Mire a Nap felkelt vasárnap reggel Le Mans-ban és a kétharmadához ért a 90. 24 órás verseny távja, még mindig kiélezettnek tűnt a két Toyota párharca: nem sokkal reggel 8 óra előtt még mindig 20 másodperc körüli volt a #7-es egység előnye. Aztán viszont jött a dráma: Jose Maria Lopez alatt megállt az autó! Az argentin némi idő elteltével újra tudta indítani a versenygépet, de így is be kellett hajtania a bokszba, ahonnan körhátrányban tudott csak visszatérni Brendon Hartley-val szemben.
A Glickenhaus még ezzel a kisebb leállással sem került helyzetbe: a #709-es autó hátránya négy, a #708-asé pedig kilenc kör hátrányban van, utóbbitól pedig csak két körre van a futam első felében problémahegyekkel sújtott Alpine.
Az LMP2-ben gyakorlatilag a verseny első fázisától kezdve vezet a #38-as JOTA, s Antonio Felix da Costáék apránként lépdelnek is el az üldözőktől: már három perc fölé kúszott a fórja az összetettben negyedik helyen álló egységnek. A második helyen a Prema tanyázik Robert Kubicával, s ők is némileg ellógtak a harmadik helyen álló másik JOTA-tól.
A legnagyobb fordulatokat azonban egyértelműen a GTE Pro hozza eddig: míg korábban a Corvette-ek kerültek bajba, vasárnap reggel a vezetést ezzel megöröklő #92-es Porsche szenvedett látványos defektet, amivel körhátrányba került. Így visszatért az élre a #64-es Corvette Alexander Simsszel, s csupán 15-20 másodperc az előnyük az #51-es AF Corse Ferrarival szemben.
Ami pedig a GTE Am kategóriát illeti: mostanra egyértelműen a TF Sport #33-as Aston Martinja került az élre, ráadásul a korábban sokáig vezető Weathertech Racing Porsche számára a dobogó is kérdésessé vált, feljött ugyanis a Hardpoint Motorsport #99-ese és a Dempsey Proton Racing #77-ese. Eddig egyébként viszonylag kevés kiesőnk van: mindössze három GTE Am-kategóriás autó adta fel hivatalosan a versenyt a 62 indulóból.