DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 14. hétfő

Michelisz Norbi F1-es emlékei: Senna, Schumacher, Häkkinen

Legutóbbi podcastadásunk vendége a WTCR regnáló bajnoka volt, akit saját sorozata mellett a Formula-1-gyel kapcsolatos első emlékeiről is faggattuk. A vonatkozó részt (meg persze a teljes műsort) az alábbi videóban hallgathatjátok meg:

 

A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

yt

buzz3

google-pc

rp 

deezer

sc

 

Szaúd-Arábia MotoGP-futamot rendezhet a jövőben

Hétfőn jelentette be a Dorna, hogy egyetértési megállapodást írtak a Szaúdi Motorsport Vállalattal annak kapcsán, hogy a jövőben a gyorsaságimotoros-világbajnokság ellátogathat az országba. A közlemény szerint egy külön erre a célra építendő pálya fogadhatja a MotoGP mezőnyét – azaz nem a dzsiddai F1-es pályáról van szó, amely nyilván utcai jellege miatt szóba sem jöhetne a motorosok esetén –, emellett egy utánpótlás-nevelési programot is indítanak a helyi tehetségek számára.

Arról egyelőre nincs szó, hogy pontosan mikor kerülhetne sor az első szaúdi MotoGP-futamra, csupán arról írnak, hogy ez lehet a második verseny a régióban a Katari Nagydíj mellett. Azt is kiemelik, hogy az ország az utóbbi időben egyre több technikai sportos rendezvénynek ad otthont, kezdve a már említett Formula-1-es viadaltól a Formula-E-futamon át a Dakar Raliig.

motogp-szaudi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Rosberg beszólt a Ferrarinak, Binotto válaszolt

Éles kritikát fogalmazott meg a Ferrari munkájával kapcsolatban Nico Rosberg: a 2016-os F1-es világbajnok a Sky Sports adásában mondta azt Carlos Sainz elbaltázott kerékcseréjét követően, hogy egy F2-es és egy F3-as csapat is jobban dolgozik, mint a maranellóiak, akiknél muszáj változtatásokat eszközölni. A Sky szembesítette ezzel Mattia Binottót, a csapatát mindig harciasan megvédő főnököt, aki így reagált:

„Nem fogunk embereket cserélni, ez egy egyenes válasz Rosbergnek. A stabilitás a lényeg és hogy futamról futamra javuljunk. Nagyszerű csapatunk van, nincs kétségem efelől.”

-00119019_402

fotó: dppi

Különleges színnel készül Monzára a Ferrari?

Sejtelmes képeket töltött fel a csapat a közösségi médiára – az elsötétített fotók láttán felmerül a gyanú, hogy a versenyzők overallja különleges színt kap az Olasz Nagydíjra, akár fekete is lehet. A képeken feltűnik a 75-ös logó, amely az 1947-ben alapított Ferrari cég évfordulójára utal.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Scuderia Ferrari (@scuderiaferrari) által megosztott bejegyzés

NASCAR: Erik Jones nyert az első rájátszás futamon

A 2022-es NASCAR-szezon első playoff futamát a Darlingtonban található oválpályán futotta a mezőny. A fordulatokban talán túlságosan is gazdag futamot Erik Jones nyerte meg.

A kvalifikáción Joey Logano érte el a legjobb időt, mellőle Christopher Bell rajtolt, a második sorban William Byron és Tyler Reddick sorakozott fel. A versenyen több technikai hiba is okozott kiesést. Kyle Bush 155 kört vezetett a motorhiba előtt, de erre a sorsra jutott Martin Truex Jr. is a leintés előtt nem sokkal. A technikai hibákon túl súlyosabb drámák is kibontakoztak. A 113. körben Chase Elliott megpördült, majd a fal érintése után Chase Briscoe útjába került, aki nem tudta kikerülni. Elliott autóját nem sikerült megjavítani, a versenyt feladta. Ezzel a 15 pontos előnye, amivel a rájátszásba került, elúszott. Kevin Harvick versenyét a lángok emésztették fel a 275. körben. Szerencsére ki tudott mászni a versenyautóból, de a rájátszás tabelláján az utolsó helyre esett vissza. Kyle Larson a 79. körben műszaki hibával a bokszba hajtott. A szerelői megfeszített munkával, három kör alatt javították meg az autót, majd némi szerencsével a 12. helyig tudott visszakapaszkodni.

A 2014-ben bevezetett kieséses szezonzáró formátum történetében első alkalommal fordult elő, hogy olyan versenyző tudott győzni, aki nem szerepelt a rájátszásba jutott szereplők listáján. Jones harmadik győzelmét szerezte a pályafutása során. A második helyre Denny Hamlin érkezett, míg harmadikként Tyler Reddick látta meg a kockás zászlót.

A rájátszás tabelláját Joey Logano vezeti, mögötte második hat ponttal lemaradva William Byron, míg a harmadik helyen jelenleg Denny Hamlin tartózkodik további kettő ponttal lemaradva. Négy versenyző fog kiesni szeptember 17-én Bristolban, jelenleg ebben a zónában van Austin Cindric, Austin Dillon, Chase Briscoe és Kevin Harvick.

Fotó: NASCAR

Wolff: Mi vagyunk a szemetes, a hányózacskó

Lewis Hamilton keresetlen szavakkal rádiózott a Mercedesnek, mikor a csapat kint hagyta használt közepes abroncsain a pályán, ezzel pedig nem csupán a vezető helyet bukta el, de végül a dobogóról is lecsúszott. „Nem hiszem el, hogy így elcsesztétek, elk***tátok nekem. El nem tudom mondani, mennyire dühös vagyok most” – szitkozódott a versenyző. A verseny után csapatfőnöke, Toto Wolff azonban megvédte a kirohanást:

„A verseny során elragadják az embert az érzelmek, velem is ez szokott történni. Egy versenyzőből pedig kijön, nem lehet visszatartani, mi vagyunk a szemetes, a hányózacskó a repülőn, és ezt vállaljuk, mert szükség van rá. Ez mindig így működött egy bosszús versenyző és a bokszfal között” – magyarázta a tévékameráknak vasárnap Wolff. Hozzátette, a futamot követően azonnal elsimult az ellentét Hamiltonnal, amit tükröz, hogy a versenyző elnézést kért.

Egy héttel korábban, Spában ugyancsak a versenyzői indulatkitörés került középpontba: akkor Hamilton a másik oldalon volt, az első körös ütközés miatt őt idiótázta le Fernando Alonso. A brit akkor zokon vette a jelzőt – Alonso ugyancsak bocsánatot kért, és ő is arra hivatkozott, hogy a felindultság beszélt belőle. A spanyol javasolta, hogy ezeket az üzeneteket nem kellene adásba tenni.

A Red Bull ünneplésénél Tom Coronel is jelen volt

A Mercedes gumikezelése, valamint a biztonsági autós fázis sem állította meg Max Verstappent Hollandiában, aki ismételten győzni tudott. A címvédő ezzel egy újabb lépéssel közelebb került karrierje második világbajnoki címéhez, idén pedig már tizedik győzelmét aratta. Az újabb sikert szokásos módon ismét megünnepelte a Red Bull csapata, utóbbi eseményen pedig az egyik legnépszerűbb túraautós pilóta, Tom Coronel is részt vett. Az 50 esztendős versenyző televíziós szakértőként is tevékenykedik, az örömittas pillanatokról készített videóját pedig saját közösségi oldalán is közzétette.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Tom Coronel | Viaplay Analist (@tomcoronel) által megosztott bejegyzés

Ismét magyar bajnoka van a MotoGP egyik utánpótlás-sorozatának

A Northern Talent Cupot 2020-ban hívta életre a gyorsaságimotoros-vb kereskedelmi jogait is birtokló Dorna annak érdekében, hogy lehetőséget biztosítsanak az észak- és közép-európai országok fiatal tehetségei számára. A bajnokság első évében Görbe Soma bizonyult a legjobbnak, aki azóta már a Red Bull Rookies Cupban és a Junior GP-n, azaz a Moto3-as világbajnokság közvetlen előszobáiban húzza a gázt, idén pedig ismét magyar sikerektől volt hangos a széria. Rossi Moor ugyanis annak ellenére lett bajnok, hogy a hétvégi évadzárón sérülés miatt rajthoz sem tudott állni: azt megelőzően 12 futamból ötöt megnyert és csupán kétszer nem állt dobogón. A Fairium Next Generation Riders Team fiatal motorosának eredményei elegendők voltak ahhoz, hogy meg is hívják a Red Bull Rookies Cup válogatójára.

Ez azonban nem csak a bajnoki címet megszerző Rossi Moorra igaz a magyarok közül, hanem Farkas Kevinre és Varga Tiborra. Farkas Kevin az összetettben második helyen végzett – pedig ő is kihagyta a hétvégi finálét – szintén öt futamgyőzelemmel (azaz tulajdonképpen kettős magyar diadallal zárult a szezon!), míg Varga Tibor épp Spielbergben gyűjtötte be első sikerét. Rajtuk kívül Vincze Martin és László Lőrinc is a Northern Talent Cup mezőnyét erősítette 2022-ben, előbbi ugyancsak szerzett dobogós helyezést.

rossi-moor-ntc-2

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Marko: Ha megkapja a szuperlicencet, megvan a megállapodás Hertáról

A Formula.hu is hallott arról a forgatókönyvről az elmúlt hetekben, hogy a Fernando Alonsót és Oscar Piastri elvesztő Alpine Pierre Gaslyra csapna le. A franciát ugyan már bejelentették az AlphaTaurihoz 2023-ra is, a Red Bull ugyanakkor nyitott rá, hogy elengedje a pilótát, amennyiben kapnak „cserébe” valamit. Ez pedig a sajtóhírek szerint Colton Herta lehet: a többszörös IndyCar-győztes amerikait ültetnék második számú csapatának autójába az energiaitalosok. A fő akadálya ennek az lehet, hogy Herta nem rendelkezik a szuperlicenc kiadásához szükséges ponttal, az FIA viszont állítólag vizsgálja, hogy különengedélyt adjon a pilótánakmég ha ez több csapatfőnöknek és magának az F1-vezér Stefano Domenicalinak sincs feltétlenül az ínyére.

Mindenesetre a Racer szaklap arról számolt be, hogy az említett igazolások már csak az FIA jóváhagyásától függnek, s ezt maga Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója jelentette ki Zandvoortban: „Bámulatos módon az összes érintett féllel és csapattal megállapodásra jutottunk. Először kell egy határozott válasz az FIA-tól, aminek szerintem Monzáig meg kell lennie” – fogalmazott Marko, aki hozzátette, hogy mindez természetesen Gasly Alpine-hoz szerződését is jelentené: „Ha működik a megállapodás, akkor az Monzában megtörténik, és természetesen Pierre számára is.”

Marko elmondása szerint egyébként megnézték a szabályokat, és szerinte a koronavírus-járvány miatti helyzet okán lehetőség van arra, hogy Herta megkapta az FIA engedélyét. „Nyert hét futamot az IndyCarban, ami szerintem hasonlítható értékben egy F1-es nagydíjhoz, szóval sajnálatos lenne, ha nem kapná meg a szuperlicencet” – nyilatkozta.

herta-indycar-2

Tsunodára tízhelyes rajtbüntetés várhat Monzában

Mint beszámoltunk róla, Perez és Tsunoda is látogatást tett a stewardoknál a Holland Nagydíjat követően különböző esetek miatt, de a komoly szankciókat mindketten megúszták. A japán versenyzőt azért idézték be a felügyelők, mert a kerékcseréjét követően félreállt, mivel azt hitte, hogy nem megfelelően tették fel az egyik kereket, de mint később kiderült, a differenciálművel volt problémája az AlphaTauri pilótájának. A csapatrádión ezt követően szóltak neki, hogy a kerekekkel nincsen semmi probléma, így próbálja meg újraindítani a motort, és hajtson tovább.

Igen ám, csakhogy eddigre Tsunoda már kikötötte a biztonsági övét, így be kellett hajtania a bokszba ismételten, ahol - ha már arra járt - lecserélték neki a kerekeket, hogy kiderüljön a probléma valós oka és vissza is kötötték az övét. A kikötött övvel való vezetés miatt idézték be tehát Tsunodát a felügyelők, ami miatt megrovásban részesült, de itt mg nincs vége a történetnek. Ugyanis ez már a japán ötödik megrovása volt, s a sportszabályzat kimondja, hogy amennyiben egy versenyző egy naptári éven belül öt megrovásban részesül, és abból legalább négy közvetlenül vezetési szabálysértés miatt volt, akkor a pilóta a soron következő versenyére egy tízhelyes rajtbüntetést kap, így Tsunoda jó eséllyel a mezőny végéről tudja majd csak megkezdeni az Olasz Nagydíjat, mivel bár ez nem volt vezetési szabálysértés, amit Zandvoortban elkövetett, de az előző négy alkalom igen:

1. Bahreini Nagydíj: feltartotta Lelerc-t a második szabadedzésen.
2. Ausztrál Nagydíj: feltartotta Sainzt a második szabadedzésen.
3. Ausztrál Nagydíj: szükségtelenül lassan vezetett a bokszba bevezető körén az időmérő edzésen.
4. Monacói Nagydíj: feltartotta Magnussent a második szabadedzésen.

Ítéletet hirdettek Perez és Tsunoda ügyeiben

Több esetet is a futam után tekintettek át a felügyelők a Holland Nagydíjon. Sergio Perezt és Carlos Sainzt az első kerékcseréknél történt incidens miatt idézték be a stewardok: a mexikói áthajtott a Ferrari kerékpisztolyán a kiállása után. A Red Bull-versenyzőt azonban nem büntették: az indoklás szerint a csapat képviselőinek meghallgatása és a videofelvételek megtekintése után arra jutottak, hogy bár a bal hátsó kerékhez tartozó pisztoly a megszokottnál távolabb feküdt az aszfalton, de még a belső sávban, míg Perez a lehető leghamarabb a gyorssávba hajtott a szervizelése után, az incidens mérlegelésénél pedig azt is figyelembe vették, hogy különösen szűk a bokszok kialakítása Zandvoortban.

A másik ügy Yuki Tsunodához kapcsolódott, aki a futam során gyors egymásutánban kétszer is leparkolt a pályán. Az első leállása után azonban még újraindult a csapata utasítására – csakhogy addigra a japán már meglazította a biztonsági övét a kiszálláshoz (ezt igazították meg neki az AlphaTauri szerelői a bokszlátogatásakor). A stewardok emiatt megrovásban részesítették Tsunodát, mivel nem biztonságos módon vezette az autót. Az ezzel kapcsolatos dokumentumban azt is megerősítették, hogy a pilóta első megérzéseivel ellentétben egyáltalán nem volt gond a kerék rögzítésével, így nem volt szó veszélyes kiengedésről a kerékcsere után.

sai-per-pit-1

Csak a szokásos: Ferrari-baki és Verstappen-győzelem – ez történt Zandvoortban

A Ferrari újra bakizik a bokszutcában, Hamilton feltámad, majd rossz stratégia miatt visszaesik, Verrstappen pedig zsinórban negyedszer nyer. Ez volt a 2022-es Holland Nagydíj. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Ez történt az F2 és F3 vasárnapi versenyein

Rendkívüli izgalmakat hozott, főleg az F2 vasárnapi versenye. Tekintsétek meg az alábbi képekre kattintva az utánpótlás-sorozatok vasárnapi versenyeinek összefoglalóit.

Formula-3:

 

Formula-2:

Piastri: Nem utasíthattam el a lehetőséget azért, mert ezzel Danielt túrom ki

Pénteken végre eldőlt, hogy Oscar Piastri a McLarennél fog bemutatkozni a Formula-1-ben 2023-ban. A tavalyi Formula-2-es bajnok ezzel éppen honfitársa, Daniel Ricciardo helyére érkezik a wokingiakhoz Lando Norris mellé. Piastri elmondta: nagyon tiszteli Ricciardót, de nem utasíthatta vissza a mclarenes lehetőséget csak amiatt, mert épp őt túrná ki ezzel.

„Ausztrálként szerencsétlen helyzet, hogy az egész mezőnyből épp Daniel helyére fogok érkezni” – mondta el a fiatal pilóta a Formula1.com hasábjain. „Danielt már vagy tíz éve követem rajongóként, igazából amióta elkezdtem versenyezni. Rettenetesen tisztelem őt: a sportban elért eredményeit, a győzelmeit és a dobogóit, de a személyiségét is, amit behoz a sportba. Úgy gondolom, ő egy fantasztikus személyisége a sportunknak. A legjobbakat kívánom neki, bármit is hozzon számára a jövő. Ugyanakkor nincs lehetőségem kiválasztani, hogy melyik pilóta helyét veszem át. Nem utasíthatom a lehetőséget azért, mert aki előzőleg elfoglalta azt az ülést, épp Daniel volt. A McLaren nagyon szeretett volna a fedélzeten látni, és ez egy túl jó lehetőség volt ahhoz, hogy visszautasítsam.”

piastri-dppi-2022-f1

fotó: DPPI

A MotoE-ben is csúcsra ért a Supersport-vb-t domináló svájci

Megvan az első 2022-es bajnok a gyorsaságimotoros-vb-n: az elektromos MotoE Világkupában dőlt el az összetett elsőség sorsa a misanói szezonzáró első, szombati futama után. Dominique Aegerter tavaly drámai finálé után maradt le a végső sikerről, idén azonban roppant kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott: három győzelmet aratott, de ami ennél is fontosabb, hogy egyetlen kivétellel az összes futamot a dobogón zárta (most második lett), így már a vasárnapi verseny eredményétől függetlenül behozhatatlan előnyre tett szert az eddig ötször nyerő Eric Granadóval szemben.

Aegerter elképesztő formában van, hiszen tavaly a MotoE ezüstérme mellett világbajnok lett a Supersportban, ahol idén még dominánsabb teljesítményt nyújt: az eddigi 12 futamból kilencet megnyert (ráadásul zsinórban!), úgyhogy ott is jó esélye van a címvédésre – igaz, a döbbenetes eredménysor ellenére sincs messze tőle a második helyeket halmozó Lorenzo Baldassarri, Sebestyén Péter csapattársa.

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Barbadosi győzelem és új bajnoki éllovas az F3-ban

A Formula-3-asok főversenye nyitotta a vasárnapi programot Zandvoortban. A pole-ból Zane Maloney startolhatott, de Victor Martins jobban indult és kemény manőverrel az élre állt. Nem sokáig körözhetett zavartalanul azonban a mezőny, Brad Benavides és William Alatalo ütközése miatt ugyanis pályára gurult a biztonsági autó. Az újraindításnál maradt Martins az első, Jak Crawford viszont támadta Maloney-t, ám ő vesztett rajta ezen, ugyanis elfékezte magát és több pozíciót veszített.

