DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
WEC

LM24 4. óra: Toyota-harc, Corvette-vezetés

Négy óra elteltével szorosan egymás mögött halad a két Toyota a 90. Le Mans-i 24 óráson, de körön belül még az egyik Glickenhaus is. A legizgalmasabb szokás szerint a GTE Pro kategória.

Szombat délután 16 órakor startolt el a Le Mans-i 24 órás autóverseny 90. kiírása. Az első helyről a #8-as Toyota indulhatott Brendon Hartley remek időmérős körének köszönhetően, a verseny első fázisában azonban a #7-es testvérautó ragadta magához a vezetést. Nem sokkal a négyórás határ előtt azonban Jose Maria Lopez hibázott egy kisebbet, így a #8-as visszatért az élre – igaz, szorosan a nyomában halad a másik Toyota.

toyota-lm24-2022-4hour-dppi



A Hypercar kategória többi szereplője közül a #708-as Glickenhaus még körön belül a Toyotákhoz képest, de az egység lemaradása már egy perc fölötti. Az Alpine-nak viszont nincs zökkenőmentes futama: már a rajtnál kissé visszaestek, majd lassú zóna közbeni sebesség-túllépésért áthajtásos büntetést kaptak, nemrég pedig a bokszba is be kellett tolni az eddig ötödik helyen haladó autót.

Az LMP2-ben már rögtön a startnál zajlottak az események: a #22-es United Autosports-autót fogták satuba, így a sóderágyban kötött ki. A kategóriát pillanatnyilag a #38-as JOTA vezeti, a korábban a Formula-1-et is megjárt Will Stevensszel a volánnál: nekik van egy jó másfél percnyi fórjuk, az üldözők között (a két WRT, a Panis Racing, a másik Jota és a Penske is harcban) viszont kiélezett a küzdelem.

Ahogy a GTE Próban is: a táv hatodánál a #63-as Corvette vezet, de valójában még mind a hét egység (!) körön belül halad egymáshoz képest – igaz, annyi kirajzolódni látszik, hogy a Porsche jobban tartja a tempót, mint a kategóriában belül az utolsó három helyet elfoglaló Ferrarik. Ráadásul a GTE Amban sem vigasztalódhatnak egyelőre, hiszen ott pedig a #79-es Weathertech Racing Porsche foglalja el az első helyet.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: