DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 15. hétfő
F1

A teljes gumiválasztékot beveti a Pirelli az első három F1-es futamon

A száguldó cirkusz abroncsbeszállítója, a Pirelli már most nyilvánosságra hozta a 2026-os Formula-1-es szezon első három futamának gumiválasztékát, amelyeken az összes új slick keverék szerepet kap.

A Pirelli már a 2026-os Formula-1-es szezon első három futamán pályára küldi az összes új slick gumikeverékét. Az olasz gyártó hivatalosan is bejelentette, hogy az idény nyitóversenyeire – Ausztráliába, Kínába és Japánba – milyen abroncsokat jelöl ki, és a választás ezúttal is lefedi a teljes skálát, ahogyan az 2025-ben is történt.

A március 6–8. között megrendezendő Ausztrál Nagydíjon a C3, C4 és C5 keverékek lesznek használatban. A 2024-es melbourne-i futamon ez az összeállítás egy kétkiállásos stratégiát eredményezett, amely során mindhárom slick keveréket bevetették a csapatok. Az idei verseny azonban egészen másképp alakult: a változékony időjárás miatt az intermediate abroncsok is szerephez jutottak, és a futam három jól elkülöníthető szakaszra bomlott, amelyek közül csak a középsőben lehetett slick gumikon versenyezni.

A március 13–16. között sorra kerülő Kínai Nagydíjon a középső tartományba eső C2, C3 és C4 gumikat jelölte ki a Pirelli. Sanghajban idén teljesen újraaszfaltozták az 5,451 kilométer hosszú pályát, ami komoly kihívás elé állította a csapatokat. Az oldalirányú és hosszirányú terhelés átlagosnak mondható a szezon egészéhez viszonyítva, ugyanakkor az autók bal oldala kapja a nagyobb igénybevételt. 2026-ban a sanghaji hétvége ismét sprintformátumban zajlik majd, ráadásul ez lesz az év első sprintes fordulója.



A március 27–29. közötti Japán Nagydíj a szezon egyik legkeményebb pályája a gumik szempontjából, így ide a legellenállóbb keverékeket viszi el a beszállító: a C1, C2 és C3 abroncsokat. A 2025-ös futamon az alacsony pályahőmérséklet és a szemcsésedéssel szembeni jobb ellenállás lehetővé tette, hogy a versenyzők egyetlen kerékcserével teljesítsék a távot. Egy évvel korábban azonban a hő okozta degradáció miatt legalább két kiállásra volt szükség.

A szezon első futamára érkező mezőny összesen három teszten vesz részt a rajt előtt. Az első, zárt kapus teszt január 26–30. között Barcelonában zajlik, ahol először futnak majd az új Pirelli-gumik a 2026-os autókon. A csapatok az öt napból három tesztnapot választhatnak. Ezt követően Bahreinben két teszt következik: február 11–13., majd február 18–20. között. Ez a hosszabb felkészülési időszak lehetőséget ad arra, hogy az istállók alaposan megismerjék a teljesen új technikai szabályrendszer szerint épített autóikat.

Az, hogy már az első három versenyhétvégén mind az öt slick keverék használatba kerül, rendkívül értékes adatokat szolgáltat a Pirelli számára. A gyártó így éles körülmények között mérheti fel az egyes gumik közötti teljesítménykülönbségeket, valamint azok szemcsésedéssel és túlmelegedéssel szembeni ellenállását – ezek az információk pedig kulcsszerepet játszanak majd az európai futamokra vonatkozó gumiválasztások meghatározásában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: