DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 14. hétfő

Michelisz Norbi F1-es emlékei: Senna, Schumacher, Häkkinen

Legutóbbi podcastadásunk vendége a WTCR regnáló bajnoka volt, akit saját sorozata mellett a Formula-1-gyel kapcsolatos első emlékeiről is faggattuk. A vonatkozó részt (meg persze a teljes műsort) az alábbi videóban hallgathatjátok meg:

 

A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

yt

buzz3

google-pc

rp 

deezer

sc

 

Eldőlt: Marquez részt vesz a misanói teszten

Néhány nap múlva visszatér a MotoGP-be Marc Marquez: a sorozat orvosi csapata fittnek nyilvánította a spanyolt, aki már a San Marinó-i Nagydíj helyszínén tartózkodik, így kedden motorra ülhet a misanói kollektív teszten. A nyolcszoros világbajnok két éve eltört jobb felkarcsontját nyár elején műtötték meg negyedszerre is, azóta folyamatosan jól haladt a gyógyulása és a rehabilitációja, nemrég pedig már a motoros edzéseket is engedélyezte neki az orvosi stábja. Mivel az aragóniai gokartpályán való körözése is biztatóan alakult, a minap a Repsol Honda közölte, hogy Marquez útnak indult Misanóba azzal a céllal, hogy részt vegyen az említett teszten, a mostani zöld jelzéssel pedig az utolsó akadály is elhárult az elől, hogy újra GP-gép nyergében lássuk a spanyolt.

A Honda már korábban is jelezte, hogy amennyiben olyan állapotban lesz, számítanának Marquez segítségére a teszten, a japán gyártó ugyanis minden eddiginél komolyabb gödörben van jelenleg, és 29 éves versenyzőjüktől azt remélik, hogy segíthet nekik kilábalni belőle. Azt egyelőre nem kommunikálta a csapat, hogy mindez azt is jelenti-e, hogy Marquez a két hét múlva esedékes Aragóniai Nagydíjon már a versenyen is rajthoz áll-e, ez vélhetően a teszten tapasztaltaktól is függ majd.

marquez-motogp-honda-teszt

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Wolff szerint Hamilton a pole-ért harcolt, de Perez hibája benne volt a pakliban

Nem tudott igazán nagyot domborítani a Holland Nagydíj időmérő edzésén a Mercedes, mert a végén Sergio Perez megforgása miatt sem Lewis Hamilton, sem George Russell nem tudta befejezni a második próbálkozását. Ők mentek a sor végén a saját döntésük miatt és végül erre fáztak rá, pedig Toto Wolff szerint a pole is elérhető volt Hamilton számára. Így sem elégedetlen, félmosollyal, bár meglehetősek szűkszavúan foglalta össze az eseményeket.

„Igen, nagyon frusztráló a helyzet, egy tizeddel előrébb voltunk Verstappennél és Leclerc-nél, szóval Lewis a pole-pozícióért harcolt. Előrébb volt, de nyilvánvalóan nem ez történt a végén. Checo nagyon nyomta neki, hibázott, az ilyenek megtörténnek. Elveszíthetjük a pole-t egy sárga zászló miatt, de amiatt is, hogy korábban megyünk ki, szóval mindig utólag tudni, hogy mi volt a jobb választás. Bármi lehetséges holnap, jó versenyautónk van, a második sorból rajtolunk, meglátjuk, hogy mire megyünk ezzel” – mondta Wolff az időmérőt követően. 

wolff

„Ki lehet esni műszaki hiba, motorhiba és Latifi miatt”

A nap aranyköpése az Alfa Romeo-csapatfőnök Frederic Vasseur-től származik, a francia a következőt mondta a csapatfőnökök szombati sajtótájékoztatóján Zandvoortban:

„A kieséseknél nincsen szerencse vagy balszerencse. Néha műszaki hiba, néha motorhiba, néha Latifi miatt történik” – viccelődött a csapatvezető a kétes hírnevű kanadaival, aki legutóbb Spában (teljesen szándék nélkül) Valtteri Bottas kiesését okozta.

Drága mulatság volt az Alpine-nak a CRB-hez fordulni

Miután az Alpine és a McLaren is állította, érvényes szerződése van Oscar Piastrival 2023-ra, a francia csapat az FIA szerződéseket felülvizsgáló bizottságához fordult döntésért: melyik istálló tarthat jogot az ausztrál fiatalra. Az Alpine veszített, emiatt pedig neki kell állnia a CRB-tárgyalás költségeit.

Az Alpine-nak saját költségein túl ki kell fizetnie a McLaren részét (230 ezer font), Piastri kiadásait (120 ezer font), a CRB költségeit (16 ezer svájci frank), valamint a négy döntőbíró honoráriumát: Ian Hunter 74 ezer font, Dr. Klaus Peter Berger 35 ezer font, Matthieu de Boisseson 37 ezer dollár, Stefano Azzali 34 ezer font díjazást számított fel. A CRB dokumentuma hozzáteszi, a testület tagjai 1000 fontos óradíjat számítottak fel.

A számla a különböző valutákat összesítve 530 ezer angol fontot tesz ki, ami átszámítva 240 millió forinttal egyenértékű. A CRB-határozatból nyilvánvalóvá vált, hogy Piastri szerződtetését az Alpine baltázta el tétovázásával, ráadásul a csapat egy kisebb vagyont is kifizetett azért, hogy ez napvilágra kerüljön – drága mulatság volt a csapatnak a Piastri ügy…

Kiteheti tartalékos posztjából Piastrit az Alpine

Furcsa helyzet állt elő azzal, hogy bár Oscar Piastri és az Alpine viszonya a Magyar Nagydíjat követő szerződésbotrány miatt megromlott, az ausztrál tartalék- és tesztpilóta kötelezettségeinek megfelelően a holland hétvégén, akárcsak előtte Belgiumban szokásos szimulátoros kötelezettségeit végzi a csapatnál. Jelenleg december 31-ig van érvényes szerződése az Alpine-nal, de könnyen lehet, hogy a csapat ezt felbontja, miután a szerződéseket felügyelő CRB döntésével nyilvánvalóvá vált, az ausztrál a McLarennél folytatja.

„Velünk van ezen a hétvégén, folytatja a szimulátoros munkát” – mondta a Formula.hu részvételével zajló szombati sajtótájékoztatón Otmar Szafnauer Alpine-csapatfőnök. „Már csak a mai és holnapi nap van vissza, hétfőn pedig összeülünk vele és eldöntjük, hogyan tovább. Hétfőn megszületik a döntés, de most nem akarok ezen gondolkodni.”

Piastri friss interjújában sem mondott hízelgő dolgokat az Alpine-ról, ráadásul értékes tudást vihet át a McLarenhez – érthető, hogy ez utóbbit az Alpine szeretné elkerülni, viszont a szerződésbontás valószínűleg azt is jelentené, hogy Piastri rövidesen munkába állna új csapatánál, ami szintén a riválist erősítené.

F3: Holland csapat győzött a holland sprinten

Caio Collet, az MP Motorsport versenyzője nyert a Formula-3 holland futamának szombati napján Juan Manuel Correa és Zak O' Sullivan előtt. Az első sorból az ART versenyzői, Correa és Grégoire Saucy indultak a tegnap megszerzett 11., illetve 12. helyeiknek köszönhetően. Saucy visszaesett a rajtnál, azonban Correa megtartotta helyét és mögé Collet érkezett meg, aki a magyar sprintfutamon aratott győzelmet.

A 4. körben a pole-pozíciós még vissza tudta verni a támadást, azonban egy körrel később már nem volt válasza a brazil pilóta próbálkozására. Ezt követően Correa mögött feltűnt Zak O'Sullivan is, azonban ő már nem tudott túljutni az amerikai versenyzőn. A negyedik helyet Jonny Edgar szerezte meg, az ötödik Saucy lett. A további pontszerző pozíciókért a bajnoki címért küzdő versenyzők harcoltak, a hatodik Isack Hadjar, a hetedik Victor Martins, a nyolcadik peidg a bemutatkozó Sebastian Montoya lett, aki körökön keresztül tartotta fel sikeresen Jak Crawfordot. A tizedik helyet Roman Stanek szerezte meg.

A pontverseny élmezőnyéből Oliver Bearman a 11., Arthur Leclerc pedig a 12. lett. A mezőny magyar versenyzője, Tóth László a 27. pozícióban futott be. A tabella továbbra is nagyon szoros, Hadjar 111 ponttal vezet, mögötte 108, illetve 105 ponttal áll Martins és Bearman. A negyedik helyen Leclerc 101, az ötödiken pedig Stanek 97 egységgel áll. A holnapi futamon az első helyről Zane Maloney indulhat Martins elől.

Kiderült, kik a legnépszerűbb versenyzők a MotoGP-ben

A nyáron nagyszabású közlemény-kutatást folytatott le a MotoGP a Nielsen és a Motorsport Network segítségével, amelynek főbb tanulságait Misanóban ismertették. Bár idén csökkennek a nézőszámok a helyszínen és a tv-ben egyaránt, a kutatás azt mutatta ki, hogy hűséges rajongótábora van a gyorsaságimotoros-vb-nek: a kitöltők 82 százaléka már legalább hat éve követi a sportot, s ugyanennyi százalékuk legalább 15 versenyt megnéz egy szezonban. A MotoGP-vel összefüggésbe hozott leggyakoribb öt kifejezés az „izgalmas”, a „versengő”, a „szórakoztató”, a „világszínvonalú” és a „kiszámíthatatlan” volt: a rajongók 94 százaléka szerint produkál izgalmas versenyzést a széria, 79 százalékuk pedig a világ legizgalmasabb versenysorozatának nevezte – ami persze érthető, elvégre rajongók töltötték ki a kérdőívet.

Persze talán az lehet a legérdekesebb, hogy mely versenyzők és csapatok voltak a legnépszerűbbek – főleg úgy, hogy a visszavonulása révén Valentino Rossi már nem volt választható opció. Az eredmények alapján a regnáló világbajnok, Fabio Quartararo a legnépszerűbb: a Yamaha franciáját 21 százalék szavazta az első helyre, de csaknem a voksok felében ott volt a top 3-ban. Marc Marquez lett a második: 19,8 százalék tette az első helyre, de csak 32 százalék az első háromba. A képzeletbeli dobogót Francesco Bagnaia tette teljessé (11 százalék választotta a kedvencének). A csapatok között szoros volt a verseny a Monster Yamaha és a gyári Ducati között: 1,4 százalék választotta el őket egymástól, a harmadik hely pedig a Repsol Hondáé lett. A pályák közül egyébként Mugellót (60 százalék), Assent (48) és Phillip Islandet (37) nevezték a legfontosabbnak.

quartararo-motogp-motorosok-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

F1-es időmérő és rengeteg más esemény szerepel a szombati programban

F1, F2, F3, MotoGP, MotoE, WRX és IndyCar: így áll össze a szombati menetrend.

Szombat (szeptember 3.)

9:55-10:40 MotoGP, harmadik szabadedzés (Aréna4)

10:25 Formula–3, első futam (13:10-től M4 Sport)

12:00-13:00 Formula–1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)

13:30-14:00 MotoGP, negyedik szabadedzés (Match4)

14:10-14:25 MotoGP, időmérő (Match4)

15:00-16:00 Formula–1, időmérő (M4 Sport)

16:25 MotoE, első futam

17:00 Formula–2, első futam (M4 Sport)

17:06-18:00 WRX, elődöntők és döntő

18:00-19:00 IndyCar, második szabadedzés

21:05-22:15 IndyCar, időmérő

-00122035_020

fotó: dppi

Ricciardo egy héttel a Piastri-szerződés aláírása után állította, hogy marad a McLarennél

