Előre sejteni lehetett, hogy a McLarennek (és ezzel együtt Fernando Alonsónak is) jóval nehezebb dolga lesz idén Indianapolisban, mint ahogy azt 2017-ben láthattuk. Akkor ugyanis a McLaren versenyautóját szinte teljes egészében a Wokinggal szövetségre lépő Andretti Autosport szakemberei készítették fel, a látottak alapján nagyon is jól.
Ez egyáltalán nem sikerült az idei évben, a két évvel ezelőtt brillírozó spanyol legjobb tudásával sem volt képes olyan tempót elővarázsolni a versenyautóból, hogy azzal legalább a harminchármas mezőnybe bekerülhessen. Egyébként kétszer is hatalmas pechje volt, mivel a kvalifikáción is az utolsó percekben esett ki a harminc közül, míg a pótselejtezőn egészen minimális különbséggel szorult ki az utolsó továbbjutó helyről.
Ez azonban nem menti fel a McLarent a felkészületlenség vádja alól (a projektért felelős szakember már a hét elején vette a kalapját és távozott), mivel Alonso nem felejtett el vezetni, az autó viszont pocsékul sikeredett. Ezt a vezérigazgató is elismeri. „Nem hinném, hogy öntelt módon érkeztünk Indianapolisba, egyszerűen nem voltunk elég felkészültek. Nem is érdemeltük meg, hogy bekerüljünk a futamra és ez a mi hibánk” – nyilatkozta Zak Brown a kudarcot követően.
„Egy pillanatig sem tudtuk kihozni a legtöbbet az autóból, saját magunkat vertük meg. A sikerhez sokkal inkább rá kellett volna fókuszálnunk Indyre, de nem szerettem volna, hogy ez negatívan befolyásolja a Formula-1-es teljesítményünket.”
„Azon a bizonyos délelőttön, 9 óra 1 perckor, amikor az első tesztelésen nem tudtunk pályára gurulni, ott el is buktuk az Indy 500 kvalifikációját. Nem nyomtuk meg időben a vészcsengőt, akkor ugyanis valószínűleg még helyrerázódhattunk volna a tesztelésen látott kudarcot követően.”
„Saját magamra is mérges vagyok, mert az első tesztnapok után nagyon kényelmetlenül éreztem magam, mégsem követtem az ösztöneimet és nem feküdtünk rá aktívabban a projektre” – mutatott rá Brown.
Maradt a kérdés, hogy ha jövőre ismét nekigyürkőzik a McLaren az Indy 500-as kalandnak, vajon elfogadják-e Michael Andretti segítségét (ha egyáltalán újra felajánlja) és ha megint egyedül kívánnak nekivágni, akkor Fernando Alonso nem próbálja-e esetleg a saját útját járni? A spanyolt ugyanis idén is hívta az 1991-es IndyCar-bajnok, csapattulajdonos, hogy versenyezzen nála, de Alonso a McLarennel igyekezett sikert elérni. Idén nem jött be.