A táv feléhez érve aztán Maloney lendült támadásba, és egy szép megmozdulással vissza is szerezte a rajtnál elveszített vezetést. Martins ezután sem lélegezhetett fel, Franco Colapinto ugyanis megpróbált elmenni mellette – ezt a csatát aztán a David Vidales leálló autója és a Gregoire Staucy gépéről lerepülő törmelék miatt beküldött safety car akasztotta meg. És ezzel még nem volt vége a biztonsági autós fázisoknak: később a Juan Manuel Correával összeakadó Rafael Villagomez sóderágyban ragadó autója miatt is szükség volt az SC-jelzésre.

Az utolsó két körben már nem történt változás az élen: Maloney idei második győzelmét aratta, a barbadosi mellé pedig Martins és Colapinto állhatott fel a dobogóra. Martins ezzel újra élre állt a bajnokságban: öt ponttal előzi meg az ezúttal csak ötödik Isack Hadjart. Mögéjük a ma negyedik Roman Stanek zárkózott fel harmadiknak, hátránya 17 pont Martins mögött. A Prema bajnokesélyes duója nagy előzéseket produkált a mezőny sűrűjéből indulva, de csak Oliver Bearman ért fel a pontszerző tizedik helyre (bár még vizsgálni fogják). A címért még ők is versenyben vannak: Bearman 20, Arthur Leclerc 25, a közéjük ékelődő Maloney 24 pontra van az éllovastól. A debütáns Sebastian Montoya kettős pontszerzéssel (dupla 8. hely) mutatkozott be az F3-ban. A mezőny magyarja, Tóth László a 25. helyen látta meg a kockás zászlót. A szezon egy hét múlva, Monzában zárul.

maloney-f3-zandvoort-dppi

Hol veszített 21 ezredet Leclerc Verstappenhez képest? – videó

Az idei legkisebb különbség döntött a Holland Nagydíj rajtelsőségéről Max Verstappen és Charles Leclerc között előbbi javára, az F1 pedig egymás mellé rakta a két versenyző Q3-as gyorskörét. Ezen az látszik, hogy az első szektor után még a ferraris vezetett, sőt egy ponton egy tized fölé is nőtt a fórja, a 8-as kanyarban azonban sokat veszített a hollandhoz képest. Ennek ellenére Leclerc az utolsó kanyarig újra előnybe került, a 21 ezredmásodperces lemaradást pedig onnan kigyorsítva, a célvonalig szedte végül össze. A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

verstappen-leclerc-q3-video-1

Jön a futamok napja: íme a vasárnapi menetrend

Az F1-es Holland Nagydíj mellett rengeteg más versenyt nézhetünk meg a mai nap folyamán, íme a peogram.

Vasárnap (szeptember 4.)

8:45 Formula–3, második futam (00:40-től M4 Sport)

10:20 Formula–2, második futam (10:45-től M4 Sport)

11:00 Moto3, futam (Aréna4)

12:20 Moto2, futam (Aréna4)

14:00 MotoGP, futam (Aréna4)

15:00 Formula–1, futam (M4 Sport)

15:30 MotoE, második futam

17:06-18:00 WRX, elődöntők és döntő

21:30 IndyCar, futam

-00122035_546

fotó: dppi

F2: Az utolsó körös újraindítás sem vette el Armstrong győzelmét a sprinten

Marcus Armstrong a Formula-2 sprintfutamának mind a 29 körét vezette: a második startpozícióból már a rajtnál megelőzte Clement Novalakot. Az új-zélandinak végig állnia kellett francia üldözője nyomását, aki egy késői baleset folytán kapott még egy váratlan lehetőséget. A mezőny női pilótája, Tatiana Calderon a kavicságyban kötött ki a 26. körben, biztonsági autós periódust követően pedig az utolsó körre még újraindították a versenyt. Armstrong azonban kivédte Novalak támadásait, a Hitech új-zélandija idén már harmadszor nyert versenyt.

