A három kétórás időmérőből az elsőt még szerdán rendezték, majd csütörtök este 19 és 24 óra között került sor a másik kettőre. Bár a várt eső elmaradt, így is módosítani kellett a menetrendet, és az LMP1-esek mezőnyében már csak kisebb változások történtek a sorrendben.
A csütörtöki első időmérőt többször is meg kellett szakítani piros zászlóval, egy esetben azért, mert Jan Magnussen nagyot bukott a #63-as Chevrolet Corvette-tel. A dán épségben hagyta el a helyszínt, az autó karosszériája viszont annyira megsérült, hogy tartalék híján a csapat kénytelen volt visszaléptetni azt a szombaton rajtoló versenytől.
A leállások miatt az aznapi első kvalifikáción kevés időt tölthetett a pályán a mezőny, így a másodikat korábban kezdték és 2,5 órásra nyújtották, ezzel kompenzálva az elvesztett időt.
A három Porsche közül csak a harmadik helyen álló trió tudott javítani aznap a köridején, de ez sem volt elég Nico Hülkenbergék számára az előrelépéshez. A márka azonban felhőtlenül boldog lehet, hiszen autói elhódították az első három rajthelyet a 24 órásra: az élről Neel Jani, Romain Dumas és Marc Lieb autója rajtol majd, a második helyről Mark Webber, Timo Bernhard és Brandon Hartley, a harmadikról pedig Hülkenberg, Earl Bamber és Nick Tandy.
Janiék a Porsche első Le Mans-i pole-ját szerezték 1997 óta, 3:16,887-es köridejük pedig a pályán elért legjobb a legutóbbi sikánok behelyezése óta, de az aktuális vonalvezetéstől függetlenül is a hatodik legjobb a verseny történetében.
Az Audik csak a testvérmárka autói után sorakoznak a 4-6. helyen, középen a tavalyi győztes és a WEC idei két fordulóját is megnyerő Lotterer-Fässler-Treluyer trióval. A Toyoták még velük sem tudták tartani a lépést, hiszen Alex Wurzék autója csak a 7., a címvédő Anthony Davidsonék pedig a 8. helyen zártak.
Még lejjebb végeztek azonban a most debütáló és orrmotoros autójukkal még tapogatózó Nissanok: az ő három autójuknak csak a 12., 13. és 15. hely jutott a rajtrácson, közéjük pedig már az LMP2-es kategória legjobbja is beférkőzött.
A KCMG Oreca-Nissanjáról van szó, amely szintén a szerdai köridő megőrzésével tartott ki a géposztály első helyén Matthew Howson, Richard Bradley és Nicolas Lapierre irányításával.
A GTE Pro mezőnyében a #99-es Aston Martin Vantage maradt az élen, és meglepetésre egyik legközelebbi kihívójuk a GTE Am kategória legjobbja volt, amely csak alig kéttizedes hátránnyal végzett az összetett 36. helyén Paul Dalla Lanával, Pedro Lamy-val és Mattias Laudával.
A Le Mans-i 24 órás szombaton 15 órakor startol, a történésekről pedig a Formula.hu-n 24 órás élő szöveges közvetítés lesz olvasható.
Az időmérő végeredménye:
# | Osztály | Versenyzők | Csapat | Autó | Idő |
1 | LMP1 | R.Dumas, N.Jani, M.Lieb | Porsche Team | Porsche | 3:16.887 |
2 | LMP1 | T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley | Porsche Team | Porsche | 3:17.767 |
3 | LMP1 | N.Hulkenberg, E.Bamber, N.Tandy | Porsche Team | Porsche | 3:18.862 |
4 | LMP1 | L.di Grassi, L.Duval, O.Jarvis | Audi Sport Team Joest | Audi | 3:19.866 |
5 | LMP1 | M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer | Audi Sport Team Joest | Audi | 3:20.561 |
6 | LMP1 | F.Albuquerque, M.Bonanomi, R.Rast | Audi Sport Team Joest | Audi | 3:20.997 |
7 | LMP1 | A.Wurz, S.Sarrazin, M.Conway | Toyota Racing | Toyota | 3:23.543 |
8 | LMP1 | A.Davidson, S.Buemi, K.Nakajima | Toyota Racing | Toyota | 3:23.767 |
9 | LMP1 | N.Prost, M.Beche, N.Heidfeld | Rebellion Racing | Rebellion/AER | 3:26.874 |
10 | LMP1 | A.Imperatori, D.Kraihamer, D.Abt | Rebellion Racing | Rebellion/AER | 3:28.930 |
11 | LMP1 | S.Trummer, P.Kaffer, T.Monteiro | Team ByKolles | CLM/AER | 3:36.825 |
12 | LMP1 | H.Tincknell, M.Krumm, A.Buncombe | Nissan Motorsports | Nissan | 3:36.995 |
13 | LMP1 | O.Pla, J.Mardenborough, M.Chilton | Nissan Motorsports | Nissan | 3:37.291 |
