DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
WEC

A Porsche Le Mans-sikere a számok nyelvén

2015, 24, 19, 17, 17, 1998, 395, 5383, 2, 17, 4, 8, 919, 340,2, 224,2, 120, 90, 30, 26, 54, 116, 19,9, 73,9, 51,3, 95, 1896, 25293, 610, 532, 3, 8,5, 1, 25, 8, 16, 27, 195, 13,5.

A 2015-ös Le Mans-i 24 óráson a 19-es rajtszámú Porsche szerezte meg a gyártó 17. győzelmét a legendás versenyen, 17 év, azaz 1998 után először. Minthogy a 395 kört, avagy 5383 kilométert teljesítő, s ezzel a rekordtól csak 2 körrel elmaradó egység a 17-es rajtszámú testvérautót előzte meg, a Porsche 4. kettős győzelmét aratta – legutóbbi sikerük szintén ilyen volt egyébként.

A körönként 8 megajoule-t visszatermelő 919 Hybridek közül Mark Webber élte el a legnagyobb sebességet még a verseny elején, amikor 340,2 kilométer per órával repesztett a hosszú egyenesben. A győztes autó átlagsebessége 224,2 volt, s a sikernek a helyszínen 120 csapattag örvendett, hiszen ennyien alkották az operatív személyzetet.

A Porschék összesen 90 alkalommal álltak ki a bokszba, minden autó 30 alkalommal. Összesen 26-szor került sor kerék- és ezzel együtt pilótacserére. Egy szett abroncson 54 kör volt a maximális táv mindhárom autó esetében. A verseny során a Porsche autói összesen 116-ot használtak el a 19,9 kilogramm súlyú abroncsokból.

porsche_win_lm2015



A leggyorsabb kerék- és pilótacserés kiállás 73,9 másodpercig, a leggyorsabb tankolásos pedig 51,3 másodpercig tartott. Összesen 95 percet töltöttek a bokszban a Porsche autói, a riválisok ennél jóval többet. A győztes autó 1896 liter üzemanyagot fogyasztott el, versenyzői pedig egészen pontosan 25293 alkalommal váltottak sebességet.

A Porsche versenyzői közül Neel Jani ült a legtöbbet az autóban a verseny során, összesen 610 percet, míg a győztes autó legénységéből az 532 percet vezető Hülkenberg teljesítette a leghosszabb időt. Fogyásban viszont Mark Webber volt a bajnok, aki kereken 3 kilogrammot veszített a verseny során annak ellenére is, hogy minden etapra 8,5 deci folyadékot kaptak a versenyzők. Az autók ennél kevesebbet „ittak”, legalábbis ami az olajt illeti, hiszen mindhárom egységnek 1 litert kellett utántölteni a verseny során.

A legmelegebb szombat délután volt a verseny során, amikor 25 fokot mértek, míg hajnalban, a pontosan 8 órán át tartó éjszaka végén 16 fokra esett a hőmérséklet. A cockpit hőfokát a prototípusok esetében szabályozzák, így 27 foknál nagyobb meleget egyetlen pilótának sem kellett elviselnie. Összesen 195 percre törte meg safety car vagy lassú zóna a versenyt, mely során minden Porsche 13,5 gigabyte adatot küldött be a garázsba.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: