A hétvégén Japánba látogat a Formula-1 mezőnye, ebből az apropóból pedig Tokió városában tárgyaltak egymással a Honda és a Red Bull képviselői a The-Race információi szerint. Mint az ismert, az utóbbi években motorbeszállítóként tevékenykedő márka 2020 végén hivatalosan befejezte tevékenységét a sportágban, ám valójában még az osztrák istálló segítségére vannak az erőforrások tekintetében.
A jövőben a Red Bull saját gyárában építi és szereli majd össze a motorokat, a portál pedig úgy tudja, hogy ma erről és a 2026-tól életbelépő új motorszabályokról is egyeztettek Japánban. Állítólag könnyen előfordulhat, hogy a Honda versenyrészlege, a HRC a hibrid egységek oldalán dolgozna, míg az energiaitalos alakulat a belsőégésű motorral foglalkozna a Red Bull Powertrains keretein belül.
Egy ilyen együttműködés egyébként nem lenne váratlan, hiszen Christian Horner is erős utalást tett arra még szeptember elején, hogy a V6-os mellett az erőforrás más részeinek kiszervezését a Red Bull Powertrainsnek bizonyos mértékig meg kell fontolnia, itt pedig a Hondát hozta fel lehetséges jövőbeli partnerként.
A hírek alapján a megbeszélések nagyon jól haladnak és már a feltételekben is megállapodhattak, de mindezt még az igazgatótanácsnak is jóvá kell hagynia, ott azonban lehet némi ellenállás a projekttel szemben részben a pénzügyek, valamint amiatt, hogy a vállalat elkötelezte magát a szén-dioxid-semleges technológiák mellett. Az ügyet ugyanakkor előrébb mozdíthatja, hogy itt a hibridekről lenne szó, és ez a lehetőség jól illeszkedhetne a szélesebb körű kutatási és fejlesztési munkáikhoz.