DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
WTCR

Hivatalos: Michelisz új márkával a WTCR-ben

A korábbi sajtóhírek helytállónak bizonyultak: Michelisz Norbert elhagyja a Hondát, és a Hyundai színeiben, Gabriele Tarquini csapattársaként folytatja pályafutását a világkupán.

A TCR-szabályokat adaptáló WTCR-ben – a WTCC utódjában – nem szerepelhetnek gyári csapatok, de megengedett bizonyos fokú gyári támogatás privát csapatoknak, valamint gyári pilóták elhelyezése ezeknél az istállóknál. Ez lehet a helyzet az olasz BRC Racing Team esetében is, amely kedden bejelentette, két Hyundai i30 N TCR-rel szerepel a túraautó-világkupa rajtrácsán, melyeket a tavalyi ezüstérmes Michelisz Norbert, valamint az autó fejlesztésében részt vevő Gabriele Tarquini vezet.



„Ugyanazt érzem, amit pályafutásom elején” – mondta Michelisz a BRC közleményében. A magyar versenyzőt szerződése nem a csapathoz, hanem közvetlenül a Hyundai Motorsporthoz köti, tehát gyári pilóta lesz. „Új csapattal dolgozom együtt, új autót vezetek, új bajnokságban veszek részt. Új kihívás lesz számomra, ami rendkívül motivál. Nagyon örülük, hogy újra együtt dolgozhatok Gabrielével, és a tesztelésen szerzett tapasztalataiból tanulhatok még az első versenyek előtt. Tavaly nyilvánvalóvá vált, hogy az i30 N TCR-t és BRC Racing Teamet kell legyőzni, így biztos vagyok benne, hogy győzelmekért és bajnoki címekért küzdünk idén.”

Utóbbi egyben meg is magyarázza, miért hagyja el a magyar pilóta öt, Zengő Motorsportnál, majd gyári csapatnál töltött szezon utána Hondát, melyek közül az utolsó volt a legeredményesebb – a bajnoki címről azonban a katari szezonzárón műszaki hiba miatt lemaradt.

Tarquini helyzete is érdekes, az olasz versenyző ugyanis 2016 végén elhagyta a WTCC-t. Tavaly Michelisz csapattársaként egy hétvégén beugróként erősítette a Hondát, 55 évesen azonban állandó jelleggel visszatér a világszintre. 2017-ben – szintén a BRC Racing Teammel – ő vezette az új Hyundai tesztprogramját, mely idény végén a nemzetközi TCR-ben is bemutatkozott. Tarquini megnyerte a rendkívül gyors (bár akkor még nem homológ) Hyundai első versenyét.

„Mivel tavaly én vezettem az i30 N TCR tesztelését, nagyon jól ismerem az autót” – nyilatkozott bizakodva Tarquini. „A szezon fantasztikus lehetőség lesz, hogy a magam és a csapat tapasztalatát az új bajnokság élvonalában való szereplésre váltsuk át. Alig várom, hogy újra teljes versenyszezont teljesítsek, és olyan bajnokságban versenyezzek, amely egészen biztosan nagyon kemény és versenyképes lesz.”

 A WTCR 26 főben maximalizált rajtrácsán eddig hat helyet foglaltak el: a BRC Hyundai-ai mellett két Audi R3 LMS-t indít a belga Comtoyou Racing (Denis Dupont és Aurelien Panis számára), valamint két Honda Civic Type R-rel versenyez a szintén belgiumi Boutsen Ginion Racing.

Michelisz saját csapata, a M1RA szintén Hondával versenyzett tavaly a TCR-ben. A tulajdonos márkaváltása után fokozottan kérdéses, mi lesz a kapásból csapatbajnoki címet gyűjtő istálló jövője, melynek egyik versenyzője Tassi Attila.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: