DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
WEC

Button dobogós lehetett volna a WEC-ben

Jenson Button még vezette is a WEC futamát Fujiban egy óra elteltével, de az SMP Racing autójának megbízhatatlansága miatt végül elvesztette pályafutása első, lehetséges dobogós helyét.

A Formula-1-ben 2009-ben a csúcsra érő, ám a száguldó cirkuszból már visszavonult brit úgy érzi, a sors és az SMP versenyautójának megbízhatatlansága miatt élete első WEC-dobogóját veszítette el a hétvégén Fujiban. A 11-es rajtszámú, Vitalij Petrovval és Mihail Aljosinnal megosztottan vezetett BR1-AER, Buttonnal a volánnál egy óra után az élen állt Japánban.

Button sokáig húzta első kerékcseréjét, így rögtön slick abroncsokra válthatott a száradófélben levő pályán, ám egy biztonsági autós időszak is közbeszólt. Ezzel komoly előnyük veszett oda. Nem meglepő módon a hibrid-Toyoták hamarosan visszavették az első helyet, ám a harmadik hely elérhetőnek tűnt az orosz istálló számára.

Azonban ismét beütött a krach, az utolsóelőtti órában a generátor beadta a kulcsot és tizenkét percet voltak kénytelenek vesztegelni a garázsban, mire a hibát kijavították. Jenson Button úgy érzi, ezúttal elkapták volna az 1-es számú Rebelliont és dobogóra állhattak volna. Egyébként erre jó esély lett volna júniusban, Le Mans-ban is, de ott is a technikai hibák babráltak ki az SMP-vel és a brit pilótával.

Button nyolc körön át az élen haladt Fujiban


„A verseny első részét nagyon élveztem, remek csatákat vívtunk a riválisokkal. A legmegfelelőbb pillanatban cseréltünk száraz abroncsokra, de sajnos a biztonsági autó beküldése nem jött jókor, ezzel a Rebellion mögé kerültünk” – idézi Buttont a Motorsport.com szakoldal.

„Nyolc körön keresztül az élen álltunk, ami kiváló érzés. Az egyensúllyal akadtak gondjaink, majd a generátor robbant le. Ki kellett cserélnünk, ami miatt nyolc kör hátrányt szedtünk össze. Lehetséges volt-e a harmadik hely? Ó, igen. Tizenöt másodperccel voltunk az egyes számú Rebellion mögött. Nem tudom, hogyan lehetséges, de a tankolásaik öt-hat másodperccel rendre gyorsabbak, mint a miénk.”

„Egyik SMP-autónak sem volt tiszta versenye, mindig akad valamilyen technikai meghibásodásunk. Jó lenne végre, ha az év vége előtt kicsúszna egy igazán jó eredmény. Ha Sanghajban is meglesz a tempónk, jó eséllyel ismét a dobogóért küzdhetünk, de ehhez megbízhatóan is kellene teljesítenünk. Nagy harcra számítok a négy autó (a két Rebellion és a két SMP) között” – tekintett előre Button.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: