A Force India F1-es pilótája ugyanis most teljesítette élete első versenyét a WEC-ben, és kijelenthetjük, hogy nagyon hamar beilleszkedett és felvette a tempót új környezetében. A halk szavú német Nicky Tandyval és Earl Bamberrel osztozott a 19-es rajtszámú Porsche 919 volánján, és a trió az időmérőn az előkelő második rajthelyre kvalifikálta magát, így a futamon akár a győzelem is elérhetőnek tűnt előzetesen.
Alig 15 perc elteltével azonban Tandy összeütközött egy lekörözésre váró versenyzővel, az LMP1-es Porsche eleje megsérült, és az egység rengeteg időt veszített, mire a szerelők a bokszban újra száz százalékos állapotba hozták a járművet. Hülkenberg tehát már jelentős hátrányban vette át a volánt társaitól, ám ő hiba nélkül lehozta a saját etapját, és végül a 6. helyen sikerült célba hozniuk az autót.
Összességében tehát jól sikerült az F1-es német pilóta bemutatkozása a WEC-ben, amiről ő így vélekedett: „Jól éreztem magam az autóban az egész verseny ideje alatt. Egy dupla etapot futottam egy szett gumival, úgyhogy nem volt könnyű beosztani az abroncsokat. A forgalom kezelése is izgalmas és élvezetes tapasztalatot jelentett – volt is néhány neccesebb helyzetem. Van, amikor tökéletes az időzítés az előzésre, és van, amikor nem” – utalt Hülkenberg egy olyan kihívásra, amivel az F1-ben eddig nemigen találkozhatott, a WEC-ben viszont minden versenyen számolnia kell majd vele.
A 27 éves versenyző az előttünk álló hétvégén már újból az F1-ben bizonyíthat a Spanyol Nagydíj keretében, de a június 13-14-én megrendezendő Le Mans-i 24 órás időpontja is egyre közeleg, így Hülkenberg nyilván már ezt a versenyt is tűkön ülve várja.