14 | LMP2 | M.Howson, R.Bradley, N.Lapierre | KCMG | ORECA/Nissan | 3:38.032 |
15 | LMP1 | T.Matsuda, M.Shulzhitskiy, L.Ordonez | Nissan Motorsports | Nissan | 3:38.691 |
16 | LMP2 | R.Rusinov, J.Canal, S.Bird | G-Drive Racing | Ligier/Nissan | 3:38.939 |
17 | LMP2 | G.Hirsch, G.Paletou, J.Lancaster | Greaves Motorsport | Gibson/Nissan | 3:38.958 |
18 | LMP2 | S.Dolan, M.Evans, O.Turvey | JOTA | Gibson/Nissan | 3:39.004 |
19 | LMP2 | N.Panciatici, P-L.Chatin, V.Capillaire | Signatech Alpine | Alpine/Nissan | 3:39.699 |
20 | LMP2 | P.Thiriet, T.Gommendy, L.Badey | Thiriet by TDS Racing | ORECA/Nissan | 3:39.805 |
21 | LMP2 | C.Cumming, L.Vanthoor, K.Estre | Oak Racing | Ligier/HPD | 3:40.058 |
22 | LMP2 | K.Chandhok, M.Patterson, N.Berthon | Murphy Prototypes | ORECA/Nissan | 3:40.690 |
23 | LMP2 | G.Yacaman, L.Derani, R.Gonzalez | G-Drive Racing | Ligier/Nissan | 3:40.967 |
24 | LMP2 | P.Ragues, O.Webb, Z.Amberg | Team SARD Morand | Morgan/SARD | 3:41.250 |
25 | LMP2 | L.Roussel, D.Cheng, H-Pin Tung | Pegasus Racing | Morgan/Nissan | 3:42.023 |
26 | LMP2 | M.Mediani, D.Markozov, N.Minassian | SMP Racing | BR Engineering/Nissan | 3:42.077 |
27 | LMP2 | N.Leventis, D.Watts, J.Kane | Strakka Racing | Dome/Nissan | 3:42.237 |
28 | LMP2 | M.Aleshin, K.Ladygin, A.Ladygin | SMP Racing | BR Engineering/Nissan | 3:42.417 |
29 | LMP2 | S.Sharp, R.Dalziel, D.Hansson | Extreme Speed Motorsports | Ligier/HPD | 3:42.453 |
30 | LMP2 | E.Brown, J.van Overbeek, J.Fogarty | Extreme Speed Motorsports | Ligier/HPD | 3:44.631 |
31 | LMP2 | T.Krohn, N.Jonsson, J.Barbosa | Krohn Racing | Ligier/Judd | 3:44.854 |
32 | LMP2 | P.Perret, I.Bellarosa, J.Ibanez | Ibanez Racing | ORECA/Nissan | 3:45.350 |
33 | LMP2 | J.Nicolet, J-M.Merlin, E.Maris | Oak Racing | Ligier/HPD | 3:52.843 |
34 | GTE Pro | F.Rees, A.MacDowall, R.Stanaway | Aston Martin Racing | Aston Martin | 3:54.928 |
35 | GTE Pro | G.Bruni, T.Vilander, G.Fisichella | AF Corse | Ferrari | 3:55.025 |
36 | GTE Am | P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda | Aston Martin Racing | Aston Martin | 3:55.102 |
37 | GTE Pro | D.Turner, S.Mucke, R.Bell | Aston Martin Racing | Aston Martin | 3:55.466 |
38 | GTE Pro | D.Rigon, J.Calado, O.Beretta | AF Corse | Ferrari | 3:55.582 |
39 | GTE Pro | M.Sorensen, C.Nygaard, N.Thiim | Aston Martin Racing | Aston Martin | 3:55.783 |
40 | GTE Pro | J.Magnussen, A.Garcia, R.Briscoe | Corvette Racing | Chevrolet | 3:55.963 |
41 | GTE Pro | R.Lietz, M.Christensen, J.Bergmeister | Porsche Team Manthey | Porsche | 3:56.618 |
42 | GTE Am | F.Perrodo, E.Collard, R.Aguas | AF Corse | Ferrari | 3:56.723 |
43 | GTE Am | V.Shaitar, A.Bertolini, A.Basov | SMP Racing | Ferrari | 3:56.877 |
44 | GTE Pro | P.Pilet, F.Makowiecki, W.Henzler | Porsche Team Manthey | Porsche | 3:56.922 |
45 | GTE Pro | O.Gavin, T.Milner, J.Taylor | Corvette Racing | Chevrolet | 3:57.081 |
46 | GTE Am | J.Bleekemolen, B.Keating, M.Miller | Riley Motorsports-Ti Auto | SRT/Dodge | 3:57.836 |
47 | GTE Am | P.Dempsey, P.Long, M.Seefried | Dempsey Racing - Proton | Porsche | 3:57.842 |
48 | GTE Am | C.Ried, K.Al Qubaisi, K.Bachler | Abu Dhabi-Proton Racing | Porsche | 3:58.259 |
49 | GTE Am | D.Cameron, M.Griffin, A.Mortimer | AF Corse | Ferrari | 3:58.433 |
50 | GTE Am | P.Mann, R.Giammaria, M.Cressoni | AF Corse | Ferrari | 3:58.695 |
51 | GTE Am | B.Sweedler, T.Bell, J.Segal | Scuderia Corsa | Ferrari | 3:58.946 |
52 | GTE Am | G.Roda, P.Ruberti, K.Poulsen | Larbre Competition | Chevrolet | 3:59.522 |
53 | GTE Am | A.Al Faisal, K.Giermaziak, M.Avenatti | JMW Motorsport | Ferrari | 3:59.612 |
54 | GTE Am | R.Goethe, S.Hall, F.Castellacci | Aston Martin Racing | Aston Martin | 4:01.146 |
55 | GTE Am | H.C.Chen, G.Vannelet, M.Parisy | Team AAI | Porsche | 4:01.243 |
56 | GTE Am | J.San Chen, A.Kapadia, X.Maassen | Team AAI | Porsche | 4:01.270 |