Duplázott Bahreinben az Endurance-világbajnokság mezőnye: a múlt heti hatórás után most egy nyolcórás versennyel zárult az évad. A Hypercar kategóriát nem meglepő módon a két Toyota uralta ismét – pedig az Alpine a start után még a vezetést is átvette, de később váltóproblémák miatt több kört veszítettek.
A győzelmet a #8-as Toyota húzta be Sebastien Buemivel, Brendon Hartley-val és a távozó Kazuki Nakajimával, ám így sem tudták megakadályozni, hogy a #7-es testvérautó a második helyen befutva kényelmesen megvédje a világbajnoki címét: Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez és Mike Conway így már kétszeres vb-győztesnek mondhatja magát (sőt, Lopez a WTCC-s sikereivel együtt már ötszörösnek!), egyúttal ők lettek az új hiperautós kategória első összetett győztesei. A verseny végi dobogóra a problémák ellenére visszakapaszkodott az Alpine.
Az LMP2-es géposztály a Team WRT sikerét hozta: a Robin Frijns, Habsburg Ferdinánd, Charles Milesi hármas az egymással a hajrában is csatázó két JOTA előtt futott be (a csapattársak közül a visszavonuló Anthony Davidsont is soraiban tudó #38-as végzett előrébb), ezzel pedig összesítésben is megnyerték az összetett értékelést is megnyerte ebben a kategóriában – méghozzá újonc alakulatként.
A legizgalmasabban a GTE Pro alakult, ahol a #92-es Porsche és az #51-es Ferrari vívott a győzelemért. Negyed órával a vége előtt utóbbi hátulról meg is lökte a rivális egység autóját, s bár a versenyirányítás helycserére szólította fel Alessandro Pier Guidiékat, a Porsche épp kiállt a bokszba, így ezt nem tudták megtenni, ezáltal pedig James Caladóval kiegészülő AF Corse Ferrari futott be elsőként – és nyerte meg egyúttal a bajnokságot is.
A GTE Am kategóriában pedig a #83-as AF Corse Ferrari diadalmaskodott, akik a Nicklas Nielsen, Alessio Rovera, Francois Perrodo trióval a bajnokságban is az élen végeztek.