Logisztikai okok miatt a hétvége helyett hétfőn és kedden került sor az Endurance-világbajnokság 2024-es idény előtti tesztjére, amely hivatalosan prológ névre hallgat, s amelyet a néhány nap múlva esedékes szezonnyitó helyszínén, Katarban tartottak.
A teszt egyértelműen a Porschéről szólt a Hypercar kategóriában: mind a négy háromórás szakasz során egy 963 LMDh bizonyult a leggyorsabbnak. Hétfőn még a #12-es JOTA diktálta a tempót, kedden viszont már a Penske által indított egyik gyári versenygép zárt az élen: az #5-ösben ülő Frederic Makowieczki futotta meg a prológ legjobb idejét 1:40,404-es körrel. Összesítésben amúgy a JOTA a harmadik helyet csípte el Callum Ilott-tal a volánnál, míg a csapat másik autóját a hetedik pozícióba kormányozta Jenson Button.
A keddi zárószakasz során a Cadillac került a legközelebb a Porschéhez: Alex Lynn mindössze 54 ezredmásodperccel volt lassabb Makowieczkinél. Őt a három Ferrari követte, akik közül viszont a hivatalosan nem gyári státuszban szereplő #83-as autó szerepelt a legjobban Yifei Ye révén, aki megelőzte a tavalyi szezonban is futott két egységet – igaz, összesítésben már Antonio Fuoco és az #50-es Ferrari zárt a negyedik helyen a két említett Porsche és a Cadillac mögött még egy hétfői körrel.
A Katarban még továbbra is szárny nélkül szereplő Peugeot-k főleg a keddi délelőtti gyakorlás során remekeltek, ott a Porschékkel alkottak sormintát az első helyeken, míg a délutáni-esti körözésnél a hetedik-nyolcadik időt jegyezték.
Az előző éveket uraló és tavaly is Le Mans-t leszámítva az összes versenyt megnyerő Toyota haloványan kezdett, rendszerint a top 10-en kívül szerepelt a világbajnok gyártó két egysége. Igaz, meg kell jegyezni, hogy Katarban nehezebb autóval és lejjebb tekert motorral állhat rajthoz a két feketére festett versenygép a friss Balance of Performance-változtatások értelmében.
A Hypercar kategóriához frissen csatlakozó márkák közül a BMW szerepelt a legbiztatóbban, a keddi utolsó teszt során a 10-11. helyeken végzett a bajorok két egysége, megelőzve a Toyotákat is. Az Alpine-ok és a Lamborghini lemaradása már két másodperc volt az éllovas Porsche mögött, az Isotta Fraschini egyetlen autója pedig három szekundum körüli hátrányokat produkált a kétnapos prológ során.
McLaren-vezetés az LMGT3-ban
Természetesen az új, a Hypercarhoz hasonlóan népes és színes LMGT3-as géposztály szereplői is pályán voltak Katarban. A legjobb köridő még hétfőről származik: Gregoire Saucy 1:54,480-as eredményt ért el a United Autosports McLaren 720S GT3-asának volánjánál.
Ezzel alig hát századdal múlta felül az #54-es AF Corse Ferrarit, míg a keddi nap során már a D’Station Aston Martinja diktálta a tempót, az ideje azonban három tizedmásodperccel elmaradt az előző napi McLaren-körtől.
A WEC katari 1812 kilométeres szezonnyitó futamát szombaton rendezik – a hétvége menetrendje ide kattintva böngészhető, míg arról, hogy miért érdemes nézni az Endurance-vb-t és mi várható a 2024-es idényben, (félig) új műsorunk, a Pitwall Talk első adásában beszéltünk, amely este 19 órától nézhető meg YouTube-csatornánkon: