Az elmúlt hét legnagyobb szenzációját kétségkívül Fernando Alonso keltette azzal, hogy bejelentette, rajthoz áll az idei Indy 500-on, régóta dédelgetett nagy tervének részeként: megszerezni a motorsport „három koronáját”, ami mindeddig csak egy embernek sikerült Graham Hill személyében. A Monacói Nagydíj már rég megvan, Indianapolist idén célba vette, a harmadik korona pedig a Le Mans-i 24 órásé, mellyel Alonso szintén régóta kacérkodik.
A sajtó még a múlt héten szellőztette meg, hogy Alonso már a következő évben rajthoz állhatna a legendás 24 órás futamon, méghozzá a Porschével, sőt, egyesek már valamiféle előzetes megállapodást is vizionáltak ezzel kapcsolatban – ez már csak azért is kézenfekvő lenne, mert két éve Nico Hülkeberg szintén aktív F1-esként épp a német gyár autójával nyerte meg a 24 órást, sőt a szintén a tripla koronára hajtó Juan Pablo Montoyát tavaly szintén velük hozták kapcsolatba.
Csakhogy ezeket a feltételezéseket alapjaiban szertefoszlatta az Auto Bildnek adott nyilatkozatában Andreas Seidl: „Hat olyan versenyzőnk van, akikkel elégedettek vagyunk, és akikkel hosszú távon tervezünk. Alonso érdekes versenyző, és két évvel ezelőtt összehozhattunk volna valamit együtt” – utalt Seildl a Hülkenberg-féle harmadik autóra. „Most viszont nincs harmadik prototípusunk, és nem tervezzük, hogy ezen változtatunk majd.
Ha az így van, az viszont megakadályozhatja Alonso Le Mans-i terveit egészen addig, amíg egy Honda-motoros autóval versenyez, hiszen a Porschén kívül csak a Toyotának van gyári LMP1-ese (nekik ráadásul van harmadik autójuk is), de abban biztosak lehetünk, hogy a Honda egy Alonso-Toyota-összeborulást semmilyen körülmények között nem engedélyezne.