DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 11. péntek

Most értek véget Wolff és a Mercedes mézeshetei?

Ha igen, akkor ezek elég hosszúnak bizonyuló mézeshetek voltak… Az 1996-os F1-es világbajnok Damon Hill mindenesetre ennek a véleményének adott hangot a Kínai Nagydíjon, azzal együtt, hogy szerinte Lewis Hamilton attól a pillanattól kezdve, hogy először beleült az újgenerációs autóba, tudhatta, hogy komoly baj van a csillagosoknál.

wolff-2024

Hill szerint Wolff a múlt évtized első számú sikersorozatáért nagyon sokat köszönhet az alapokat lerakó Ross Brawnnak, most viszont rá vár a feladat, hogy visszavezesse a siker útjára az alakulatot: „Totónak hosszú mézeshetek jutottak, egy fantasztikusan sikeres időszak a csapatnál, amibe ő belekerült. Ross Brawn sokat tett az alapozásért. Most viszont nehéz neki, az igazi munka akkor kezdődik, amikor elrontasz valamit, amikor valami nem megy jól.”

„Ezt elég nehéz feldolgozni. Ez az ő dolga, ő a főnök, neki kell kiderítenie, mi siklott félre, és ki nem mondja meg neki, hogy mi nem megy jól a csapaton belül” – mondta Hill, akivel az F1-es pilótaként nem sok vizet zavaró, szakértőként viszont kimondottan népszerű Karun Chandhok is egyetértett azt illetően, hogy Wolffnak meg kell találnia, miért nem tudja a csapat kellőképpen kihasználni a rendelkezésére álló erőforrásokat.

russell-melbourne

MiniDrivers: Master Chief célkeresztjében Verstappen

Megérkezett a Szingapúri Nagydíj hat és fél perces összefoglalója a MiniDriverstől. Lássuk, miként szerezte szezonbeli második győzelmét Perez Miniéknél, miközben a HALO-videojátékból ismert Master Chief mintájú sisakjával Lando Norris célkeresztbe veszi Max Verstappent.

Vettel remek rajtja, Hamiltonék hibái, Zhou és Latifi ütközése – a legjobb szingapúri onboard videók

A vizes pálya gondoskodott róla, hogy bőven legyen miből válogatni a Szingapúri Nagydíj fedélzeti kamerás összeállításához – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

onboard-szing-video

Az IndyCarban térhet vissza Kimi Raikkönen

Egy erősen pletykaszintű, de egészen izgalmas forgatókönyv látott napvilágot a tengerentúlon: több forrás, mint a brazil UOL Sport arról ír, hogy Kimi Raikkönen 2023-ban újra versenyezhet, mégpedig az IndyCarban. A 42 éves Formula-1-es világbajnok, aki idén NASCAR-futamon vett részt Watkins Glenben, állítólag előrehaladt tárgyalásban áll a Ganassi istállóval. Raikkönen a 48-as számú Chevrolet-t Jimmie Johnsonnal felváltva vezetné – a hétszeres NASCAR-bajnok múlt héten jelentette be, egyik szériában sem vállal teljes szezont a jövőben.

A hírek szerint Johnson az öt oválversenyen szerepelne, Raikkönen pedig maradék 12 fordulón, az épített és utcai versenypályákon. Egy fontos akadály azonban van: állítólag Raikkönen felesége, Minttu nem rajong az ötletért, a Ganassi táborában mégis nagy a bizakodás, hogy a finn csatlakozik hozzájuk jövőre.

Formula-1-es világbajnokként utoljára Fernando Alonso szerepelt az IndyCarban 2020-as indianapolisi rajtja során, szezonra pedig Emerson Fittipaldi vállalkozott 1996-ban, mikor sérülés miatt még az év vége előtt visszavonult.

A színjáték vége: ismét megjelennek a Honda-logók a Red Bullokon és az AlphaTaurikon

Ugyan senki előtt nem volt titok, hogy a Red Bull idén is a Honda motorjait használja és a japánok komplett F1-es részlegét csak átcímkézték erre az évre, most mégis ismét hivatalossá teszik az együttműködésüket a felek. A Japán Nagydíjon ugyanis ismét ott lesz a Red Bull és az AlphaTauri autóin is a Honda logója, ezt jelentették be az érintettek - hozzátéve, hogy Sergio Perez lesz a Honda versenyzői akadémiájának nagykövete is. Ezzel beismerték a nyilvánvalót: eszük ágában sem volt szakítani egymással 2021 végén, a motorszabályokkal kapcsolatos politikai harc miatt viszont ezt a látszatot kívánták meg akkor a Red Bull érdekei. A HRC továbbra is jelentős munkát végez a csapatnak és nemrég az is kiszivárgott, hogy tárgyaltak egymással a 2026 utáni folytatásról is.

-00122024_016

fotó: dppi

Sajtóhírek szerint mégsem olyan nagy a Red Bull szabálysértése

A Daily Mail és a Sky Sports is arról számolt be saját információi alapján, hogy a Szingapúrban megszellőztetett csalásvádak annyira mégsem súlyosak a Red Bull-lal szemben, mint elsőre tűnt. A brit lapok úgy tudják, hogy ugyan valóban túlcsúszott a költséghatáron Christian Horner csapata, de nem jelentős összeggel, csak nagyjából egymillió fonttal, amit az energiaitalosok könyvelési hibákkal magyaráznak – állításuk szerint olyan tételek szerepeltek még a kiadásoknál, mint például idő közben elküldött munkavállalók bére. 

Szingapúrban a Mercedes és a Ferrari képviselői is deklarálták, hogy több tizedmásodperces előnyt jelenthet egy autónak az, ha a csapat túllépi a költséghatárt, így feltételezhető, hogy ha amennyiben az FIA valóban csak egy ejnye-bejnyével sújtja a Red Bullt, akkor itt még nem ér véget a szópárbaj. Az elmúlt hétvégén szinte minden csapat egyöntetú véleményt fogalmazott meg a kérdésben, hozzátéve, hogy a szőnyeg alá söprés veszélyes precedenst jelenthet a későbbiekre nézve.

Információk szerint az FIA jelentése valamikor a mai nap folyamán láthat napvilágot.

-00122040_389

fotó: dppi

Marquez a vb-esélyekről: „Pecco motorjára fogadnék”

Hihetetlenül szoros végjátékra van kilátás a MotoGP-ben: három fordulóval a szezon vége előtt mindössze két pont választja el egymástól a vb-tabella élén Fabio Quartararót és Francesco Bagnaiát, de Aleix Espargaro hátránya is mindössze húsz egység – sőt, még Enea Bastianini és Jack Miller is 40 ponton belül található. A nyári szünet óta Bagnaia van a legjobb formában, s a Thaiföldi GP-n Johann Zarco révén azt is láthattuk, hogy a Ducatin belül puha csapatutasítások – vagy ahogy a Formula Motocast lentebb hallgatható adásában fogalmaztunk: csapatkérések – is elhangzottak már az olasz segítése érdekében. Marc Marquez, akit még megelőzött a Bagnaiát már nem támadó Zarco, nem lát ez utóbbiban semmi kivetnivalót, egyúttal utalást tett arra, hogy a Desmosedici a legjobb gép jelenleg a királykategóriában:

„Tény, hogy Zarco nagyon gyorsan jött fel, megelőzött engem, és aztán Pecco mögött maradt. De ez normális, a Ducati 2007 óta nem nyert egyéni világbajnokságot. Sokszor kialakul a mezőny elejében a „Ducati Kupa”, és ebből profitálniuk kell. Övék a legjobb motor a rajtrácson, az összes versenyzőjük az élmezőnyben, ezt pedig ki kell használniuk ahhoz, hogy megnyerjék a bajnokságot” – vélekedett a The Race által idézett Marquez. Amikor arról kérdezték a Repsol Honda nyolcszoros világbajnokát, hogy Quartararót vagy Bagnaiát tartja-e esélyesebbnek a címre, válaszában a spanyol újra a Ducati versenyképességét emelte ki: „Pecco motorjára fogadnék. Úgy értem, a Ducati az Ducati, és mint látjuk, számos versenyzőjük nagyon jó. De Fabio az Fabio szintén, és nagyon jól motorozik. A gyenge pontját talán most az esős körülmények jelentik, de érdekes lesz majd ezt látni.”

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Sajtó: Közel a megállapodás Ricciardo és a Mercedes között

Daniel Ricciardo a 2022-es szezon végén távozik a McLarentől, s egyelőre nem dőlt még el, hogyan folytatódik a pályafutása. A Szingapúri Nagydíj csütörtöki médianapján arról beszélt, hogy az A terv továbbra is az, hogy 2023-ban is a rajtrácson legyen – szabad ülés már csak az Alpine-nál, a Haasnál és a Williamsnél van, de egyik istállónál sem ő a favorit –, de azt is elismerte, hogy opció számára a jövő év kihagyása és a tartalékosi szerep.

Ez utóbbi kapcsán már hetekkel korábban felmerült, hogy a Mercedes tartalékversenyzője lehet az ausztrál, s most a Canal+ francia tv-csatorna arról számolt be, hogy közel lehet a megállapodás a felek között. Ricciardót egyébként a hétvégén látták épp a Mercedes motorhome-jából távozni, ami szintén egyeztetésekre utalhat. A többszörös nagydíjgyőztes a korábbi teóriák szerint Lewis Hamilton visszavonulására játszva vállalná be a harmadik pilótai státuszt a Mercedesnél, a helyzetét azonban nehezítheti, hogy a jelek szerint a brit – aki korábban elmondta, hogy túl jónak tartja Ricciardót ehhez a munkakörhöz – nem mostanában akarja szögre akasztani a bukósisakját.

ricciardo-szingapur-dppi

fotó: DPPI

Ideges Verstappen, Latifire panaszkodó Zhou – így szólt a rádió Szingapúrban

Megérkezett a hétvégi csapatrádiós válogatás, benne többek között Max Verstappen időmérő végi kiakadásával, Sergio Perez örömével és szokás szerint ideges Yuki Tsunodával – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

radio-szing-video-1

Bottas nem bánja, hogy kockáztattak Szingapúrban

Pontok nélkül maradt az Alfa Romeo csapata a legutóbbi hétvégén, miután Guanyu Zhou nem tudta befejezni a futamot, Valtteri Bottas pedig a 11. helyen zárt. A finn versenyzővel egy kockázatosabb stratégiát is bevállalt a csapat, amikor a lágy keverékű gumikat raktak fel az autójára, de a 33 esztendős pilóta ezt egyáltalában nem bánja. „A vége felé határozottan elkezdett visszaesni az autó tempója, de azt hiszem jó döntés volt kipróbálni, hátha előnyt ad a gumik melegítésénél, vagy valami mással. Végül nem tűnt úgy, hogy nagy különbséget jelentene, de úgy gondolom, azon a ponton kellett valami, ha pontokat akartunk szerezni. Legalább megpróbáltuk” – idézte Bottast RaceFans.

Hamilton szerint a magasságok és a mélypontok hétvégéjén vannak túl

Nem éppen a Mercedes tervei szerint alakult az előző hétvége, pedig a pálya karakterisztikája kedvezhetett volna nekik. George Russell már a kvalifikáción gondba került, és a versenye sem sikerült jobban, Lewis Hamilton pedig hiába indulhatott a harmadik helyről, több hibát is vétett, így végül mindössze a kilencedik helyen zárt. A csalódottságának a Twitter-oldalán is hangot adott, miközben igyekezett pozitívan előre tekinteni a következő fordulóra. „Ha azt mondom, hogy ez a magasságok és mélypontok hétvégéje volt, akkor az még enyhe kifejezés. Ismét köszönöm a csapatnak a kemény munkát, és hogy megtartották a lendületet. Köszönöm a szurkolóknak is. Lehajtjuk a fejünket, tovább küzdünk, és megerősödve térünk vissza Japánban” – állt a hétszeres világbajnok bejegyzésében.

Megkezdődhettek az egyeztetések Mick Schumacher és a Haas között

Először tárgyalhattak a szerződéshosszabbításról a felek a Sky Germany információi szerint. A fiatal pilóta 2021-ben csatlakozott jelenlegi alakulatához, az idei évben mutatott teljesítménye miatt viszont többször is felmerült, hogy új versenyzőt igazolhatnak a helyére, miután az idény végén lejár a kontraktusa. A Haas részéről a csapatfőnök Günther Steiner nemrégiben elárulta, hogy nem kapkodnak a döntéssel, mivel a lehető legjobb döntést szeretnék meghozni, a német médiában viszont felröppentek olyan hírek miszerint Szingapúrban már egyeztettek egy új szerződésről. Az elmúlt hetekben több pilótát is szóba hoztak a csapattal, állítólag Nico Hülkenberg, Antonio Giovinazzi, de még Daniel Ricciardo is esélyes lehet az ülésre.

Briatore komolyan kritizálta a versenyirányítást

Már a Szingapúri Nagydíj utolsó köreiben egyértelművé vált, hogy Sergio Perezt vizsgálták a biztonsági autós fázis alatt elkövetett szabálytalanságaiért, vétségei miatt pedig egy megrovást, valamint egy öt másodperces büntetést kapott a futam utáni órákban. Előnyének köszönhetően a győzelmét így is megtarthatta, ám ahogy az olasz média, úgy az egykori csapatfőnök Flavio Briatore is kritikus volt az FIA-val szemben, mivel nonszensznek gondolják, hogy csak órákkal a leintés után született meg a hivatalos döntés. A szakember jelenleg a sportág kereskedelmi oldalán dolgozik, így különösen érdekes volt a véleménynyilvánítása ebben a témában. „Ez nem a Formula-1, hanem az FIA hibája, és feltétlenül változtatni kell. Ez tönkre tehet egy futamot, és kihathat a bajnokságra is. Ha szabálytalanság történt, akkor miért várnánk órákat ezzel, amikor egy perc alatt eldönthetjük az összes technikai eszköz kimerítése által” – mondta Briatore a Lapressének nyilatkozva.

Valamiben azért Verstappen volt a legjobb a szingapúri hétvégén

A világbajnokság éllovasának mind az időmérője, mind a futama feledhetően alakult, a bokszutcában azonban az ő autóján végezte el a leggyorsabb kerékcserét a Red Bull – a 2,46 másodperc idei mércével közepesnek mondható, viszont a csapat a nyolcadik győzelmet szerezte vele a DHL Fastest Pit Stop Award értékelésében, így már 444 ponttal rendelkezik, míg a második McLaren már jelentősen le van maradva 321-gyel, és hasonlóan nagy a 212 pontos Ferrari hátránya harmadikként.

A Szingapúri Nagydíjon a második leggyorsabb a bokszutcában a Mercedes volt George Russell autóján, a harmadik pedig az Aston Martin Lance Stroll révén.

Szingapúr kapcsán kiemelendő egy másik különdíj, a leggyorsabb körért járó elismerés. A futam végén feltett lágy abronccsal Russell futotta meg toronymagasan a legjobb köridőt, 1:46,458-at teljesített. Idén először futott leggyorsabb kört, ezért azonban most szó szerint csak az elismerés járt: mivel az első tízen kívül végzett (14. helyezettként, utolsóként), nem kaphatta meg a bónuszpontot.

Tokióban fog versenyezni a Formula-E

Az elektromos bajnokság régóta tervez Japánban egy fordulót, kétszer bemutatót is tartottak az ország fővárosában, lehetséges helyszínként Yokohama és Tsubuka is felmerült, most pedig úgy néz ki, 2024 márciusában vagy áprilisában a terv megvalósulhat. A széria vezérigazgatója, Jamie Reigle, valamint Tokió kormányzója, Yuriko Koike szándéknyilatkozatot írt alá az esemény megrendezéséről. A pályát a városközponttól távolabb, Koto városrészében, a Tokyo Big Sight rendezvényközpont körül alakítanák ki.

Tokió célja 2050-re elérni a zéró széndioxid-kibocsátást, ebbe a stratégiába illeszkedik az elektromos közlekedést népszerűsítő Formula-E. Reigle elmondta, a sorozat hosszú távú projektben gondolkodik, az első évben pedig húszezer nézővel számolnak.

A Formula-E háza tájáról egy másik aktuális hír, hogy a 2015/16-os szezon bajnoka, Sebastien Buemi leigazolását bejelentette az Envision Racing, ahol az Abthoz csatlakozó Robin Frijns helyét átvéve Nick Cassidy csapattársa lesz. Buemi a széria indulása óta, nyolc éven keresztül az előbb Renault, majd a Nissan gyári programjaként működő e.dams versenyzője volt, de bajnoki címe és három ezüstérme ellenére visszaesett az utolsó két szezonban, 2020 óta dobogóra sem állt.

A szezon összes futamát megnyerte a 14 éves magyar suzukis

Nem akármilyen bravúrral zárta a Swift Cup Europe idényét Bucsi Attila: a magyar rendezésű, de Ausztriában, Szlovákiában és Lengyelországban is szereplő sorozat értékelését a hétvégi poznani szezonzárón 11 abszolút futamgyőzelemmel fejezte be 11 versenyből – úgy, hogy a hétvégék második futamai mindig fordított rajtráccsal zajlanak, azaz az első menet nyertesének a nyolcadik helyről kell indulnia.

A M1RA színeiben versenyző Bucsi bravúros teljesítményének abszurditása, hogy a nemzetközi 1,4-es bajnoki címet nem ő, hanem az osztrák Fabian Ohrfandl nyerte, ugyanis a magyar pilóta kora miatt nem szerezhet pontokat a legértékesebb bajnokságban. Hasonló eset állt fenn tavaly – akkor a fiatal nem nyújtott százszázalékos teljesítményt, de szintén bajnok lett volna, ha értékelik. A nagy trófea helyett a 2022-es magyar 1,4-es bajnoki címmel és az 1,4-es junior pontozás első helyével kell beérnie.

Az elsősorban külföldiekből álló 1,4-es mezőny legeredményesebb magyarja így hivatalosan Hartmann Balázs lett, aki ötödik pozícióban végzett. Magyarok elsősorban a régebbi generációs autókból álló 1,6-os mezőnyben szerepeltek, a nemzetközi bajnoki címet György Gábor szerezte.

A retro videójátékok stílusában készül a Ferrari Suzukára

Egy igazán kedves videóval jelentkezett a Szingapúri Nagydíj másnapján a maranellói istálló, melynek közösségi oldalain már megszokott, hogy mindig készülnek valami apróbb különlegességgel az éppen aktuális versenyre. Ezúttal a sokak számára ismerős retro játékok stílusában prezentálták az F1-es naptár következő helyszínét, a suzukai pályát, amely a Japán Nagydíjnak ad majd otthont az előttünk álló hétvégén.

Alex Albon nagyon frusztrált volt a hibája után

A 25. körben történt koccanás után ért véget a versenye Alexander Albonnak, aki műtétje miatt kénytelen volt kihagyni az Olasz Nagydíjat, a visszatérés azonban nem sikerült túl fényesre Szingapúrban. A brit-thai versenyző számára már az időmérő edzés sem alakult jól, a futamon pedig ismét balszerencsés volt. Albon elismerte hibáját, ugyanakkor elég bosszús volt a történtek miatt.

„Ez elég zavaros volt, semmi mást nem csináltam az előző körhöz képest, viszont blokkolt a bal elsőm, mivel a nedves aszfalton elég nehéz belőni a féktávot. Bár nem volt problémám, és végső soron ez a vezető hibáján múlik, a fékek nagyon trükkösek a vizes pályán, ilyenkor nehéz a megfelelő ablakba helyezni őket” – idézte a Williams pilótáját a Racefans.

Jeges vízzel hűtötték le Lando Norrist

Ahogyan az várható volt, a magas páratartalommal és 30 fok körüli esti hőmérséklettel is meg kellett küzdeniük a versenyzőknek Szingapúrban, ahol a vasárnapi szakadó eső sem segített sokat a helyzeten. Ezek után nem csoda, hogy a McLarennél egy nagy adag jéghideg vízzel hűtötték le fiatal pilótájukat, de a lenti képek tanulsága szerint csapattársával együtt egy jégkrémet is elfogyasztottak. A rend kedvéért azért tegyük hozzá, hogy utóbbi poszt már a szponzoruk miatt készült.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

Megérkezett a Szingapúri Nagydíj értékelője az F1-es pilótákat utánzó parodistától

Conor Moore már számos Formula-1-es paródiát készített, s a vasárnapi verseny utáni is kiválóra sikerült, benne többek között Max Verstappen, Carlos Sainz, Lewis Hamilton és Daniel Ricciardo utánzásával – Charles Leclerc-rel viszont saját bevallása szerint nem igazán boldogul:

Tsunoda szerint nincs mentség a szingapúri hibájára

Bár az AlphaTauri versenyzői a legjobb tízből indulhattak a legutóbbi futamon, végül csak Pierre Gasly szerzett pontot, igaz ő is csalódottan értékelt vasárnap este. Csapattársa Yuki Tsunoda nem ért célba, miután a 36. körben a falnak csapta autóját a 10-es kanyar végén, a japán pilóta pedig elismerte, hogy kizárólag ő a felelős a balesetért. „Úgysem szereztem volna pontot, de nagyon nehezek voltak a körülmények. Magamtól hibáztam, miután elnéztem a féktávot. Teljesen az én hibám, és nincs mentségem rá” – idézte a fiatal versenyző szavait a PlanetF1.