Ahogy megérkezett az éjszaka Le Mans-ba a legendás 24 órás verseny 90. kiírása során, tovább folytatódott a Toyoták harca a Hypercar kategóriában: a negyedik óra végén kerültek egymás mögé szorosan, azóta pedig szinte folyamatosan néhány másodperc választja el egymástól a két egységet. Kamui Kobayashi egy ízben levadászta Ryo Hirakawát, nemrég pedig a táv harmadához érve Mike Conway szerezte vissza a vezetést a #7-es autónak Sebastien Buemivel szemben.
Az ellenfelek viszont fogyatkoznak a Toyota szempontjából: negyed 12 körül az addig harmadik #708-as Glickenhaus mutatott be egy megforgást, amely után egy ideig szerelni kellett Olivier Pláék versenygépét. Így a #709-es testvérautó került a bronzérmes pozícióba, de már körhátrányban, miközben az ötödik Hypercar, az Alpine már nyolckörös lemaradásban a sorozatos problémák (áthajtásos büntetés, többszöri szervizelés) után.
Az LMP2-ben továbbra is a #38-as JOTA uralja a viadalt Antonio Felix da Costa, Manuel Gonzalez és Will Stevens révén: az összetettben negyedikként haladó egység előnye két perc fölötti a riválisokkal szemben. Akik között viszont továbbra is eszméletlenül szoros a harc: a Robert Kubica-féle Prema és a kilencedik Panis Racing kevesebb mint egy percre autózik egymástól.
A GTE Próban fordulat történt az éjszaka beálltával: bajba kerültek a Corvette-ek, konkrétan az éllovas #63-as a csapat elmondása szerint felfüggesztés-problémák miatt defektet kapott és a garázsba kényszerült. Ezzel viszont a két Porsche találta magát a géposztály első két helyén, az élen a #92-es egységgel, de a #91-es mögött ott lohol az #51-es AF Corse Ferrari és a #64-es Corvette is.
A GTE Am kategóriában ellenben nincs változás: a nyolcadik óra végénél is a Weathertech Racing #79-es Porschéje őrzi az első pozíciót. Itt a legutóbbi órában Michael Fassbender és Vincent Abril ütközése borzolta a kedélyeket. Eddig amúgy egyetlen egység, a #46-os Porsche adta fel a versenyt.