A Túraautó-világkupa idei második fordulóját rendezik ezen a hétvégén, a helyszín pedig Portugália és a Circuito do Estoril versenypálya. A szabadedzések a Lynk&Co fölényét hozták, Santiago Urrutia és Thed Björk nyerték a két gyakorlást még az időmérő edzést megelőzően, a márkákat tekintve pedig a Honda tűnt a második legerősebbnek. A szezonnyitó hétvégével ellentétben itt már a megszokott módon, három szakaszra bontva zajlott a kvalifikáció, a Nordschleife esetében a pálya hossza és a sűrű program indokolta a változtatást.
Az első szakaszban a legjobb 12 pilóta ment tovább, itt némileg borult az erősorrend, amely a korábbi edzéseken kirajzolódott. A Zengő Motorsport autói például elég hátul végeztek, Mikel Azcona pedig hiába tűnt esélyesnek a továbbjutásra, épphogy kicsúszott. A spanyol pilóta a 13. helyen végzett, de csapattársai nála is jobban szenvedtek a Cupra versenyautóival, Robert Huff a 17. lett, Jordi Gené és Boldizs Bence pedig az utolsó két helyen zártak.
Bár az időmérő előtt Björk is gyorsnak tűnt, a 2018-ban világbajnoki címet szerző svéd pilóta épphogy bejutott a Q2-be. A Honda viszont megtartotta a korábbi tempóját, Esteban Guerrieri vezetésével az első négy helyet szerezték meg a Q1-ben. A második etapban az első ötbe kellett bekerülni, ahhoz, hogy a plusz pontokért és a rajtelsőségért harcban legyen valaki, ám nagy változás itt sem történt, igaz a Hondák között változott a sorrend.
Tiago Monteiro volt ekkor a leggyorsabb, mellette pedig Tassi Attila, Nestor Girolami, Guerrierri, valamint Jean-Karl Vernay jutott tovább. A francia volt a legjobb Hyundai-pilóta, igaz Michelisz Norbert nem sokkal maradt el tőle, mindössze 110 ezreddel maradt le a Q3-as szereplésről. A Lynk&Co autói sem tudtak javulni, közülük a leggyorsabb Urrutia lett, aki a 7. helyen végzett.
Az utolsó szakaszban már mindenki csak egy kört futhatott, ezt pedig Guerrieri rakta össze a legjobban. Az argentin pilóta a másodikként kezdhette meg a Q3-at és bár a harmadik szektorban belehibázott a körébe, így is megszerezte a pole-pozíciót. Monteiro alig több mint egy tizeddel maradt el tőle, mögöttük pedig Girolami, Vernay, Tassi lett a sorrend.
Guerrieri mellett még Gabriele Tarquini örülhet, az olasz versenyző a 10. helyen végzett, amivel a fordított rajtrácsos versenyen indulhat majd az élről.
Folytatás holnap az 1. futammal vasárnap 13:15-től.
Eredmények:
Versenyző | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 | |
1. | Esteban Guerrieri | Honda | 1:44.440 | 1:44.666 | 1:44.522 |
2. | Tiago Monteiro | Honda | 1:44.736 | 1:44.485 | 1:44.639 |
3. | Nestor Girolami | Honda | 1:44.673 | 1:44.551 | 1:44.771 |
4. | Jean-Karl Vernay | Hyundai | 1:44.830 | 1:44.699 | 1:44.833 |
5. | Tassi Attila | Honda | 1:44.616 | 1:44.601 | 1:44.894 |
6. | Michelisz Norbert | Hyundai | 1:44.797 | 1:44.809 | |
7. | Santiago Urrutia | Lynk&Co | 1:44.873 | 1:45.054 | |
8. | Yvan Muller | Lynk&Co | 1:45.193 | 1:44.976 | |
9. | Yann Ehrlacher | Lynk&Co | 1:45.019 | 1:45.057 | |
10. | Gabriele Tarquini | Hyundai | 1:45.513 | 1:45.098 | |
11. | Luca Engstler | Hyundai | 1:45.270 | 1:45.146 | |
12. | Thed Björk | Lynk&Co | 1:45.531 | 1:45.387 | |
13. | Mikel Azcona | Cupra | 1:45.548 | ||
14. | Nathanaël Berthon | Audi | 1:45.613 | ||
15. | Gilles Magnus | Audi | 1:45.688 | ||
16. | Frédéric Vervisch | Audi | 1:45.803 | ||
17. | Robert Huff | Cupra | 1:45.824 | ||
18. | Tom Coronel | Audi | 1:45.881 | ||
19. | Andreas Bäckman | Hyundai | 1:46.255 | ||
20. | Jessica Bäckman | Hyundai | 1:46.295 | ||
21. | Jordi Gené | Cupra | 1:46.426 | ||
22. | Boldizs Bence | Cupra | 1:46.927 |