A Hungaroringen véget ért a nagy versenyfutás Lewis Hamilton és Sebastian Vettel között, amelynek tétje az volt, hogy melyikük jut el előbb karrierje 41. futamgyőzelméhez, ezzel az örökranglista harmadik helyén utolérve a legendás Ayrton Sennát. Hamilton volt nagyobb lemaradásban, domináns autója miatt viszont mégis neki tűntek jobbnak az esélyei ahhoz, hogy előbb elérkezzen ehhez a mérföldkőhöz. Ám a hétvégi futamon a dolgok váratlan alakulásának köszönhetően mégis Vettelé lett elsőként a megtiszteltetés. A németnek ráadásul Sennánál kilenccel kevesebb, azaz 149 versenyre volt szüksége ahhoz, hogy elérje a 41 győzelmet.
Vettel gyűjteményéből már csak a Magyar Nagydíj győzelmi trófeája hiányzott a minden évben megrendezendő futamok közül, és a Red Bull-lal való számos sikertelen hadjárat után most a Ferrari pilótájaként elsőre sikerült ezt begyűjtenie. A Hungaroring a 21. különböző pálya, amelyen a dobogó tetejére állhatott - ugyanennyinél jár Hamilton, és csak Alain Prost (22) és Michael Schumacher (23) van előttük a listán.
A Ferrari egy hosszú, tíz éven át tartó sikertelenségi sorozatot szakított meg a Hungaroringen, hiszen legutóbb 2004-ben tudtak itt győzni, még Michael Schumacherrel. Érdekes, hogy a két ferraris német sikerei között eltelt évek alatt két finn, két brit és két ausztrál pilóta gyűjtötte be az első helyeket a pályán.
Vettel sikerével együtt a Mercedes és pilótái számára néhány különleges sorozat szakadt meg. Legutóbb a 2013-as szezonzáró Brazil Nagydíjon fordult elő, hogy a csapat nem képviseltette magát a dobogón - mostanáig zsinórban 28 futamon át tartó sorozatukkal pedig a második helyet foglalják el az örökranglistán a Ferrari elképesztő 53-as szériája mögött.
A Mercedes a szezon kezdete, azaz kilenc futam óta mindkét autójával ott volt a dobogón, és ha most is sikerült volna ezt megtenniük, azzal beállítják a Ferrari 10-es hosszúságú rekordját 1952-53-ból (az akkori eredményeket árnyalja, hogy a csapatok kettőnél több autót is indíthattak). Ettől viszont most vasárnap jó messze voltak.
Lewis Hamilton is búcsút inthet néhány tekintélyes sorozatnak. 16 futam óta kirobbanthatatlan volt a dobogóról, és már csak három kellett volna neki ahhoz, hogy beállítsa Schumacher 19-es rekordját - így viszont egyelőre meg kell elégednie a második leghosszabb szériával, és kezdheti előröl a gyűjtögetést. Ugyanígy véget ért az a frissen beállított rekordja is, miszerint zsinórban 18 futamon állt legalább egy kört az élen.
A brit azért annak örülhet, hogy egymást követő 5. pole-pozícióját húzta be a hétvégén, ilyen hosszú időmérős sikersorozata pedig még sohasem volt az F1-ben. A szezonban pedig egyedül a barcelonai első rajthely nem lett eddig az övé, azaz már kilencnél jár, így ha Spában is ő nyeri az időmérőt, már augusztusban bebiztosíthatja magának az idei pole-trófeát, amit a legtöbb rajtelsőséget összegyűjtő pilótának adnak oda az év végén.
A Ferrari úgy nyert, hogy a verseny minden egyes körét ők vezették: 68-at Vettel, 1-et pedig Kimi Raikkönen. Ilyen a 2010-es Szingapúri Nagydíjon fordult elő utoljára a csapattal - ott minden körben Fernando Alonso állt az élen.
Danyiil Kvjat a második helyen célba érve első dobogóját szerezte, ami egyúttal a legjobb F1-es eredmény is Oroszország számára. Eddig Vilalij Petrov melbourne-i 3. pozíciója volt az etalon 2011-ből.
A 26-os rajtszámú autó 20 év után először végzett a legjobb három között. Kvjat választott száma 1995-ben Olivier Panisnak volt kiosztva, aki akkor második lett Adelaide-ben a Ligier volánjánál.
A Red Bull idén először végzett a legjobb három között, ráadásul rögtön egy kettős dobogóval. Ezzel a csapat 11 futamon át tartó pódium nélküli időszaka ért véget, ami a leghosszabb volt azóta, hogy 2009-ben a győztesek útjára léptek.
A Red Bull tehetségnevelő programja valaha volt legjobb F1-es eredményét zárta, hiszen az első négy helyen mind olyan pilóta futott be, aki náluk nevelkedett: Vettel, Kvjat, Ricciardo és Verstappen is vezetett a Toro Rossónál pályafutása elején, sőt, a most ötödikként célba érő Alonso is a faenzai csapat elődjénél, a Minadinál kezdett.
Max Verstappen ezzel a negyedik pozícióval rövid karrierje legjobb eredményét jegyezte, továbbra is 18. életévének betöltése előtt. Ezzel egyúttal a Toro Rosso történetének második legjobb helyezését állította be Sebastian Vettel 2008-as monzai győzelme után. Ilyen előkelő magasságban pedig ugyanannak az évnek a szezonzárója óta nem futott be a célba a Red Bull fiókcsapatának autója.
Fernando Alonso is jól jött ki a kavarodásból, hiszen az 5. helyen juttatta célba a McLarent, amivel eddig még a pontszerzés is nehézkesnek bizonyult. A spanyolnak immár senki nem dörgölheti az orra alá, hogy idei szezonja még annál is gyengébb, mint a Minardival teljesített 2001-es debütáló éve.
A Force Indiának különösen rosszul megy a Hungaroringen, hiszen a csapat egymást követő harmadik Magyar Nagydíján könyvelt el kettős kiesést. Pontot is fennállásuk során csak egyszer szereztek itt - 2011-ben Paul di Resta 7. helyével.
A Magyar Nagydíj immár egy évtizede nem hoz szerencsét a bajnoki címért hajtó pilóták számára. Legutóbb 2004--ben fordult elő, hogy a mogyoródi futam győztesét az év végén bajnokká koronázták. Vettel esélyei sem túl jók arra, hogy idén megtörje ezt az átkot, noha a tabellán még mindig ott lohol a két Mercedes mögött, és immár egy győzelemnyi közelségbe került Nico Rosberghez képest.