DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 8. vasárnap
WEC

A Toyota kezdte az élen a WEC új korszakát

A sebringi prológussal vette kezdetét az európai és amerikai csúcskategóriákat egymással összeengedő WEC új évada: a Toyota a leggyorsabb.

Négyszer három óra: ennyi időt kapnak az endurance-világbajnokság egységei a sebringi prológon arra, hogy felkészüljenek a jövő heti nyitányra. Természetesen az időeredmények épp annyira nem lényegesek egy ilyen teszten, ahogy azt az F1-es gyakorlásokon is hangoztatni szokás, mégis érdemes egy pillantást vetni az eredménylistára, melyen több érdekességet is felfedezhetünk.

Mindenekelőtt azt, hogy miközben a legközelebbi üldözőnek egy másodpercet adtak, a két Toyotát egy tizednél is kevesebb választotta el egymástól: Jose Maria Lopez 1:48.208-as köridejétől Ryo Hirakawa mindössze 85 ezreddel maradt el a testvérautó volánja mögött. Az üldözőboly leggyorsabbja a világbajnoki mezőny egyetlen Cadillacje volt, sőt Westbrookékon kívül egy másik LMDh egység, a Makowiecki-féle Penske Porsche is megelőzte az LMH-egységek közt harmadikként záró Ferrarit.

toyota-wec



Hasonlóképen szembetűnő, hogy a két hibridrendszer nélküli LMH-autó, a Glickenhaus és a Vanwall alaposan lemaradt még a szintén nem túl gyorsan kezdő Peugeot-któl is: előbbit három, utóbbit pedig hat LMP2-es egység is megelőzte. Ami a GTE-mezőnyt illeti (idén, a géposztály utolsó évében már nem választják külön a Pro és az Am egységeket), a három hölgyversenyző által vezetett Iron Dames Porsche volt a leggyorsabb, míg az Aston Martinnál biztosan nem túl boldogan nézik végig a listát, hiszen a három Vantage a 14 GT között az utolsó három helyen zárt.

Szombaton még egy, vasárnap pedig két újabb háromórás gyakorlást tartanak Sebringben, majd jövő pénteken elrajtol az endurance-világbajnokság 2023-as évada.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: