Életében először vesz részt a Le Mans-i 24 órás viadalon a McLaren spanyol pilótája. Kazuki Nakajimával és Sebastien Buemivel osztoznak a győzelmi esélyekkel rendelkező, 8-as rajtszámú Toyota vezetési feladatain. Már az edzéseken is látszott, hogy Alonso bőven megüti a szintet, ami Le Mans-hoz kell, de eddigi versenyzése alapján már ennél többet is elmondhatunk.
Szombati etapján sem volt semmi probléma a spanyol vezetésével, éjszaka azonban még jobban magára talált. Csapattársa, Sebastien Buemi hibát követett el még éjfél előtt (túl gyorsan hajtott egy lassú zónában), Emiatt egyperces stop/go büntetésre ítélték a 8-as Toyotát. Több, mint félkörös lemaradást szedett ezzel össze a testvérautóval szemben.
Alonso úgy ült éjszaka a volán mögé, hogy két perc, tíz másodperces hátrányban volt a 7-es Toyota mögött, de bámulatos felzárkózásba kezdett. 44 másodpercre faragta hátrányát a márkatárs, Jose Maria Lopezzel szemben, mielőtt átadta a vezetést Kazuki Nakajimának.
„Nyilvánvalóan nyomnunk kellett a gázt. A büntetéssel rengeteg időt vesztettünk, a biztonsági autós időszaknál is balszerencsénk volt, ezt mind be kell hoznunk. Nagyon jól éreztem magam éjszaka, amennyire lehet, próbáltam nyomni és visszahozni a hátrányból” – idézi Fernando Alonsót a motorsport.com szakoldal.
„Ha jól számolom, másfél percet faragtam a lemaradásunkból. A munka egy részét ezzel elvégeztem, de még mindig sok van hátra. Hogy milyen volt éjjel versenyezni? Rendben volt minden, időnként frusztráló a forgalom, néha pedig szerencsésen jövünk ki belőle. A köridőimmel sem volt gond, remek érzés volt” – tette hozzá a spanyol ász.
Azóta a 8-as Toyota már a vezetést is átvette, de még mindig hosszú órák vannak hátra a 24 órás viadalból.