Egy hónappal a Le Mans-i 24 órást követően egy hatórás viadallal folytatódott az Endurance-világbajnokság 2024-es idénye, méghozzá Interlagosban, ahova hosszú évek kihagyása után tért vissza a széria. A Toyota már az időmérőn is a leggyorsabbnak bizonyult, Kamui Kobayashi révén a #7-es autó szerezte meg a pole-pozíciót.
A verseny elején is ők tűntek az etalonnak, és még egy áthajtásos büntetést követően – amelyet teljes pályás sárga zászlós kihágásért kapott a csapat – is visszaálltak az élre a #8-as testvérautó elé, később azonban az üzemanyagnyomást mérő szenzor hibája miatt több percet veszítettek.
Innentől kezdve pedig a #8-as Toyota dominálta a brazíliai futamot, s a Sebastien Buemi, Brendon Hartley, Ryo Hirakawa trió végül egyperces fórral húzta be idei első győzelmét. A #7-es Toyota végül egészen a negyedik pozícióig tudott visszazárkózni a problémák után.
A dobogós helyeken az újabb erős és stabil hétvégét produkáló Porsche két gyári autója futott be a világbajnokságot is vezető #6-os egységgel a második és az #5-össel a harmadik helyen – előbbi egy defektet szedett össze a #12-es Jota Porschével történt kontakt után, míg utóbbi egy GT3-as géppel ütközött és ezért kellett kicserélni az autója hátulját.
A Le Mans-t megnyerő Ferrarinak ezúttal be kellett érnie egy ötödik és hatodik hellyel, sőt a négy hete diadalmaskodó #50-es egység már kört is kapott a győztes Toyotától. A hetedik helyen a Jenson Button-féle #38-as Jota Porsche ért be, miután a hajrában a negyedik helyről voltak kiállni büntetést letölteni a gumikkal kapcsolatos szabálytalanság miatt.
A top 10-be a szárnyas verzióval eddigi legjobb teljesítményét nyújtó Peugeot, valamint a BMW és az Alpine egy-egy autója fért még be a Hypercarok között. A Cadillac azonban csalódást okozott Alex Lynnék negyedik rajthelye után, ugyanis csupán a 13. pozícióban látta meg a kockás zászlót a fékhibákkal is sújtott autó.
Porsche-győzelem az LMGT3-ban
Ami az LMGT3-as géposztályt illeti: a katari nyitány után másodszor nyert az összetettben is vezető #92-es Manthey PureRxcing Porsche Klaus Bachlerrel, Alex Malykhinnel és Joel Sturmmal a volánnál – és a miután a Le Mans-i győztes #91-es testvérautó pontot sem szerzett, újra 25 egységgel ellógtak tőlük a vb-értékelésben.
A győzelemre egy ideig a Sarah Bovy remek szombati köre után a pole-ból induló hölgytrió, az Iron Dames is esélyesnek tűnt, a Lamborghini azonban hűtőfolyadékot veszített a verseny közben, így végül kiállni kényszerültek.
A kategóriadobogóra így végül – egykörös hátránnyal – Heart of Racing Team #27-es Aston Martinja és a United Autosports #95-ös McLarenje fért még fel. A Valentino Rossi-féle #46-os Team WRT BMW az ötödik helyen látta meg a kockás zászlót.
Az interlagosi hatórás verseny teljes végeredménye ide kattintva érhető el, a szezon pedig szeptember 1-jén folytatódik Austinban.
A futam végeredménye:
1. | #8 Toyota | Buemi, Hartley, Hirakawa | |
2. | #6 Porsche | Estre, Lotterer, Vanthoor | 1:08,811 |
3. | #5 Porsche | Campbell, Christensen, Makowieczki | 1:15,993 |
4. | #7 Toyota | Conway, Kobayashi, De Vries | 1:23,571 |
5. | #51 Ferrari | Pier Guidi, Giovinazzi, Calado | 1:27,395 |
6. | #50 Ferrari | Molina, Calado, Fuoco | 1 kör |
7. | #38 Jota Porsche | Button, Hanson, Rasmussen | 1 kör |
8. | #93 Peugeot | Jensen, Müller, Vergne | 1 kör |
9. | #15 BMW | Vanthoor, Marciello, Wittmann | 1 kör |
10. | #36 Alpine | Lapierre, Schumacher, Vaxiviere | 2 kör |