Az Auto Motor und Sport szakírója, Marcus Schurig legutóbbi cikkében azzal a közelmúltban felmerült pletykával foglalkozott, mely szerint a BMW prototípussal térne vissza Le Mans-ba, ahol 1999-ben győzni tudott a bajor márka a V12 LMR kódjelű versenygéppel.
A feltételezéseknek több alapja is van. Egyrészt az, hogy az elmúlt években a gyár mérnökei megjelentek a 24 órás versenyen, persze ez ugyanúgy utalhatna egy esetleges GT-szerepvállalásra is. Csakhogy emellett ott van az a tény is, hogy miközben a BMW motorsportprogramjának csúcsát jelenleg a DTM jelenti, addig ottani riválisai jóval magasabb, világbajnoki szinten érnek el zajos sikereket: a Mercedes F1-es, az Audi pedig LMP1-es programjával.
Ráadásul a BMW profiljába tökéletesen illene a Le Mans-i szerepvállalás, hiszen az említett gyártókkal ellentétben már évek óta fut egy sajátmárkás a fenntarthatóságot célzó elektromos szériája, a BMW i-sorozat, melynek népszerűsítésébe tökéletesen illene egy LMP1-es program – hiszen a jelenlegi szabályrendszernek bevallott célja, hogy olyan technológiák fejlődését támogassa, melyek középtávon a közúti autógyártásban is hasznosíthatóak.
Egyáltalán nem tűnik tehát lehetetlennek, hogy a bajorok beszálljanak a WEC-be, de persze vannak ellenérvek is. Mindenekelőtt az anyagiak, hiszen százmillió eurós nagyságrendű összeget emésztene fel az LMP1-es program beindítása, s erősen kérdéses, hogy a BMW vállalna-e egy ennyire költséges projektet.
Az AMuS cikke emellett viszont azt is leírja, hogy a szervező ACO-n belüli források azt is megerősítették, hogy idén márciusban két gyártó is megkereste őket azzal kapcsolatban, hogy a 2017-től érvényes szabályokkal kapcsolatban informálódjanak. Az egyikük német volt – nehéz másra gondolni, mint a BMW-re, akikkel kapcsolatban azt is tudni vélik Németországban, hogy a DTM-programjukból átcsoportosítottak embereket máshová. Talán egy különleges új motorsportprojekthez?
A 2017-es dátum egyébként is logikusnak látszik, nemcsak azért, mert a jövő évi beszállás túl korai lenne, hanem azért is, mert abban az évben vezetik be a DTM-ben az újgenerációs erőforrásokat, melyen a BMW jelenleg is dolgozik. A teljes debütálást megelőzheti egy „próbakör” is az 56-os garázsban, ahogy az tavaly történt a Nissan ZEOD-Deltawing esetében is – tudniillik a 24 órás verseny ötvenhatodik nevezőjére nem vonatkoznak a szigorú technikai regulák, így az 56-os garázs lehetőséget biztosít némi kísérletezésre.
Végül az AMuS azt a kérdést is felveti, hogy ki lehetne a BMW technikai partnere egy ilyen programhoz. A Williams, akikkel 1999-ben együtt nyertek Le Mans-t, nem jöhet szóba, hiszen ők jelenleg a Porschével működnek együtt, s az Audinak is van F1-es partnere, méghozzá a Sauber. A leglogikusabb választásnak a McLaren tűnne, ám azt Schurig is kiemeli, hogy ez nem több egyszerű pletykánál.
A MEEX különleges akciójának köszönhetően most mindössze 8990 forintért látogathat ki a Magyar Nagydíj három napjára mindenki, aki érvényes diákigazolvánnyal rendelkezik. Az ajánlat részleteiről itt olvashatsz részletesen.