Kisajátította a Toyota az első rajtsort a Silverstone-i WEC-hétvége időmérőjén, elöl a hetes, utána pedig a 8-as számú autójával. Bár mögöttük a Jenson Button-Vitalij Petrov-Mihail Aljosin trió végzett a harmadik helyen legjobb privátként az SMP Racing gépében, hiába tett meg az FIA mindent annak érdekében, hogy kiegyenlítse a küzdelmet, ez csak részben sikerült, ugyanis Buttonék hátránya még így is két másodperc volt.
A Toyota Spában három, Le Mans-ban tizenkét körrel végzett a legjobb privát LMP1-es előtt, Button most is hasonlóra számít.
„Legalább négy kör lesz az előnyük a leintéskor” - mondja 2009 Formula-1-es világbajnoka. „Ha tiszta a pálya és nincs forgalom, talán két másodperccel is lassabbak vagyunk körönként. Ráadásul még előzni sem tudunk úgy, mint ők a boost-gombbal.”
Amint lekörözésekre kerül a sor, még rosszabb a helyzet. „Forgalomban négy másodperc is megvan a lemaradásunk, szóval elég trükkös az egész. Ezért mondom, hogy valószínűleg négy kör körül lesz a hátrányunk.”
Button szerint az EoT, vagyis a teljesítménykiegyenlítő rendszer sem ér sokat ebben a helyzetben. „Soha, semelyik privát nem lesz olyan gyors, mint a gyári gárda. Ők több száz milliót el tudnak költeni, a mi költségvetésünk ennek a töredéke. Össze sem lehet hasonlítani. Aztán ott vannak a gumik, amiket Toyotákra terveztek. Ők összkerékhajtással versenyezhetnek, mi pedig a mi hajtásrendszerünkkel a hátsót túlmelegítjük, az elsőt pedig soha az életben nem tudjuk működésre fogni. Azokat arra tervezték, hogy erővel használják őket.”