Biztonsági autó mögül, nedves pályán rajtolt a WTCR bajnoki címről döntő fináléjának első futama Sepangban. A versenyzők eltérő gumitaktikával vágtak neki a futamnak: egyesek négy esőgumit tettek fel, mások az első tengelyre slicket, a hátsóra esőt választottak. Így taktikázott a bajnokságot vezető, pole-ból rajtoló Michelisz Norbert és fő riválisa, a kilencedik helyről kezdő Esteban Guerrieri. A két pilóta 15 pont különbséggel kezdte a nap első futamát: a címre szintén esélyes Yvan Muller lemaradása 20, Thed Björké 38 pont volt – ők csupán a 16. és 28. helyről indultak.
A 10 körös futam biztonsági autós rajtja kedvezett Michelisznek, aki így könnyen megőrizte a vezetést Aurelien Panis és Nestor Girolami – az első, aki csak esőgumit használt – előtt. Hátrébb viszont Guerrieri harciasan szerezte a pozíciókat, alig több mint egy kör alatt három helyezést javított, az 5. körben pedig már a negyedik helyen állt Michelisz, Panis és a hetedik rajthelyről szintén számos pozíciót javító Tarquini előtt.
Bár az autók csúszkáltak a nedves pályán, amelynek határai folyamatosan változtak, a slick-eső gumiválasztás bizonyult nyerőnek, az esőgumin rajtolók csúsztak lefelé, többen kerékcserére is kiálltak, mint Björk.
Michelisz Norbert végig kézben tartva a futamot nyert, 2,5 másodperccel Panis előtt. A francia cuprás után nagy szakadék következett, a dobogó alsó fokára álló Tarquini 10 másodperccel maradt le. Nagy csata a negyedik helyért zajlott: Guerrieri megőrizte a pozíciót, a szenzációsan teljesítő hyundaios szabadkártyás, Joao Paulo Lima de Oliveira előtt, aki a tíz helyet javító Mullert tartotta maga mögött (igaz, a francia megkapta az ötödik helyért járó pontokat, hiszen beugróként Oliveira nem volt jogosult rájuk).
Ugyanez a bajnokságra átültetve azt jelentette, hogy a 351 pontos Michelisz előnye 27 egységre nőtt Guerrieri és 35-re Muller előtt, a nullázó Björk matematikailag kiszállt a küzdelemből. A szezonból még két verseny van hátra a vasárnap folyamán, melyek közül a harmadikat újra Michelisz kezdi az első pozícióból.
Az 1. futam eredménye:
Versenyző | Autó | Idő/hátrány | |
1 | Norbert Michelisz | Hyundai | 26:02.896 |
2 | Aurélien Panis | Cupra | 2.446 |
3 | Gabriele Tarquini | Hyundai | 10.009 |
4 | Esteban Guerrieri | Honda | 10.878 |
5 | Joao Paulo Lima de Oliveira | Hyundai | 11.287 |
6 | Yvan Muller | Lynk & Co | 12.125 |
7 | Daniel Haglöf | Cupra | 17.213 |
8 | Johan Kristoffersson | Volkswagen | 20.142 |
9 | Nicky Catsburg | Hyundai | 31.331 |
10 | Jean-Karl Vernay | Audi | 31.772 |
11 | Andy Priaulx | Lynk & Co | 36.466 |
12 | Mehdi Bennani | Volkswagen | 37.211 |
13 | Attila Tassi | Honda | 40.633 |
14 | Yann Ehrlacher | Lynk & Co | 42.004 |
15 | Gordon Shedden | Audi | 43.183 |
16 | Benjamin Leuchter | Volkswagen | 45.377 |
17 | Mikel Azcona | Cupra | 58.401 |
18 | Ma Qinghua | Alfa Romeo | 1:00.734 |
19 | Mitchell Cheah | Hyundai | 1:03.709 |
20 | Kevin Ceccon | Alfa Romeo | 1:05.014 |
21 | Niels Langeveld | Audi | 1:07.607 |
22 | Néstor Girolami | Honda | 1:10.078 |
23 | Rob Huff | Volkswagen | 1:17.382 |
24 | Tom Coronel | Cupra | 1:20.508 |
25 | Hafizh Syahrin | Hyundai | 1:24.275 |
26 | Douglas Khoo | Cupra | 1:36.373 |
27 | Thed Björk | Lynk & Co | 2:02.312 |
28 | Augusto Farfus | Hyundai | 2:22.601 |
Tiago Monteiro | Honda | kiesett | |
Frederic Vervisch | Audi | kiesett |