DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
WEC

LM24 12. óra: Kettős Toyota-vezetés féltávnál

Már 12 óra lement a Le Mans-i 24 órásból, de továbbra is csupán húsz másodperc körüli a különbség az élen. Az LMP2-ben a JOTA, a GTE Próban a Porsche vezet a táv felénél.

Már a féltávjánál jár a 90. Le Mans-i 24 órás autóverseny, de még mindig hihetetlenül szoros a harc a két Toyota között az összetett győzelemért. Az eddigi 12 óra során többször is változott a sorrend a #7-es és a #8-as egység között: jelek sorok írásakor épp utóbbi vezet Ryo Hirakawa révén, de Kamui Kobayashi lemaradása nagyságrendileg mindössze 15-20 másodperc.

A két Toyota külön ligát képvisel a Hypercar kategórián belül is: egyedül a #709-es Glickenhaus van viszonylag közel hozzájuk, de Ryan Briscoe-ék hátránya is két körre rúg már. A #708-as testvérautó a nem sokkal éjfél előtt produkált megforgás révén kerültek hétkörös lemaradásba, így több LMP2-es egység is előttük van jelenleg, az Alpine hátránya pedig még további négy kör hozzájuk képest a sorozatos megpróbáltatások (büntetést is kaptak, valamint többször be kellett tolni őket a garázsba) révén.

hartley-toyota-lm24-dppi



A már szóba hozott LMP2-ben változatlanul az Antonio Felix da Costa-féle #38-as JOTA vezet, s ezt a pozíciójukat már hosszú ideje érzik. Az igazán nagy csata a géposztály második-harmadik helyéért zajlik: a Robert Kubica által fémjelzett Prema áll az ezüstérmes helyen, de csak néhány másodperc a különbség utánuk a Team Penske, a Panis Racing, a WRT, a másik JOTA, a TDS Racing, a Cool Racing és a #23-as United Autosports között – szóval itt még bőven lehetnek izgalmak a táv második felében.

Ugyanez igaz a GTE Pro kategóriára is (amely jövőre a kevés érdeklődő miatt nem lesz jelen a WEC-ben), ahol a Corvette-ek kora éjszakai nehézségei után a Porschék ragadták magukhoz a kezdeményezést: az első pozícióban a Kevin Estre, Michael Christensen, Laurens Vanthoor vezette #92-es egység halad. A két Porsche mellett a #64-es Corvette és az #51-es AF Corse Ferrari is körön belül.

A GTE Am kategóriában váltás történt az első helyen: a sokáig vezető #79-es Weathertech Racing Porschét ugyanis elkapta a #33-as TF Sport Aston Martin, így ők álltak az élre – igaz, a különbség olyannyira kicsi volt, hogy mire ezt leírtuk, újra változott a sorrend közöttük. De akárcsak a Próban, itt is még sokesélyes a küzdelem, összesen hatan vannak körön belül – viszont hiába van belőlük rengeteg, a Ferrarik egyelőre ebbe nem tudnak beleszólni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: