DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
WTCR

A Honda nem tudta megadni a kért feltételeket Michelisznek

Miért távozott a Hondától Michelisz Norbert, és miért lett épp a Hyundai versenyzője? A tavalyi ezüstérmes a váltás hátteréről beszélt, valamint csapata, a M1RA sorsára is kitért.

Fordulóponthoz érkezett Michelisz Norbert pályafutása, aki 2018-ban elhagyja a Hondát, és Hunydai-jal, a BRC Racing Team színeiben versenyez a WTCC-ből létrejött WTCR-ben. Fontos leszögezni, hogy a sorozatban nem lehetnek hivatalos gyári csapatok, a magyar pilóta azonban továbbra is gyári versenyző marad, mivel a Hyundai Motorsporttal köt szerződést. Az Indexen vezetett rovatában arról is beszélt, mi vezetett a váltáshoz.

„Fura érzések kavarogtak bennem december eleje óta. Sokáig nem tudtam eldönteni, hogy ezeket a katari szezonzáró és a világbajnoki cím elúszása miatti csalódottságom idézte-e elő, vagy pedig egy jelzés volt, hogy eljött a váltás ideje” – írta Michelisz, hozzátéve, hogy ez a magyarázata, miért hallgatott ilyen sokáig, január végéig jövőjéről.

A 33 éves versenyző kiemelte, több lehetősége is volt a folytatásra. Ezek közül egyet nevezett meg konkrétan: saját csapata, a TCR-ben szereplő, hondás M1RA versenyzője lehetett volna – a legtöbben ezt a végkifejletet valószínűsítették, amint eldőlt a WTCC jövője.



„Természetesen élt a fejemben egy olyan forgatókönyv is, hogy a Honda gyári támogatását élvezve saját csapatomban, a M1RA-ban versenyzek idén, de amikor elkezdtük látni azt, hogy nem tudunk olyan feltételeket kiharcolni a japán gyártónál, amiket szükségesnek tartottunk volna a sikerhez, közösen arra jutottunk Bári Dávidékkal, hogy a szakmailag számomra legjobb döntést kell meghoznom” – mondta a versenyző, hozzátéve, hogy a M1RA 2018-as szezonjának biztosításán továbbra is lázas munka folyik.

És miért esett végül a dél-koreai Hyundai-ra a választás? Michelisz meg van győződve róla, hogy az i30 N lesz a WTCR legütőképesebb autója. Ezt azok az eredmények – köztük egy győzelem – támasztják alá, melyeket a még fejlesztés alatt álló autó ért el a TCR utolsó hétvégéin.

„Hiszek abban, hogy 2018-ban a Hyundai lehet a legerősebb márka a WTCR-ben, de azt azért hozzá kell tennem, hogy ez jelen pillanatban inkább megérzés, mint megbizonyosodás.  Szakmai kockázatot is vállaltam a váltással, de a megérzéseim azt súgták, hogy a Hyundai a legjobb választás” – mondta Michelisz, akinek valamelyest sötétben kellett tapogatóznia, hiszen a WTCR 2018-as rajtrácsa nem sok hasonlóságot fog mutatni a tavalyi WTCC-vel.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: