A belga pilóta tavaly Németországban már meglepte egy győzelemmel a WRC világát, de ettől függetlenül hatalmas meglepetés lenne, ha vasárnap meg tudná tartani vezető helyét, és megszerezni a Hyundai Motorsport történetének második győzelmét a rali-világbajnokságon.
Neuville egyébként teljesen megérdemelten áll az élen, hiszen az élmezőny tagjai közül egyedül ő nem hibázott eddig ezen a versenyen, a szombat délutáni négy gyorsasági közül ráadásul kettőt meg is nyert – az elsőt és az utolsót.
A délutáni kört a VW gyári csapat norvég pilótája, Andreas Mikkelsen várta az élről, akinek mindössze 1,7 másodperc volt az előnye csapattársa, a vb-címvédő Ogier előtt, és noha Neuville is nagyon közel, 12,4 mp-re volt tőlük, mindenki elsősorban a két VW-es csatáját várta az első helyért folytatott küzdelemben.
Neuville azonban rögtön az ebédszünet utáni első szakaszon jelezte, hogy ő ezt egészen másképpen gondolja, és a szakasz megnyerésével 3,7 mp-et rögtön lefaragott hátrányából Mikkelsennel szemben, Ogier-től pedig máris átvette az első számú üldöző szerepét.
A 16. szakaszt Kris Meeke nyerte a Citroennel, ám Neuville-nek a 6. hely is elég volt ahhoz, hogy újabb két másodperccel közelebb lopakodjon a norvég éllovashoz az összetettben. A 17. szakaszon a belga ugyan csak 12. lett, de a szakasz rövidsége folytán így is csupán két másodpercet kapott a szakaszgyőztes Robert Kubicától, Mikkelsentől pedig mindössze 6 tizeddel maradt el itt.
A nap utolsó gyorsasági szakaszának még mindig Mikkelsen vágott neki az élről, előnye 7,3 mp. volt Neuville-lel és 11 mp. Ogier-vel szemben. A 18. szakaszon azonban Neuville és a Hyundai hihetetlen tempóban száguldott végig, Ogier-nek 5,9, Mikkelsennek 8,8 mp-et adtak, így a napot egészen minimális, 1,5 mp-es előnnyel már ők zárták az élen – ennyire van tőlük három szakasszal a verseny vége előtt Mikkelsen, de Ogier hátránya is csak 9,6 mp.
Az első 3 helyezett pilóta tehát 10 mp-en belüli különbséggel követi egymást egy olyan rali végéhez közeledve, ahol a legbiztosabb kezű pilótáknak is mindig kalkulálniuk kell egy apró megforgással a csúszós, havas pályán, pláne ilyen eszeveszett tempónál. A 4. helyezett Mads Östberg (Citroen) 53,4 mp-es hátránya sem mondható tetemesnek, és arra pont jó lehet, hogy ha az előtte levő hármas tagjai közül bárki ront, azt ő kihasználja, és felérjen a dobogóra.
Ennél izgalmasabban aligha alakulhatott volna eddig a Svéd Rali, holnap jön a végső finálé!
A Svéd Rali állása 18 szakasz után: 1. Neuville (Hyundai): 2:29.54.5, 2. Mikkelsen (VW): +1.5, 3. Ogier (VW): +9.6, 4. Ostberg (Citroen): +53.4, 5. Tanak (Ford): +1:29.2.