Az elmúlt időszak legjelentősebb technikai szabályváltozása jön a Formula-1-ben 2026-ban, amikor az erőforrások és az autók karosszériája is jelentősen átalakul. Az ilyesmi pedig rendszerint esélyt ad arra, hogy felboruljanak az addig megszokott erőviszonyok, ahogy azt számos korábbi alkalommal láthattuk.
Emiatt jövőre még a szokásosnál is nagyobb kérdés, hogy melyik alakulat mikor helyezi át teljesen a fókuszt a fejlesztésekkel és a kapacitásokkal 2026-ra. A Mercedes például már jelezte, hogy nem akarja beáldozni 2025-öt, jövőre is nyerni akarnak.
A Williams részéről ugyanakkor James Vowles már most nyíltan arról beszélt, hogy hamar át fognak állni az új autó tervezésére: „Ez az üzenet, amit Alex és Carlos egyaránt tud: a 2025-ös év szenvedés lesz, azt hiszem” – nyilatkozta a csapatfőnök a Motorsport.com hasábjain. „Nem azt fogjátok látni, hogy lépdelünk előre, inkább kicsit még hátra is fogunk lépni.”
„És ha így lesz, nekem ez rendben lesz, mert egyszerűen azt fogja jelenteni, hogy megfelelő ütemben invesztálunk 2026-ba a körülöttünk lévőkhöz képest. Ezt kell várnunk ettől: kompromittálni fogjuk 2025-öt. Ez nem azt jelenti, hogy tizedikek leszünk, de kemény szezon lesz.”
A Williams amúgy tavaly még az egyik kellemes meglepetést szolgáltatta azzal, hogy a konstruktőri vb-értékelés hetedik helyén végzett. Idén viszont csak a nyári szünet utáni fejlesztésekkel – amelyek főként a súlycsökkentést szolgálták – indult be jobban a szezonjuk:
„Úgy gondolom, szerencsések voltunk, hogy hetedikként végeztünk tavaly. Az RB pokoli gyors volt az év végén, és szinte csak egy stratégiai döntés határozta meg, ki végez előrébb a bajnokságban. Így is hetedikek lettünk” – fogalmazott Vowles.
„Az idei autónk teljesít. Szerintem eléggé őszinte voltam annak kapcsán, mennyire túlsúlyos volt a gép. Csak időbe telt, hogy lássuk, hogy nem ott kellene állnunk, ahol vagyunk az összetettben. Most, hogy van teljesítményünk a súlycsökkentéssel, visszatértünk oda, amire számítottunk, ami így nem visszalépés.”