DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 21. szombat
WEC

WEC: Toyota-győzelem a Porschék előtt Interlagosban

Idei első diadalát aratta a Buemi, Hartley, Hirakawa összeállítású #8-as egység, megelőzve a két Penske Porschét és a műszaki hibával sújtott testvérautót.

Egy hónappal a Le Mans-i 24 órást követően egy hatórás viadallal folytatódott az Endurance-világbajnokság 2024-es idénye, méghozzá Interlagosban, ahova hosszú évek kihagyása után tért vissza a széria. A Toyota már az időmérőn is a leggyorsabbnak bizonyult, Kamui Kobayashi révén a #7-es autó szerezte meg a pole-pozíciót.

wec-toyota-interlagos-1



A verseny elején is ők tűntek az etalonnak, és még egy áthajtásos büntetést követően – amelyet teljes pályás sárga zászlós kihágásért kapott a csapat – is visszaálltak az élre a #8-as testvérautó elé, később azonban az üzemanyagnyomást mérő szenzor hibája miatt több percet veszítettek.

Innentől kezdve pedig a #8-as Toyota dominálta a brazíliai futamot, s a Sebastien Buemi, Brendon Hartley, Ryo Hirakawa trió végül egyperces fórral húzta be idei első győzelmét. A #7-es Toyota végül egészen a negyedik pozícióig tudott visszazárkózni a problémák után.

wec-porsche-interlagos

A dobogós helyeken az újabb erős és stabil hétvégét produkáló Porsche két gyári autója futott be a világbajnokságot is vezető #6-os egységgel a második és az #5-össel a harmadik helyen – előbbi egy defektet szedett össze a #12-es Jota Porschével történt kontakt után, míg utóbbi egy GT3-as géppel ütközött és ezért kellett kicserélni az autója hátulját.

A Le Mans-t megnyerő Ferrarinak ezúttal be kellett érnie egy ötödik és hatodik hellyel, sőt a négy hete diadalmaskodó #50-es egység már kört is kapott a győztes Toyotától. A hetedik helyen a Jenson Button-féle #38-as Jota Porsche ért be, miután a hajrában a negyedik helyről voltak kiállni büntetést letölteni a gumikkal kapcsolatos szabálytalanság miatt.

wec-ferrari-interlagos

A top 10-be a szárnyas verzióval eddigi legjobb teljesítményét nyújtó Peugeot, valamint a BMW és az Alpine egy-egy autója fért még be a Hypercarok között. A Cadillac azonban csalódást okozott Alex Lynnék negyedik rajthelye után, ugyanis csupán a 13. pozícióban látta meg a kockás zászlót a fékhibákkal is sújtott autó.

 

Porsche-győzelem az LMGT3-ban

Ami az LMGT3-as géposztályt illeti: a katari nyitány után másodszor nyert az összetettben is vezető #92-es Manthey PureRxcing Porsche Klaus Bachlerrel, Alex Malykhinnel és Joel Sturmmal a volánnál – és a miután a Le Mans-i győztes #91-es testvérautó pontot sem szerzett, újra 25 egységgel ellógtak tőlük a vb-értékelésben.

wec-lmgt3-interlagos

A győzelemre egy ideig a Sarah Bovy remek szombati köre után a pole-ból induló hölgytrió, az Iron Dames is esélyesnek tűnt, a Lamborghini azonban hűtőfolyadékot veszített a verseny közben, így végül kiállni kényszerültek.

A kategóriadobogóra így végül – egykörös hátránnyal – Heart of Racing Team #27-es Aston Martinja és a United Autosports #95-ös McLarenje fért még fel. A Valentino Rossi-féle #46-os Team WRT BMW az ötödik helyen látta meg a kockás zászlót.

Az interlagosi hatórás verseny teljes végeredménye ide kattintva érhető el, a szezon pedig szeptember 1-jén folytatódik Austinban.

A futam végeredménye:

1. #8 Toyota Buemi, Hartley, Hirakawa  
2. #6 Porsche Estre, Lotterer, Vanthoor 1:08,811
3. #5 Porsche Campbell, Christensen, Makowieczki 1:15,993
4. #7 Toyota Conway, Kobayashi, De Vries 1:23,571
5. #51 Ferrari Pier Guidi, Giovinazzi, Calado 1:27,395
6. #50 Ferrari Molina, Calado, Fuoco 1 kör
7. #38 Jota Porsche Button, Hanson, Rasmussen 1 kör
8. #93 Peugeot Jensen, Müller, Vergne 1 kör
9. #15 BMW Vanthoor, Marciello, Wittmann 1 kör
10. #36 Alpine Lapierre, Schumacher, Vaxiviere 2 kör
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: