A versenyről szóló 24 órás élő szöveges közvetítésünk ide kattintva található.
A kora esti órák valamelyest nyugodtabban alakultak a 92. Le Mans-i 24 óráson, mint a verseny legeleje: az eső sokáig csak fenyegetett. Éppen ezért az élboly is kevésbé rajzolódott át: továbbra is az AF Corse #83-as Ferrarija vezet Robert Kubicával, Robert Svarcmannal és Yifei Yevel a volánnál. Mögöttük az #50-es gyári testvérautó haladt a második helyen, amely Antonio Fuocóval közelített az éllovas trióra, ám Miguel Molinával már nem diktálnak ellenállhatatlan tempót, fél perc körül mozog a különbség.
A Ferrarik legközelebbi kihívója az #5-ös Porsche a harmadik helyen, de a Toyoták is fel-feltűnnek az élbolyban, köszönhetően annak, hogy eltolt ritmusban ejtik meg rendre a kerékcseréiket. Jól állnak még a JOTA Porschék is: külön kiemelendő közülük a #12-es egység, amelyet szerda éjjel rommá törtek és a minap a repülőtéren járattak be karosszéria-csere után.
A top 10-ben még kiállástól függően a pole-ból indult, de a korai esőből rosszul kijövő #6-os Porsche, valamint a #2-es Cadillac található. A BMW ugyan tízen kívül, viszont a #15-ös egység a korábbi gondok után kifejezetten biztató tempót mutatott a naplemente utáni időszakban.
Akiknek viszont pocsékul alakultak az utóbbi órák, az az Alpine két autója. A #35-ös autó motorja kigyulladt, Habsburg Ferdinándnak a pálya szélén kellett kiugrania a versenygépből, így ők lettek a második kiesők az #54-es GT3-as Ferrari után. A #36-os Alpine-t pedig ugyancsak be kellett tolni a garázsba, ők jelen sorok írásakor még versenyben vannak.
The #35 Alpine is OUT of the race in a cloud of smoke.
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 15, 2024
Watch live on https://t.co/IPZa0nvsLu.#WEC #LeMans24 pic.twitter.com/1X0pWUmCjU
Az eső aztán éppen este 22 óra előtt zendített rá kicsit jobban, ezzel pedig lehet, hogy az #50-es Ferrari jár pórul, ők ugyanis éppen előtte jártak bent a bokszban, és nem álltak ki másodjára is kereket cserélni esős abroncsokra. Így hat óra elteltével az #5-ös Porsche áll a második helyen a #83-as AF Corse mögött.
Rossi a győzelemért harcol az LMGT3-ban
Az LMP2-es géposztályban sokáig a Vector Sport #10-es egysége vezetett, Lorenzo Fluxa azonban nagy tempót diktálva utolérte őket és a #37-es Cool Racing át is vette tőlük az első pozíciót. A United Autosportos #22-ese a harmadik helyen.
Sarah Bovy spins off in a cloud of smoke#LeMans24 #WEC pic.twitter.com/aVIiq3l5Q8
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2024
Ami pedig az LMTGT3-asokat illeti: a Valentino Rossi nevével fémjelzett #46-os Team WRT BMW áll az élen, a kilencszeres motoros világbajnok kifejezetten jól debütál egyelőre Le Mans-ban. A leggyorsabbnak azonban a vb-t vezető #92-es Manthey PureRxcing tűnik, Joel Sturm folyamatosan közelít Rossiékra – sőt, a Doktor kiállása során a vezetést is magához ragadja a porschés gárda.
A kategória drámája viszont az Iron Dameshez kötődik, az akkor harmadikként haladó Sarah Bovy ugyanis a #4-es Hypercar Porschével ütközött: utóbbi hibája volt a kontakt, meg is büntették érte, a hölgytriót azonban ez aligha vigasztalta, hiszen a top 10-ből is kicsúsztak.