Az FIA szerződéseket elismerő szervezete pénteken hirdetett ítéletet Oscar Piastri ügyében, aki ennek értelmében a McLarennél fog debütálni 2023-ban. A CRB közleményében azonban volt egy érdekes részlet, miszerint július 4-én írták alá a felek a kétéves szerződést egymással. Ez azért hat meglepőnek, mert egyrészt ekkor még egy hónap választott el minket attól, hogy Fernando Alonso váratlanul elhagyja az Alpine-t és az Aston Martinhoz igazoljon, de ami ennél is fontosabb, hogy Daniel Ricciardo bő egy héttel később, július 13-án a közösségi oldalain posztolt arról, hogy biztosan maradni fog jövőre is a McLarennél.

Felmerül a kérdés, hogy az ausztrál nem is tudott róla, hogy már a Brit Nagydíj utáni hétfőn leigazolták a helyére Piastrit. A Sky Sportsnak nyilatkozta Ricciardo elismerte, hogy a pontos időpont új számára, de egyébként már előtte is sejthette, hogy másokkal is tárgyal a McLaren: „Hogy őszinte legyek, ezt a dátumot most hallom először. Nem vagyok tisztában az időpontokkal, és hogy mikről egyeztetett a csapat. De már az említett dátum előtt hónapokkal egyeztettünk ha nem is a jövőmről, de arról, hol tudnánk fejlődni, hogy jobb jövőnk legyen a csapattal. Szóval tisztában voltam vele, hogy zajlanak beszélgetések. Amit a csapat egyeztetett Oscarral, az nem az én ügyem. Ha ez a helyzet, akkor legyen ez, nem az én döntésem.”

Andreas Seidl, a wokingiak csapatvezetője még rövidebben kommentálta a látszólagos ellentmondást: „Nem fogok belemenni a Daniellel folytatott beszélgetéseink részleteibe. De ahogy már elmondtuk, végig nyílt és átlátható párbeszédet folytattunk vele, ez fontos volt számomra” – hangsúlyozta.

ricciardo-dppi-f1-2022

Az Alpine-nak is köszönetet mondott videoüzenetében Piastri

Pénteken végre eldőlt, hogy Oscar Piastri a McLarennél, nem pedig az őt az elmúlt években nevelgető Alpine-nál fog bemutatkozni 2023-ban a Formula-1-ben, miután az FIA szerződéseket elismerő bizottsága a wokingiakkal kötött kontraktusát találta érvényesnek. Piastri a bejelentés után rövid videót posztolt a közösségi oldalain, amelyben azért az Alpine segítségét sem hagyta szó nélkül:

„Üdv mindenkinek! Végre kijött a hír: 2023-ban a McLarennel csatlakozom a Formula-1-es mezőnyhöz. Hihetetlenül izgatott vagyok, hogy egy ilyen presztízzsel bíró csapattal érkezhetek meg a rajtrácsra, nincs kétségem felőle, hogy remek hely a pályafutásom kezdetéhez. Hosszú út vezetett idáig: 12 éve versenyzem, és mindig is ez volt az álmom. Szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, aki támogatott az utam során, beleértve a kollégákat az Alpine-nál az utóbbi néhány évből. Valamint különösképp a családomnak, aki az elejétől kezdve jelentősen hozzájárultak a karrierem segítéséhez. Alig várom, hogy a papaja színeit képviselhessem, a legjobbamat fogom nyújtani, hogy a lehető leggyorsabb legyek és szerezzek néhány jó eredményt. Várom a munkát a csapattal és Landóval, és hogy rövidesen találkozzunk!” – fogalmazott a fiatal ausztrál.

Piros zászló az F2-esek és F3-asok időmérőjén is

Mindkét kisebb kategória időmérő edzését piros zászlók tarkították a Holland Nagydíj helyszínén. A Formula-2-ben először a bajnokság második helyén álló Theo Pourchaire ütközött a falnak a 3-as kanyarban, majd Jehan Daruvala hibázott négy perccel a kockás zászló előtt. A Formula-3-ban a Jenzer Motorsport versenyzője, William Alatalo miatt szakadt meg az edzés, aki ugyanott szenvedett balesetet, mint Pourchaire.

A Formula-2-ben a megszakítások nem zavarták meg Felipe Drugovichot, aki a belga futam után ismételten pole-pozíciót szerzett. A pontverseny élén álló brazil két tizeddel előzte meg Jack Doohant, akit Logan Sargeant követett. A holnapi fordított rajtrácsos versenyen az első helyről Drugovich csapattársa, Clement Novalak indulhat Marcus Armstrong elől. A balesetbe keveredő Pourchaire és Daruvala a 16., illetve 17. helyen végzett.

Az alacsonyabb kategóriában a piros zászló nem csupán átmeneti, hanem végső megszakítást is jelentett, ugyanis a baleset 44 másodperccel az edzés vége előtt történt, így az időmérőt nem indították újra. Az első helyet a múlt heti Belga Nagydíjon nagy balesetbe keveredő Zane Maloney szerezte meg. A második a pontverseny harmadik helyén álló Victor Martins lett, míg a harmadik helyezett Jak Crawford lett, aki az egyetlen PREMA-versenyző volt, aki be tudta fejezni a körét. A bajnokság éllovasa, Isack Hadjar a 6., a második Oliver Bearman a 14., míg a negyedik Arthur Leclerc a 20. pozicióból várhatja a vasárnapi rajtot. A korábbi Formula-1-es pilóta, Juan Pablo Montoya fia, a most bemutatkozó Sebastian Montoya a hetedik helyen, míg a mezőny magyarja, Tóth László a 30. helyen végzett. A szombati versenyt első helyről Juan Manuel Correa kezdheti meg.

Lezártnak tekinti a Piastri-ügyet az Alpine

Péntek délután az FIA szerződéseket elismerő bizottsága közzétette az Oscar Piastri-üggyel kapcsolatos döntését, miszerint az ausztrálnak csak a McLarennel aláírt kontraktusa érvényes, így a tavalyi Formula-2-es bajnok a wokingiaknál debütál jövőre az F1-ben. A vesztes fél, az Alpine rövid közleményben reagált: „A BWT Alpine F1 Team köszöni, hogy hétfőn összeült a CRB, és elfogadjuk a döntésüket. Részünkről lezártnak tekintjük az ügyet, a 2023-as versenyzői felállásunkat pedig később jelentjük be. Jelenleg a Holland Nagydíjra és arra koncentrálunk, hogy pontokat szerezzünk a konstruktőri negyedik helyért folytatott harcunkban” – írták. Érdekesség, hogy az említett helyezésért ugyancsak a McLaren ellen küzdenek a franciák.

A sajtóhírek szerint Pierre Gasly lehet az Alpine kiszemeltje, s már eleve inkább felé kacsingattak az utóbbi hetekben, függetlenül a Piastri-vizsgálat eredményétől: a CRB-üléstől inkább azt várták, hogy ha érvényesnek tekintik a szerződésüket, akkor esetleg anyagi kompenzációhoz juthatnak – erre azonban a mai döntés értelmében nem kerül sor.

piastri-dppi-2

A váltóhiba ellenére nem kap büntetést Verstappen

A Red Bull sebességváltója megadta magát Max Verstappen alatt a Holland Nagydíj első szabadedzésén, emiatt a világbajnok tíz perccel a gyakorlás kezdete után befejezte a munkát. Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azonban a Motorsport-Magazine-nak megerősítette: legutóbb Spában plusz sebességváltót is használatba vettek, mivel úgyis a rajtrács végére került Verstappen a rengeteg motorelem cseréje miatt, így most szabadon használhat másikat, nem kap rajtbüntetést Zandvoortban.

-00122035_096

fotó: dppi

Hamiltont és Vettelt is beidézték a felügyelők

Négy versenyzőt is magukhoz kérettek a versenyfelügyelők Zandvoortban: Lewis Hamiltont, Carlos Sainzot, Lando Norrist és Sebastian Vettelt is meghallgatták. A vád minden esetben ugyanaz volt: indokolatlanul lassan haladtak, vagy megálltak a pályán az első szabadedzés során. Összesen két esetről van szó, Hamilton Sainzot, Vettel pedig Norrist tartotta fel. Döntésről az FIA egyelőre nem adott hírt.

ham_11

fotó: dppi

Vettel a Formula-E-t kritizálta, felbőszítette a sorozat korábbi bajnokát

Korábban felmerült, hogy Formula-1-es visszavonulása után Sebastian Vettel a Formula-E versenyzője lehet, hiszen az elektromos sorozat látszólag egybevág a német környezettudatos eszméivel. A Zeit lapnak adott interjúban azonban nem túl hízelgő véleményt fogalmazott meg a bajnokságról:

„Nem akarok kabalafigura lenni, nem akarom az arcom adni valamihez, ami nem teljesen győz meg. Nem teljesen értem a Formula-E értelmét, az akkumulátortechnológiájuknak semmi közük nincs az utcai autókhoz. Nem segít a környezetnek, ha fosszilis üzemanyagokkal töltik az akksikat megújuló energia helyett” – mondta Vettel.

Ezzel pedig kihúzta a gyufát a Formula-E 2016/17-es bajnokánál, Lucas di Grassinál, aki megvádolta a négyszeres világbajnokot, hogy csak a pénz vezérli, sok zöld megnyilvánulása pedig színjáték.

„Ha Vettel nem akar a Formula-E-be jönni, az az ő döntése. Igaz, ez a második legjobban fizetett együléses széria a világon, de messze van az F1-es bérektől” – írta Twitterre a felbőszült Di Grassi. „Azt mondani, hogy a technológia kevésbé releváns az autózás jövőjére nézve… vagy azt sem tudja, miről beszél, vagy szándékosan próbálja megvezetni a közvéleményt. És/vagy az összes zöld dolog, amikor mostanában csinál – szemétszedés, kerékpározás – teljesen ’zöldre festés’, nem hisz benne valójában. Szereti vagy nem, támogatnia kellene a szériát.”

Öt drámai pillanat Hollandiából

Az F1 - szokás szerint - összegyűjtött az aktuális rendező ország eddigi versenyeiről öt emlékezetes pillanatot. Nézzük meg, mik voltak a Holland Nagydíjak legdrámaibb momentumai. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Külsőleg teljesen megújul az Audi elektromos Dakar-modellje

A négykarikás gyártó 2022-ben történelmet írt azzal, hogy elektromos autójával négy napot is megnyert a Dakar Ralin – még ha az erős összetett eredmény el is maradt a kiegyensúlyozott szereplés hiánya miatt. Második nekifutásra még komolyabban kell számolni az Audival: az egyéves tapasztalat mellett az elődjénél is ütőképesebb megújult versenygép áll a csapat rendelkezésére.

Az Audi RS Q e-Tron E2 aerodinamikailag teljesen megújul, a főtervező Axel Löffler elmondása szerint egyetlen karosszériaelemet sem hoztak át a korábbi modellről – ez jól látszik az összehasonlító fotón, ahol az előtérben látható az E2-es verzió. A légellenállás így 15 %-kal csökken, ami jelentős fegyvertény, a 170 km/h-s végsebességlimit ellenére is. A felszín alatt azonban nem változott az elektromos hajtás, valamint az ennek asszisztáló belsőégésű motor, az akkumulátort töltő, DTM-ből áthozott kétliteres turbóerőforrás.

A Holland Nagydíj első napja, misanói MotoGP: mutatjuk a pénteki programot

Kezdődik a Holland Nagydíj hétvégéje, közben pedig a MotoGP mezőnye is belevág a misanói munkába: íme a pénteki menetrend!

Péntek (szeptember 2.)

8:55-9:40 Formula–3, szabadedzés

9:55-10:40 MotoGP, első szabadedzés (Aréna4)

10:05-10:50 Formula–2, szabadedzés

12:30-13:30 Formula–1, első szabadedzés (M4 Sport)

14:00-14:30 Formula–3, időmérő (M4 Sport)

14:10-14:55 MotoGP, második szabadedzés (Aréna4)

15:00-15:30 Formula–2, időmérő (M4 Sport)

16:00-17:00 Formula–1, második szabadedzés (M4 Sport)

23:30-00:45 IndyCar, első szabadedzés

A hétvége teljes programja itt megtekinthető!

-00121028_360

fotó: dppi

Holland szimulátorpilótát igazolt a Red Bull, Verstappen elégedett vele

Rudy van Buren annak idején a McLaren World’s Fastest Gamer elnevezésű tehetségkutatóján aratott győzelemmel került be a köztudatba. Éveken át a wokingi csapatnál töltött be szimulátoros posztot, mellyel párhuzamosan a valódi pályán is versenyezni kezdett: idén a Porsche Supercup mezőnyének állandó tagja. A Holland Nagydíj előtt bejelentették, hogy „szimulátoros teszt- és fejlesztőpilóta” pozícióban csatlakozott a Red Bullhoz és honfitársához, Max Verstappenhez, aki elismerő szavakkal beszélt róla.

„Hosszú ideje ismerem már Rudyt, mindketten a Team Redline csapattal versenyzünk virtuálisan. Mostanában pedig a szimulátorban dolgozik, egy ideje már ott van nem hivatalos státuszban” – kotyogta el Verstappen a csütörtöki sajtótájékoztatón, melyen a Formula.hu is részt vett, hogy Van Buren már a bejelentés előtt munkába állt.

Sőt, a holland szimulátoros már el is sajátította Verstappen vezetési stílusát, amely nagy segítség a csapat számára a virtuális tesztek során: „Mint mindenkinek, neki is megvan a saját stílusa, de képes felvenni másét is, tisztában van vele, hogy az illető mit akar az autótól. Szerintem ezért olyan nagy érték számunkra a szimulátorban” – mondta a bajnokság éllovasa.

„Azt mondták, nem vagyok elég profi” – így dobta ki a KTM a versenyzőjét

Remy Gardner már a két héttel ezelőtti Osztrák Nagydíj után eléggé lemondóan nyilatkozott arról, hogy aligha lesz helye 2023-ban is a MotoGP mezőnyében. Misanóba érve aztán már határozottan kijelentette az újonc, hogy a Tech3 KTM – amely jövőre már Tech3 Gas Gas néven fog szerepelni – nem tart rá igényt, és arról is beszélt, milyen indokkal teszik ki saját elmondásuk szerint:

„Nem leszek itt jövőre, nem. Annyit mondtak, hogy nem vagyok elég profi. Más magyarázatot nem adtak” – idézi Gardnert a The Race. „Mindig száz százalékot nyújtottam itt, próbáltam hajtani, és úgy éreztem, haladunk is előre. De úgy tűnik, ez nem volt elég nekik. Aztán megérkeztünk Ausztriába, ahol szombaton közölték, hogy ’bocs, de nem leszel itt jövőre’. Az volt a szándékom, hogy itt maradjak. És őszintén: igen, összetörték a szívem ezzel.”

Az ausztrál hozzátette: szívfacsaró arra gondolnia, hogy a sok küzdelmes és sérülésekkel tűzdelt év után egyetlen szezon jut neki a MotoGP-ben, miután tavaly a Moto2-ben világbajnok is lett. Azért finoman ő is visszaszúrt a KTM-nek: amikor arról kérdezték, hogy a KTM versenyzői programja megbukott-e azzal, hogy őt elküldik, a csapattárs Raul Fernandez meg szinte menekült tőlük, Gardner annyit mondott: „Úgy tűnik. Nem kell semmit mondanom, a statisztikák magukért beszélnek” – fogalmazott a motoros. A helyére egyébként a híresztelések szerint a Moto2-ben idén vb-címért hajtó Augusto Fernandez (nem rokona Raulnak) érkezhet a már leigazolt Pol Espargaro mellé.

gardner-motogp

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!