A hétvégén Austinba látogatott az Endurance-világbajnokság mezőnye, ahol már a kvalifikáción is a Ferrari vitte a prímet a Hypercar-kategóriában, hiszen Antonio Giovinazzi révén az #51-es egység szerezte meg a pole-t a #83-as AF Corse előtt.
A Lone Star Le Mans névre hallgató vasárnapi hatórás verseny első fázisában egy darabig az első három pozíciót is kisajátította a Ferrari, ám az élről kezdő Giovinazzi később ütközött Stoffel Vandoorne Peugeot-jával és megpördült, majd egy technikai probléma miatt végleg kiszállt az #51-es autó a versenyből.
Az ekkor már vezető „privát” #83-as azonban nagyon is őrizte a győzelmi esélyét, amelyhez azonban kellett az is, hogy a hétvége előtt a Circuit of the Americas karakterisztikája és persze a BoP miatt is aggódó Toyota részéről Kamui Kobayashiék #7-es egysége áthajtásos büntetést kapjon, amiért nem lassított eléggé egy sárga zászlós fázis során.
A hajrában így Kobayashi kergette a célig a sárga Ferrariban ülő Robert Svarcmant, ám végül 1,7 másodperccel – ami a WEC történetének második legszorosabb befutója rivális gyártók autói között – a Ye Yifeijel teljes #83-as trió diadalmaskodott. Ezzel továbbra is minden idei viadalt különböző egység nyert meg a vb-n.
A dobogót a futam nagy részében harmadikként autózó #50-es Ferrari tette teljessé, majd jött a hazai pályán szereplő Cadillac, illetve az idei legjobb eredményét jegyző Alpine a #35-ös autóval. A másik idei új gyártó, a BMW ugyan csak egy nyolcadik hellyel távozott Austinból, de a futam korai szakaszában kifejezetten biztató tempóval és pozícióban autóztak.
A Porschék viszont ezúttal nem villogtak, a világbajnoki összetettben élen álló #6-os gárda hatodik lett, megelőzve a testvérautót. Ezzel Kevin Estréék ugyan továbbra is vezetnek, de már csak 12 pont az előny Kobayashi és Nyck de Vries #7-es Toyotája, valamint az #50-es Ferrari legénysége előtt. A #8-as Toyota amúgy két büntetést is begyűjtött a verseny során, így ők csak 15. helyen futottak be.
Aston Martin-siker az LMGT3-ban
Az LMGT3-as kategóriában a rajtelsőséget is megszerző Heart of Racing Aston Martinja magabiztos győzelmet aratott: Ian James, Daniel Mancinelli és Alex Riberas hármasa csaknem félperces előnnyel szelte át a célvonalat.
Ehhez az is kellett, hogy a verseny elején jól álló női egység, az Iron Dames ütközzön a #81-es TF Sport Corvette-tel, amellyel mindkét autó kiszállt a küzdelemből. Ennek köszönhetően a géposztály dobogójára a Manthey Porsche állhatott még fel a számukra nem épp kedvező BoP-értékek ellenére, s így értelemszerűen a bajnokságban is őrzik az első két pozíciót.
A WEC 2024-es idénye néhány hét múlva a japán Fujiban folytatódik, a szezon pedig novemberben zárul Bahreinben.
A Hypercar kategória végeredménye – a top 10:
1. | #83 AF Corse Ferrari | Kubica, Svarcman, Ye | |
2. | #7 Toyota | Kobayashi, De Vries, Conway | +1,780 |
3. | #50 Ferrari | Fuoco, Molina, Nielsen | +26,282 |
4. | #2 Cadillac | Bamber, Lynn | +46,924 |
5. | #35 Alpine | Milesi, Chatin, Habsburg | +1:10,513 |
6. | #6 Porsche | Estre, Lotterer, L. Vanthoor | +1:36,873 |
7. | #5 Porsche | Campbell, Christensen, Makowiecki | +1:41,494 |
8. | #15 BMW | D. Vanthoor, Marciello, Wittman | +1 kör |
9. | #36 Alpine | Lapierre, Schumacher, Vaxiviere | +1 kör |
10. | #38 Jota Porsche | Button, Hanson, Rasmussen | +1 kör |