A második Novalak első Formula-2-es dobogóját szerezte a pole-pozícióból, a szintén elsőéves Dennis Hauger állt a legalsó fokra. Nem szerzett pontot a bajnokság első és második helyezettje sem: Felipe Drugovich 10. helyen végzett – vasárnap a rajtelsőségből viszont erős eredménnyel szépíthet –, fő üldözője, az időmérőn balesetező Theo Pourchaire pedig felzárkózás közben már a második körben kavicságyba csúszott, innentől pedig a mezőny végén ragadt.

Az F2-es sprintfutam eredménye:

  Versenyző Csapat Idő/hátrány
1 Marcus Armstrong Hitech Grand Prix 43:42.549
2 Clément Novalak MP Motorsport 0.880
3 Dennis Hauger Prema Racing 1.990
4 Liam Lawson Carlin 2.517
5 Jüri Vips Hitech Grand Prix 3.026
6 Ayumu Iwasa DAMS 3.318
7 Richard Verschoor Trident 4.268
8 Logan Sargeant Carlin 4.650
9 Jack Doohan Virtuosi Racing 4.840
10 Felipe Drugovich MP Motorsport 5.458
11 Frederik Vesti ART Grand Prix 6.287
12 Amaury Cordeel Van Amersfoort Racing 6.719
13 Enzo Fittipaldi Charouz Racing System 7.416
14 David Beckmann Van Amersfoort Racing 8.103
15 Roy Nissany DAMS 8.940
16 Jehan Daruvala Prema Racing 9.719
17 Ralph Boschung Campos Racing 9.818
18 Calan Williams Trident 10.445
19 Marino Sato Virtuosi Racing 11.288
20 Théo Pourchaire ART Grand Prix 11.470
  Tatiana Calderón Charouz Racing System kiesett
  Olli Caldwell Campos Racing kiesett

5000 eurót ért a McLaren bokszutcai hibája

A szabadedzések alapján jó kvalifikációs teljesítményben reménykedhettek a McLarennél, ám az istálló végül felemás napot zárt. Míg Daniel Ricciardo a Q1-ből sem tudott továbbmenni, és mindössze csak a 17. helyen zárt, addig csapattársa, Lando Norris a hetedik legjobb volt szombaton. Bár utóbbi egy egészen jó eredménynek tűnik, sajnos nem lehetnek teljesen elégedettek, miután az időmérő edzés első szakaszában veszélyesen engedték ki a brit pilótát Yuki Tsunoda elé, aminek majdnem egy ütközés lett a vége. A történtek miatt a felügyelők egy 5000 eurós pénzbírsággal sújtották a wokingi csapatot.

Verstappen a holland szurkolóknak: Ez hülyeség, ne csináljátok

Késett a Q2 kezdete a Holland Nagydíj időmérőjén, mert egy szurkoló bedobott egy narancssárga füstgránátot a pálya. A helyi szervezők már a hétvége előtt is felhívták a figyelmet arra, hogy ilyen nem fordulhat elő, az FIA hivatalosan megerősítette, hogy az eset után, még a Q2 kezdetét megelőzően a biztonságiak el is vezették a lelátóról a bűnöst, mindenesetre Max Verstappen kapott egy kérdést ezzel kapcsolatban a kvalifikációt követő sajtótájékoztatón.

„Ez nagyon hülye dolog. Tartani egy ilyen füstölőt még jó dolog, bár ott sem mindegy, hogy mennyit, a pályára dobni viszont egyszerűen hülyeség. Ha jól tudom, ki is tessékelték az illetőt. Szóval ne csináljatok ilyet, nem jó senkinek, kidobhatnak titeket, nem látjátok a futamot, számunkra pedig megállítják a munkát, mert veszélyes. Ne csináljátok” – mondta Verstappen a Formula.hu jelenlétében.

wo9obyuyjewkn0ed9ay7

fotó: Formula1.com