A katari évadnyitó után újabb Ferrari-győzelem született az Endurance-világbajnokságon, ám ezúttal az Antonio Giovinazzi, James Calado és Alessandro Pier Guidi alkotta #51-es trió diadalmaskodott Imolában: ezzel az olasz gyártó első hazai sikerét jegyezte a WEC-ben.
Giovinazzi szombati Hyperpole-köre révén az élről kezdhette meg a hatórás viadalt az #51-es Ferrari, amely csak a két biztonsági autós fázis által is felkavart eltérő stratégiákból adódóan engedte át rövid időszakokra a vezetést a versenyen. Az egység a katari harmadik helyével együtt a világbajnoki összetettben is az élre ugrott.
Kettős Ferrari-győzelem is születhetett volna a privát #83-as AF Corse révén, de Robert Kubicáéknak be kellett érniük a negyedik hellyel. A dobogót ugyanis a #20-as BMW (Robin Frijns, René Rast, Sheldon van der Linde) és a #36-os Alpine (Mick Schumacher, Jules Gounon, Frederic Makowiecki) tette teljessé: mindkét márka legjobb WEC-eredményét állította be, ahogy amúgy Schumacher is.
A Toyoták egy ötödik és egy hetedik helyet szerezték Imolában – a Sebastien Buemi, Brendon Hartley, Ryo Hirakawa összeállítású #8-as szerepelt jobban –, közéjük a #15-ös BMW ékelődött be. A top 10-be a #6-os Porsche, a #93-as Peugeot és a #12-es Cadillac fért még be, pedig előbbi egy ideig még az élen is állt a győztes Ferrari előtt.
Így a gyártók közül ismét az idén debütáló Aston Martinok maradtak csak pont nélkül, akik az utolsó két helyen futottak be – igaz, legalább célba értek ezúttal. A másik gyári Ferrari, az idénynyitón nyerni tudó #50-es az időmérős körök törlése után csak a Hypercar-mezőny végéről startolhatott, de így jócskán pontot szerezhetett volna, ám az utolsó órában összeértek a #8-as Toyotával, és defektet kaptak.
LMGT3: Rossi biztos győzelmet dobott el?
Az LMGT3-ban is hazai népünnepély lehetett volna, ám a Ferrarival ellentétben Valentino Rossi elszúrta az esélyét. A korábbi MotoGP-legenda WEC-karrierje első kategóriapole-ját szerezte szombaton, s a futamon is a vezetésért harcolt, amikor nekiment a #21-as AF Corse Ferrarinak és Simon Mann-nak, amiért áthajtásos büntetést kapott az egység.
A #46-os BMW (Rossi mellett Kelvin van der Linde és Ahmad Al Harthy ül még benne) így is csupán három tizeddel a végül kisebb meglepetésre nyerni tudó #92-es Manthey Porsche (Richard Lietz, Riccardo Pera, Ryan Hardwick) mögött ért be.
A pódiumra az Akkodis ASP Team #78-as Lexusának legénysége állhatott még fel, míg a katari győztes #33-as TF Sport Aston Martin ezúttal hetedik lett, de így is őrzi a bajnoki vezetést. Folytatás három hét múlva a spái 6 órással.
A Hypercar kategória végeredménye – a top 10:
1. | #51 Ferrari | Giovinazzi, Calado, Pier Guidi | |
2. | #20 BMW | S. van der Linde, Rast, Frijns | +8.490 |
3. | #36 Alpine | Schumacher, Makowiecki, Gounon | +12.450 |
4. | #83 AF Corse Ferrari | Kubica, Hason, Ye | +20.597 |
5. | #8 Toyota | Buemi, Hartley, Hirakawa | +23.210 |
6. | #15 BMW | Magnussen, D. Vanthoor, Marciello | +25.516 |
7. | #7 Toyota | Kobayashi, De Vries, Conway | +31.478 |
8. | #6 Porsche | L. Vanthoor, Estre, Campbell | +41.280 |
9. | #93 Peugeot | Di Resta, Vergne, Jensen | +50.904 |
10. | #12 Cadillac | Lynn, Nato, Stevens | +53.300 |