Fernando Alonso vasárnap a Toyota LMP1-es autóját tesztelhette Bahreinben, kedden viszont már Aragónban körözött a United Autosport LMP2-es Ligier-jével. A spanyol januárban részt vesz majd a Daytonai 24 órás versenyen, a toyotás gyakorlás pedig valószínűleg arra szolgált, hogy elkezdje a felkészülést a Le Mans-i megmérettetésre. Noha Alonso elégedett volt első tapasztalataival, bevallotta, időbe kerül, amíg teljesen otthon fogja érezni magát a prototípusokban.
„Sok dolog van még, nagyon más a környezet” – idézte a kétszeres F1-es bajnokot a Motorsport. „Először is, más az üléshelyzeted, és kompromisszumokat kell kötnöd a többi pilóta miatt. Nem minden van a te kényelmedre szabva, mint az F1-ben, hiszen megosztod a dolgokat: a beállításodat, és ha gyorsabbá akarod tenni az autót, hosszú távon az sem feltétlenül segít. Ismerni és tanulni kell, hiszen a vezetési stílusok eltérnek egymástól. Nagyon élveztem az első napomat, de több gyakorlásra és több időre van szükségem ahhoz, felvegyem a tempót vezetési stílus tekintetében.”
A McLaren versenyzője frusztrálónak találta, hogy a pilótáknak mennyire oda kell figyelniük az üzemanyag-spórolásra, de így is remek tapasztalatokkal gazdagodott. „Jó érzés volt. Minden héten más autót vezetek, és örültem neki, hogy Bahreinben kipróbálhattam az LMP1-est. Más modellekről van szó, más technológiákkal, melyek közül néhányat nemrég tiltottunk be, mint például a kipörgésgátlót és a négykerék-meghajtást. Ezek eltérő vezetési stílust igényelnek, aztán ott az üzemanyag-takarékosság, amely frusztrálóbb, mint az F1-ben.”
A spanyol hozzátette, hogy egy versenyképes McLaren sem fogja elvenni a kedvét attól, hogy júniusban ott legyen a Le Mans-i 24 óráson, azonban még nem döntötte el, hogy mikor fog debütálni a világ leghíresebb megbízhatósági versenyén. „Biztos, hogy egyszer indulni fogok Le Mans-ban, nagyon vonzódom ehhez a versenyhez, de nem tudom, hogy már jövőre sikerülhet-e.”