A Szocsiban rendezett futamokkal fejeződött be a WTCR idei szezonja, melynek első futama igazán fordulatos volt és a hétvége legfontosabb kérdése is eldőlt. Yann Ehrlacher a hatodik helyen ért célba, de mivel legnagyobb riválisa Fréderic Vervisch nem tudott elegendő pontot gyűjteni, így már az utolsó verseny előtt eldőlt a bajnoki cím sorsa.
Magyar szempontból is kiválóan alakult a délelőtt, akkor a Zengő Motorsport pilótája, Mikel Azcona szerezte meg a győzelmet, ráadásul a kvalifikáció alapján a második futamon a spanyol versenyző az első sorból indulhatott Yvan Muller mellől. A második sorban Nestor Giromali és Nathanaël Berthon foglalhatott helyet, mögöttük pedig az újfent bajnok Ehrlacher és Robert Huff várták a rajtot.
Bár a körülmények javultak valamennyire, a délutáni verseny előtt is esett az eső, így még a szezonzárón is nagyon vizes volt a pálya. A rajt után Müller elveszítette az első helyet, Azcona került az élre, a tapasztalt francia versenyzőnek pedig nagy csatát kellett vívnia a második pozícióért Girolamival.
A biztonsági autó már rögtön az első körben kénytelen volt bejönni, a rajt utáni pillanatokban Tassi Attila akadt össze Gilles Magnus autójával, amiből végül a belga jött ki rosszul, az Audi ugyanis a célegyenesben ragadt. Rajta kívül Esteban Guerrieri is szerencsétlenül járt, a Honda ugyanis annyira megsérült még a korábbi versenyen, hogy sajnos nem tudott vele elindulni.
A drámai pillanatok azonban csak az újraindítás után következtek. A Safety Car fázis végén még a célegyenesig sem jutott el a mezőny, amikor Müller óriási butaságot csinált és kilökte Azconát. Ezzel mindkettejük versenye hamar véget ért, a biztonsági autónak viszont nem miattuk kellett ismét a pályára hajtania.
Fél körrel később Boldizs Bencét került a falba a Kirill Ladygin ellen vívott csata után, a magyar pilóta hatalmasat bukott, de szerencsére nem sérült meg, az orosz pedig csapattársával együtt maradt a mezőny hátsó részében. A Lada hazai pályán tért vissza a mezőnybe, ám ez a hétvége nem alakult túl jól számukra. Magyar szempontból azonban ezek után is volt miért szorítani, Huff a második helyre jött fel Girolami mögé a Zengő autójval, de Tassi és Michelisz is a legjobb tízben volt.
A verseny második felében a brit pilóta átvette a vezetést és hamar meglógott mögötte pedig óriási csata zajlott a dobogós pozíciókért Girolami, Vervisch, Tassi és Vernay között, amihez idővel Ehrlacher és Berthon is csatlakozott. Mindez Huff számára kedvezett a leginkább, hiszen jelentősen növelni tudta ezzel az előnyét, a leintésig pedig már senki sem kapta el.
A Zengő Motorsport ezzel történelmet írt, korábban soha nem fordult még elő a csapat történetében, hogy dupla győzelmet érjenek egy fordulóban, ezzel pedig tökéletesen zárták az idei szezont. Huff mögött Vervisch lett a második, Berthon a harmadik, Tassi Attilát pedig a negyedik helyen intette le a kockás zászló. Rajta kívül még egy magyar ért célba, Michelisz Norbert egy nyolcadik hellyel fejezte be az idényt.
Gabriele Tarquini ezzel a versennyel zárta le pályafutását, többet ugyanis már nem fut teljes szezont, a búcsú viszont nem sikerült a legszebbre, egy ütközés után hat kör hátrányban a 15. helyen rangsorolták a veterán olaszt.
Eredmények: