Ahogy az idén már tendencia, gyakorlatilag telt ház előtt került sor a Formula-1-es idény 15. futamára, a Holland Nagydíjra. A hazai közönség nagy örömére Max Verstappen rajtolhatott a pole-pozícióból, miután szombaton századmásodpercekkel ugyan, de legyőzte a Ferrarikat az időmérőn. A regnáló világbajnok maradt is az élen Charles Leclerc előtt, Carlos Sainz mellé azonban kis híján bebújt belül Lewis Hamilton, aminek viszont enyhe összeérés lett az eredménye. Ő nem veszített pozíciót, a csapattárs George Russell azonban igen, miután megelőzte őt Lando Norris, aki így feljött Sergio Perez mögé a hatodik helyre – igaz, ez csak átmeneti volt, néhány kör múlva a mercedeses a honfitársát. Hátrébb Kevin Magnussen mutatott be egy hibát a második körben: lecsúszott a pálya szélére és a falat is megkoccolta, de a mezőny végén folytatni tudta a versenyt.
Verstappen apránként, tizedről tizedre növelte az előnyét Leclerc-rel szemben, míg Sainz még nagyobb ütemben szakadt le az éllovas párosról. Őt viszont szorongatta Hamilton annak ellenére is, hogy a Mercedesek a lágy helyett a közepes gumikon startoltak. Az élbolyból nem meglepő módon Sainz is nyitotta a kerékcserék sorát, ám a Ferrari ismét csúnya bakit követett el, a bal hátsó kereket ugyanis nem vitték ki időben, így rengeteg másodpercet bukott a spanyol. Perez vele együtt ejtette meg a bokszkiállását – át is hajtott a Ferrari kerékpisztolyán, amely esetet vizsgálni is fognak majd utólag –, majd néhány körrel később jött egymás után Leclerc és Verstappen is.
Ezzel Hamilton és Russell vette át az első két helyet a pályán, hiszen a Mercedesek a közepes keverékű gumikon értelemszerűen elnyújtották az etapjukat. Verstappen viszont a frissebb abroncsokon jóval gyorsabb volt náluk, Russellt a 28. körben utol is érte és megelőzte a holland. Hamiltonnal már nem várta meg ezt a Mercedes, a 30. körben kihozták a hétszeres világbajnokot, aki meg is kapta a kemény gumit. Két körrel később érkezett Russell is ugyanilyen taktikával, a két brit a negyedik-ötödik helyre jött vissza, átugorva az említettek miatt Sainzt.
Hamilton elképesztő tempót diktált a kiállása után, gyorsan utolérte Perezt, aki az első támadást még egy megcsúszással együtt is kivédekezte, a másodikat azonban már nem tudta – pedig a bokszból éppen kijövő Sebastian Vettel is megzavarta a britet, aki a német miatt értékes másodperceket is veszített. Russell nem sokkal később követte csapattársa példáját, ő is megelőzte Perezt, így már a harmadik-negyedik helyen haladt az eltérő stratégián lévő Mercedes-duó. Perezt hamarosan hozták is a második cserére, majd utána a Ferrarik is, akik sem tempóból, sem gumikopásból harcban sem tudtak lenni a győzelemért.
A lapokat aztán Yuki Tsunoda kavarta meg: a japán kétszer is leparkolt a pályán egyelőre megmagyarázhatatlan hibából kifolyólag – a kettő között a bokszot is megjárta az AlphaTauri versenyzője –, a másodikkal pedig már virtuális biztonsági autós fázist váltott ki. Ezzel Verstappen, Hamilton és Russell is „olcsóbb” kerékcserét kapott, kevesebb időveszteséggel álltak ki ismét a bokszba (a Mercedes tehát váltott egyről kétkiállásos taktikára), az viszont eltérés volt, hogy a Red Bullra kemény, a Mercedesekre viszont közepes gumik kerültek fel a futam utolsó harmadára.
Ezzel azonban még nem volt vége a fordulatoknak: Valtteri Bottas Alfa Romeója megállt a célegyenes végén, emiatt pedig beküldték a „rendes” safety cart is. Verstappen reagált egyből, jött a bokszba a lágy gumiért, a Mercedesek viszont elsőre a pályán maradtak. Egy körrel később viszont Russell kívánságára nála mégis váltottak szintén lágy abroncsra, így ő a holland mögé került. Hamilton, Verstappen, Russell, Leclerc, Perez, Sainz sorrend alakult ki tehát – miközben a spanyolnál még volt egy potenciális veszélyes kiengedés is, amikor majdnem ütközött az egyik Alpine-nal a bokszutcában.
A biztonsági autó 12 körrel a vége előtt állt ki a mezőny elől, Verstappen pedig nem sokat teketóriázott: már a célegyenesben megelőzte az újraindítást nem épp a legjobban megejtő Hamiltont és visszaállt az élre. Hamiltont ráadásul a hollandhoz hasonlóan vadonatúj lágy abroncsokon érkező Russell és Leclerc is megelőzte, így néhány kör alatt visszacsúszott a negyedik pozícióba. Mögöttük Sainz és Perez bonyolódott csatába: a spanyol az újraindításnál előzte meg a mexikóit, aki később próbált visszatámadni – pedig szüksége már nem lett volna rá, mivel addigra a Ferrari pilótája öt másodperces büntetést kapott a bokszutcai incidensért.
Verstappen eközben senkitől sem zavartatva nyert, idén már tizedik győzelmét aratva, ráadásul még a leggyorsabb körért járó bónuszpont is az övé lett. Russell és Leclerc révén egy-egy Mercedes és Ferrari is felfért a dobogóra, majd jött Hamilton, míg Sainz hiába futott be ötödikként, Perez, a középmezőny legjobbja posztot a 13. rajthelyről is elhozó Fernando Alonso, valamint Lando Norris is befért a spanyol elé – sőt, Esteban Ocon is csak két tizeddel csúszott le erről. A pontszerzők sorát Lance Stroll zárta az Aston Martinnal. Folytatás alig egy hét múlva a monzai Olasz Nagydíjjal.
A futam végeredménye:
1. | Max Verstappen | Red Bull | |
2. | George Russell | Mercedes | 4.071 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | 10.929 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | 13.016 |
5. | Sergio Pérez | Red Bull | 18.168 |
6. | Fernando Alonso | Alpine/Renault | 18.754 |
7. | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 19.306 |
8. | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 20.916 |
9. | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 21.117 |
10. | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 22.459 |
11. | Pierre Gasly | AlphaTauri/Red Bull | 27.009 |
12. | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 30.390 |
13. | Mick Schumacher | Haas/Ferrari | 32.995 |
14. | Sebastian Vettel | Aston Martin/Mercedes | 36.007 |
15. | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 36.869 |
16. | Zhou Guanyu | Alfa Romeo/Ferrari | 37.320 |
17. | Daniel Ricciardo | McLaren/Mercedes | 37.764 |
18. | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 1 kör |
Valtteri Bottas | Alfa Romeo/Ferrari | Kiesett | |
Yuki Tsunoda | AlphaTauri/Red Bull | Kiesett |