíkon.

órúzs



"Nem tudsz felkészülni rá, ez olyan, amelyre nem vagy hatással" - mondta Romain Grosjean a megjósolhatatlan spái időjárásról. "Nem igazán aggódunk emiatt. Nyilván az időmérő vagy a verseny napján döntéseket kell hoznunk, de Spában sosem fekete vagy fehér a helyzet, nem egyszerű."

"Ez  egy remek pálya, sok kanyarral, méghozzá sok nagysebességű és néhány lassú, nehéz fordulóval... emiatt jó érzés itt vezetni. Van, hogy az első és harmadik, gyors szektorban vagy gyors, esetleg a másodikban, ahol sok a kanyar, attól függ, hogy hogyan közelíted meg a pályát. Az első körben rosszul érzed magad, mert olyan, mint egy hullámvasút, de amikor egyszer megcsinálod, már élvezed az erőhatásokat. Az Eau Rouge egyértelműen az a kanyar, ahol nem akarsz hibázni. Viszont ha jól gyorsítasz ki, nagy előnyt szerezhetsz a következő kanyarig."

"Gyors döntéseket kell hoznod az egész hétvége során, különösen a verseny alatt. Ha rosszul döntesz, komoly hátrányba kerülsz. Nagyon hosszú a pálya, néha az egyik részen esik, a másikon nem, az abroncsokkal kompromisszumot kell kötnöd" - tette hozzá Esteban Gutierrez. "A lényeg az, hogy jól megtaláld az egyensúlyt a leszorítóerővel, amellyel gyors vagy az egyenesekben és a tempós kanyarokban is."

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: