DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
WEC

Button számára csak a csalódás maradt

Jenson Button alig várta, hogy elrajtolhasson a Le Mans-i 24 órás versenyen, ám reményei a jó eredményre szertefoszlottak, mielőtt egyáltalán autóba ülhetett volna. Pedig a tempó egészen kiemelkedő.

Pályafutása során először vesz részt a Le Mans-i 24 órás viadalon Jenson Button (ahogy egyébként több más, volt F1-es versenyző is, például a kitűnően vezető Fernando Alonso, Pastor Maldonado, vagy éppen Juan Pablo Montoya). Igaz, hogy az előzetes esélyek alapján szinte csak a két hibrid-Toyotának van valós esélye a győzelemre, az SMP autói is igen jól teljesítettek.

Button az orosz támogatási hátterű SMP Racing 11-es autójának egyik pilótája (Mihail Aljosin és Vitalij Petrov mellett). A hetedik rajtkockát szerezték meg, majd nem sokkal az elindulás után feljött ötödiknek a versenyt megkezdő Aljosin. Ám tizennyolc kör után a bokszba hajtott és sajnos nagyon huzamos ideig (hosszú órákig) ott is maradt.

Este 19 órakor a 11-es számú SMP-t változatlanul a garázsban szerelték, a hiba annyira súlyos volt, hogy amikor további órákkal később végül sikerült befejezni a szerelési munkálatokat, nem kevesebb, mint ötven kör hátránnyal (!) a vezető Toyoták mögött tért vissza a pályára.

Button akkor ülhetett először autóba, amikor már több, mint ötven kör hátrányban volt a 11-es SMP


Az Eurosportnak Button akkor nyilatkozott, amikor az autó még szerelés alatt állt és a 2009-es világbajnok még egyáltalán nem is vezette versenykörülmények között a gépet. De már akkor tudni lehetett, hogy a jó eredménynek biztosan lőttek.

„Egy szenzor ment tönkre, a héten többször is voltak problémáink a szenzorokkal. Nagyon csalódott vagyok, ráadásul ez nagyon mélyen az erőforrás belsejében található, így cseréje rengeteg időt vesz igénybe” – panaszkodott Jenson Button még szombat este.

„(Akkor még csak) harminc körrel vagyunk máris a legjobbak mögött, abszolút semmi esély arra, hogy az első helyek közelébe juthassunk. Még az is rettentő kemény feladat lesz, hogy egyáltalán az LMP2-es mezőnyt a leintésig elkaphassuk. Inkább tesztelésnek kell innentől felfognunk a dolgot” – tette hozzá a WEC-ben újonc brit.

Hogy mennyire sajnálhatja Button a szerelés miatt kialakult ötven körös hátrányt, a legjobban az mutatja, hogy amióta visszatértek a pályára, mindössze plusz négy kör lemaradást szedtek össze a Toyotákkal szemben, a harmadik és negyedik helyen álló Rebellionok hátránya pedig több, mint tizenegy kör. Jenson Buttonék kényelmesen, az összetett harmadik helyén autózhatnának. De ilyen az autósport.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: