DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
WEC

Kettős Toyota-siker Japánban, pontegyenlőség a szezonzáró előtt

Egy csapatutasításnak is köszönhetően a Buemi, Hartley, Hirakawa trió nyerte Fujiban a hatórást, ezzel a vb-tabellán utolérték az Alpine-t. WRT-elsőség az LMP2-ben, dupla Ferrari-diadal a GTE Próban.

Két koronavírus-járvány miatt kihagyott esztendő után visszatért Japánba az Endurance-világbajnokság mezőnye. A Fuji 6 órás verseny edzéseit a Toyoták uralták, a pole-t Kamui Kobayashi révén a #7-es egység zsebelte be, kétszázados előnnyel a testvérautó előtt.

wec-fuji-1-buemi



A versenyen sem tudtak a hazai közönség előtt szereplő japánok közelébe érni, akik viszont csapatsorrendet alkalmaztak: az összetettben jobban álló #8-as elment a #7-es mellett, így a Sebastien Buemi, Brendon Hartley, Ryo Hirakawa hármas nyert a Kobayashi, Jose Maria Lopez, Mike Conway trió előtt, kettős diadalhoz segítve a Toyotát.

Ez pedig azt is jelenti, hogy az ezúttal az elsőségért harcolni nem tudó, a dobogót azonban kényelmesen bezsebelő Alpine (Matthieu Vaxiviere, Nicolas Lapierre, Andre Negrao) és a #8-as egység egyaránt 121-121 ponttal utazhat a novemberi bahreini szezonzáróra – hivatalosan amúgy már a Toyota vezet, hiszen két-két győzelem mellett nekik második helyből is kettő van 2022-ben, míg a franciáknak csak egy.

wec-fuji-2-peugeot

Ami a második futamát teljesítő Peugeot-t illeti: mindkét autónak akadtak műszaki nehézségei a hatórás viadal során, pedig egy ponton úgy tűnt, hogy a pódiumért akár csatába is szállhatnának az Alpine-nal. A Jean-Eric Vergne, Paul di Resta és Mikkel Jensen fémjelezte #93-as autó azonban így is visszazárkózott a negyedik pozícióba, míg a #94-est a huszadik helyen értékelték. A Glickenhaus az utazási költségek miatt kihagyta a hétvégét.

Az LMP2-ben taktikailag volt érdekes a végjáték, a #38-as Jota próbált üzemanyagot spórolva megúszni egy kiállást, ám néhány perccel a leintés előtt kénytelen volt még egyszer meglátogatni a bokszot, így a Robin Frijns, Sean Gelael, Dries Vanthoor WRT-egység húzta be a kategóriagyőzelmet. A dobogóra a #38-as mellé még a másik Jota fért fel.

wec-fuji-3-gt-ferrari

A GTE Próban eleinte óriási csata zajlott a #92-es Porsche és az #51-es AF Corse Ferrari között, ám ahogy telt az idő, egyértelműen a Ferrarik kerekedtek felül a csatában. A James Calado, Alessandro Pier Guidi páros így végül az #52-es testvérautó előtt nyerte a géposztályt, míg a Porschének be kellett érnie egy pódiummal Fujiban. A Corvette viszont csak szenvedett, nem tudott harcba szállni az egységük a másik két gyártóval.

Ami pedig a GTE Am kategóriát illeti: itt a Marco Sorensen, Ben Keating, Henrique Chaves hármas diadalmaskodott a TF Sport Aston Martinjával, de említést érdemel az Iron Dames női csapata (Rahal Frey, Michelle Gatting, Sarah Bovy), amely a második helyen hozta be a Ferrarit.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: