DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. június 23. hétfő
WEC

WEC: Hazai pályán győzött a Ferrari, Rossi elszúrta

Giovinazzi, Calado és Pier Guidi #51-es egysége nyerte az imolai hatórás futamot a #20-as BMW és a Mick Schumacher-féle Alpine előtt. Rossiék épp lecsúsztak a GT-győzelemről.

A katari évadnyitó után újabb Ferrari-győzelem született az Endurance-világbajnokságon, ám ezúttal az Antonio Giovinazzi, James Calado és Alessandro Pier Guidi alkotta #51-es trió diadalmaskodott Imolában: ezzel az olasz gyártó első hazai sikerét jegyezte a WEC-ben.

Giovinazzi szombati Hyperpole-köre révén az élről kezdhette meg a hatórás viadalt az #51-es Ferrari, amely csak a két biztonsági autós fázis által is felkavart eltérő stratégiákból adódóan engedte át rövid időszakokra a vezetést a versenyen. Az egység a katari harmadik helyével együtt a világbajnoki összetettben is az élre ugrott.

wec-imola-ferrari



Kettős Ferrari-győzelem is születhetett volna a privát #83-as AF Corse révén, de Robert Kubicáéknak be kellett érniük a negyedik hellyel. A dobogót ugyanis a #20-as BMW (Robin Frijns, René Rast, Sheldon van der Linde) és a #36-os Alpine (Mick Schumacher, Jules Gounon, Frederic Makowiecki) tette teljessé: mindkét márka legjobb WEC-eredményét állította be, ahogy amúgy Schumacher is.

A Toyoták egy ötödik és egy hetedik helyet szerezték Imolában – a Sebastien Buemi, Brendon Hartley, Ryo Hirakawa összeállítású #8-as szerepelt jobban –, közéjük a #15-ös BMW ékelődött be. A top 10-be a #6-os Porsche, a #93-as Peugeot és a #12-es Cadillac fért még be, pedig előbbi egy ideig még az élen is állt a győztes Ferrari előtt.

Így a gyártók közül ismét az idén debütáló Aston Martinok maradtak csak pont nélkül, akik az utolsó két helyen futottak be – igaz, legalább célba értek ezúttal. A másik gyári Ferrari, az idénynyitón nyerni tudó #50-es az időmérős körök törlése után csak a Hypercar-mezőny végéről startolhatott, de így jócskán pontot szerezhetett volna, ám az utolsó órában összeértek a #8-as Toyotával, és defektet kaptak.

 

LMGT3: Rossi biztos győzelmet dobott el?

wec-imola-lmgt3

Az LMGT3-ban is hazai népünnepély lehetett volna, ám a Ferrarival ellentétben Valentino Rossi elszúrta az esélyét. A korábbi MotoGP-legenda WEC-karrierje első kategóriapole-ját szerezte szombaton, s a futamon is a vezetésért harcolt, amikor nekiment a #21-as AF Corse Ferrarinak és Simon Mann-nak, amiért áthajtásos büntetést kapott az egység.

A #46-os BMW (Rossi mellett Kelvin van der Linde és Ahmad Al Harthy ül még benne) így is csupán három tizeddel a végül kisebb meglepetésre nyerni tudó #92-es Manthey Porsche (Richard Lietz, Riccardo Pera, Ryan Hardwick) mögött ért be.

A pódiumra az Akkodis ASP Team #78-as Lexusának legénysége állhatott még fel, míg a katari győztes #33-as TF Sport Aston Martin ezúttal hetedik lett, de így is őrzi a bajnoki vezetést. Folytatás három hét múlva a spái 6 órással.

A Hypercar kategória végeredménye – a top 10:

1. #51 Ferrari Giovinazzi, Calado, Pier Guidi  
2. #20 BMW S. van der Linde, Rast, Frijns +8.490
3. #36 Alpine Schumacher, Makowiecki, Gounon +12.450
4. #83 AF Corse Ferrari Kubica, Hason, Ye +20.597
5. #8 Toyota Buemi, Hartley, Hirakawa +23.210
6. #15 BMW Magnussen, D. Vanthoor, Marciello +25.516
7. #7 Toyota Kobayashi, De Vries, Conway +31.478
8. #6 Porsche L. Vanthoor, Estre, Campbell +41.280
9. #93 Peugeot Di Resta, Vergne, Jensen +50.904
10. #12 Cadillac Lynn, Nato, Stevens +53.300
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: