DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
WEC

Button szerint megint több kör előnnyel nyernek majd a Toyoták

A WEC-idény első két versenyén, Spában és a Le Mans-i 24 óráson óriási volt az LMP1-es mezőny egyetlen gyári alakulataként versenyző Toyoták előnye, a rivális Jenson Button szerint ez most sem lesz másként.

Kisajátította a Toyota az első rajtsort a Silverstone-i WEC-hétvége időmérőjén, elöl a hetes, utána pedig a 8-as számú autójával. Bár mögöttük a Jenson Button-Vitalij Petrov-Mihail Aljosin trió végzett a harmadik helyen legjobb privátként az SMP Racing gépében, hiába tett meg az FIA mindent annak érdekében, hogy kiegyenlítse a küzdelmet, ez csak részben sikerült, ugyanis Buttonék hátránya még így is két másodperc volt.

A Toyota Spában három, Le Mans-ban tizenkét körrel végzett a legjobb privát LMP1-es előtt, Button most is hasonlóra számít.

„Legalább négy kör lesz az előnyük a leintéskor” - mondja 2009 Formula-1-es világbajnoka. „Ha tiszta a pálya és nincs forgalom, talán két másodperccel is lassabbak vagyunk körönként. Ráadásul még előzni sem tudunk úgy, mint ők a boost-gombbal.”

02118006_054



Amint lekörözésekre kerül a sor, még rosszabb a helyzet. „Forgalomban négy másodperc is megvan a lemaradásunk, szóval elég trükkös az egész. Ezért mondom, hogy valószínűleg négy kör körül lesz a hátrányunk.”

Button szerint az EoT, vagyis a teljesítménykiegyenlítő rendszer sem ér sokat ebben a helyzetben. „Soha, semelyik privát nem lesz olyan gyors, mint a gyári gárda. Ők több száz milliót el tudnak költeni, a mi költségvetésünk ennek a töredéke. Össze sem lehet hasonlítani. Aztán ott vannak a gumik, amiket Toyotákra terveztek. Ők összkerékhajtással versenyezhetnek, mi pedig a mi hajtásrendszerünkkel a hátsót túlmelegítjük, az elsőt pedig soha az életben nem tudjuk működésre fogni. Azokat arra tervezték, hogy erővel használják őket.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: