Ayrton Senna és Alain Prost - 1989, Japán Nagydíj
Minden, azonos színekben versenyző pilóták ütközésének alfája és omegája - a sportág legismertebb csapattárs-csörtéje, melyen világbajnoki cím múlt. A helyzet pikantériája, hogy Ayrton Senna bár továbbment és megnyerte a versenyt, a versenybírák elmeszelték őt - holott semmilyen szándékosságot nem lehetett felfedezni kormánymozdulatában. Annál inkább egy évvel később, szintén Suzukában, amikor már az első kanyarban pontot tett az azévi vb-küzdelemre - ekkor viszont retorzió nélkül maradt egészen nyilvánvaló tette.
Christian Fittipaldi és Pierluigi Martini - 1993, Olasz Nagydíj
Néhány méter volt már csak hátra a monzai futamból, amikor a két Minardi egészen közel került egymáshoz a 7-8. helyen. Christian Fittipaldi úgy döntött, hogy húz egy merészet, és megpróbálja megelőzni csapattársát, ám túl későn rántotta balra a kormányt, így beleronygyolt Pierluigi Martini bal hátsó kerekébe. A brazil pilóta lendülete miatt kapásból a levegőbe emelkedett, és egy hátraszaltót követően négy kerékre érkezett vissza - az F1 történetétek legstílusosabb célba érését produkálva.
Mika Hakkinen és David Coulthard - 1999, Osztrák Nagydíj
Miután a finn pilóta elhódította 1998 világbajnoki címét, David Coulthard úgy érezte, a következő már az ő éve lesz. De hiába nyerte meg a Spielberget megelőző, Michael Schumacher bukásáról emlékezetes Brit Nagydíjat, még így is 18 pontos hátrányban volt csapattársához képest. A stájer hegyek ölelésében a finn hozta el a pole-t, ám rajt után, a Remus-kanyarban Couulhard úgy döntött, bebújik a címvédő mellé. Rosszul tette, hiszen nem volt elég helye a kanyar csúcspontján, így annak rendje és módja szerint pálya szélére tette csapattársát. Bár mindketten folytatni tudták, DC nem tudta megállítani Eddie Irvine-t a győzelemért, az pedig Hakkinent dícséri, hogy a mezőny végéről is fel tudott zárkózni a harmadik pozícióba.
Jean Alesi és Nick Heidfeld - 2000, Osztrák Nagydíj
Spielberg nem kedvezett igazán a csapattársak között zajló küzdelemnek: Jean Alesi a futam 41. körében próbálta megelőzni az újonc Nick Hedifeldet az egyes kanyarban, de a német bezárta az ajtót, és mindketten a kavicságyban kötöttek ki, Alain Prost legnagyobb „örömére”.
Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya - 2002, USA Nagydíj
Itt éppen a német pilóta próbált közelebb kerülni kolumbiai társához, ám féktávon elúszott autójának hátsó része, megpördülve pedig magával vitte Montoyát. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a szezonban hét pole-t szerző dél-amerikai a bukótéren átvágva tovább tudott menni, és a negyedik helyen zárt, a hátsó szárnyát vesztő Schumacher viszont szervize után hiába tért vissza, két kör hátrányban az utolsó pozícióban végzett.
Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya - 2004, Európa Nagydíj
Ennél az esetnél már Montoya volt a vétkes, hiszen nagyon hosszú fékezés után próbált elfordulni az egyes kanyarban a rajt után, ám bal oldalról érkezett csapattársa, akit helyben partvonalra tett. Itt megint csak Schumacher járt pórul, hiszen nem folytathatta a küzdelmet, míg a kolumbiai egy elsőszárny-csere után az utolsó pontszerző, 8. pozícióba zárkózott fel.
Nico Rosberg és Mark Webber - 2006, Brazil Nagydíj
A világbajnoki címért küzdő Rosberg mentségére szóljon, hogy akkoriban még első szezonját teljesítette, mindazonáltal ámokfutásával elég komoly anyagi kárt okozott a Williamsnek. Nem volt elég ugyanis, hogy belerongyolt Mark Webberbe a négyes kanyar féktávján, kiütve ezzel az ausztrált a küzdelemből, hanem saját maga versenytempóban közlekedett tovább, első légterelő nélkül. A nagy hajtásnak meglett az ára, a jókora leszorítóerőtől megfosztott FW28-assal Rosberg az első kör végén a gumifalba rongyolt.
Sebastian Vettel és Mark Webber - 2010, Török Nagydíj
Az utóbbi évtized talán legemlékezetesebb csetepatéja, a szó szoros értelmében vett bikaviadal, vagdalkozós végkifejlettel. Sebastian Vettel nem bírta elviselni, hogy Mark Webber már hosszú körök óta az élen tanyázik, és a 39. körben végre elszánta magát az előzésre. Csakhogy hiába bújt be a másik Red Bull mellé, a két autó összeért, a német pedig a bukótérben fejezte be versenyét. Webbernek is meg kellett látogatnia csapatát szárnycsere miatt, de célba tudta menteni a harmadik helyet, ám le kellett nyelnie, hogy a Red Bull őt hozta ki vétkesként az ütközés miatt.
Jenson Button és Lewis Hamilton - 2011, Kanadai Nagydíj
Egy ütközés, melynek kisebb volt a visszhangja, mint a jelentősége. Az emlékezetes, özönvízszerű esővel tarkított, négyórás küzdelemben a győzelmet elhódító Jenson Buttonnak mclarenes csapattársával is meg kellett harcolnia. Lewis Hamilton a célegyenesben próbált bebújni honfitársa mellé, de az balra tolta, egészen addig, amíg össze nem értek, a stevenage-inek pedig a bokszalfal adta a másikat. Noha Button feje fölött még győzelme után is ott lógott Damoklész kardja, végül felmentették a vétkesség alól, így megőrizhette pályafutása legzseniálisabb diadalát.
Nico Rosberg és Lewis Hamilton - 2014, Belga Nagydíj
Csak idő kérdése volt, hogy a két, bajnoki címért harcoló csapattárs mikor akad össze, Spa-Francorchamps-ban pedig ez is eljött. Igaz, nem történt akkora esemény, amekkorát a csapat és a média kreált belőle: Nico Rosberg a Kemmel-egyenes végén, a szándékosság legkisebb jelét sem mutatva nekikoccant a britnek, aki előbb defekt miatt a mezőny végére esett, majd fel is adta a futamot. A német második helyen ért célba, de elképesztő bosszúhadjárat indult ellene, az emiatt kialakult mentális zavar pedig talán közrejátszott a monzai hibájában, egyúttal pedig a bajnoki cím elvesztésében is.
Nico Rosberg és Lewis Hamilton - 2016, Spanyol Nagydíj
„Végre” egy igazi, kard-ki-kard csata, mely bár mindkettejük kiesésével végződött, megmutatta, hogy van azért küzdelem a Forma-1-ben, még akkor is, ha már harmadik éve ülnek a sportág trónján. Minden bizonnyal hosszú ideig fogunk beszélni Rosberg és Hamilton első kanyaros ütközéséről, és érdekes megjegyezni, hogy a Red Bull utolsó két győzelmét akkor tudta aratni, amikor ők ketten összeakaszkodtak: 2014-ben, Spában Daniel Ricciardo, valamint 2016-ban, Max Verstappen révén Barcelonában.