A Formula.hu napi hírösszefoglalója október 14-én, hétfőn:
Furcsa trófeákat adnak át a hétvégi F1-es USA Nagydíjon
A Pirelli és az olasz Matteo Macchiavelli képzőművész közös munkájából születtek meg a Heroo névre hallgató trófeák, amelyek a hétvégi F1-es USA Nagydíj díjai lesznek majd. A formavilág és az ötlet meglehetősen szokatlan:
A T-Mobile-lal szerződött a McLaren
A McLaren Racing bejelentette, hogy partnerséget kötött egy telekommunikációs óriáscéggel az Egyesült Államokban még 2024-ben és azt követően megrendezésre kerülő F1-es futamokra.
A T-Mobile a wokingi alakulat hivatalos partnere lesz az USA Nagydíjon Austinban és a Las Vegas-i Nagydíjon.
Konkrétan a T-Mobile lesz a csapat kizárólagos 5G-partnere, amikor a csapat az Egyesült Államokban versenyez.
Montoya: Engem seggfejnek tartanak, Ricciardót kedvesnek
Az aktív versenyzéstől tavaly visszavonuló, de időről időre még most is autóba pattanó egykori F1-es pilóta, Juan Pablo Montoya a sportágból távozni kényszerülő Daniel Ricciardo számára Mick Schumachert hozta fel pozitív példaként azzal kapcsolatban, hogy koránt sem ér véget a világ azzal, ha valaki kikerül a száguldó cirkuszból.
„Ha akarod, van élet az F1 után is, a legjobb példa erre Mick Schumacher. Komoly problémái voltak az F1-ben, és nem úgy nézett ki, hogy valaha is lesz még helye valahol. Most viszont a Mercedes nagykövete, és az Alpine színeiben versenyez az endurance-világbajnokságban. Danny is képes lenne erre. Nagyszerű személyiség, hatalmas rajongótábora van, és nagyon népszerű.
„Ha rám gondolsz, mindenkinek az jut eszébe, hogy egy seggfej vagyok. Ha Danielre gondolsz, akkor viszont az, hogy ó, ő egy olyan kedves srác! Talán többet kéne Instagramoznom!”
Norris ismét a mentális egészség fontosságáról beszélt
Immár 30 éve hívták életre a mentális egészség világnapját annak érdekében, hogy felhívják a figyelmet a mentális egészség fontosságára, illetve a mentális betegségekkel kapcsolatos tévhitekre, az ilyen problémákkal küzdő embereket sújtó megkülönböztetésre. Az idei világnap a múlt hétre esett, s ennek kapcsán az ilyen kérdésekben többször megszólaló Lando Norris egy üzenetet osztott meg a közösségi oldalán – miután elnézést kért azért, hogy rettenetesen áll a haja:
„Különleges nap ez, ma van a mentális egészség világnapja, ezért szerettem volna egy gyors üzenetet küldeni, hogy elmondjam: remélem, mindenki jól van, de ha te nem, akkor sincs rá ok, hogy ne legyél jól. Biztos vagyok benne, hogy a világon mindenkinek megvan az oka a küzdelmekre, nehézségekre és hasonló dolgokra, függetlenül attól, hogy milyen helyzetben van, és persze vannak, akiknek nehezebb, és vannak, akiknek könnyebb, mint másoknak. Szerettem volna mindannyiótokat biztosítani a szeretetemről, és mindenkinek a legjobbakat kívánni.”
Steiner: Nem Mick Schumacherért voltam a Haasnál!
Günther Steiner ismét Mick Schumacherről beszélt egy újságírói kérdésre:
„Nekem nem volt problémám Mick Schumacherrel mint emberrel, ám a csapatnak másra volt szüksége, és nekem kellett változtatnom a csapat érdekében. Nem Mick Schumacherért voltam ott, hanem a Haasért. Jövőre több újonc is érkezik, Jack Doohan az Alpine-hoz, Oliver Bearman a Haashoz, Kimi Antonelli pedig a Mercedeshez. Ha valamelyikük nem teljesít, talán lehet neki esélye, mert nem sok fiatal pilótának van két év F1-es tapasztalata. Ám a Haasnál Kevin Magnussen mögött volt, és szerintem ezért nem kapott helyet.”
Mit jelent Briatore az Alpine számára?
A francia F1-es csapat új főnöke arról beszélt, hogy a mindent tudni akaró Flavio Briatore sokkal többet tesz hozzá az istálló működéséhez, mint azt kívülről gondolni lehetne.
„Ő már győzött az F1-ben, sikeresek az F1-en kívüli vállalkozásai is, szóval nagyon gyorsan rájössz, hogy ő egy olyan ember, aki elkötelezett, aki nyomul előre, és nem mondanám, hogy nem fogad el kompromisszumot, de tenned kell érte. Nekem ez tetszik. A vele való napi munka végül is intenzív, de jó, mert van ott valaki, aki ugyanúgy gondolkodik, akivel meg lehet vitatni az ötleteket” – mondta Oliver Oakes, majd így folytatta: „Sokkal többet hoz, mint az emberek gondolnák, pusztán azért, mert annyira elkötelezett Enstone iránt, és ez nagyszerű.”
„Így mindig van mellettem valaki, aki segít, ha nem is csatázni, de mindenesetre együtt tolja veled a szekeret, ami szerintem fontos. A nagy sportszervezetekben szükség van arra, hogy az összes vezető összhangban legyen és együttműködjön. Az idő majd megmutatja, de szerintem ez nagy előny lesz a következő egy, két közös évben.”
Az F1-es USA Nagydíj teljes menetrenedje
Ha október, akkor időeltolódás: az F1 európai szezonja már korábban véget ért, ebben az időszakban pedig hagyományosan olyan helyszínek következnek, amelyek esti, késő esti időpontokat jelentenek. Ez most is így lesz: az őszi szünetről Austinba, az USA Nagydíjra tér vissza a száguldó cirkusz, ráadásul sprintfutammal bonyolított hétvégét rendeznek Texasban. A menetrendet jól kiegészíti a MotoGP Phillip Islandi hétvégéje, így egészen extrém időpontokra készülhetünk majd.
Íme a teljes program a tv-közvetítésekkel együtt!
Pitwall: Leclerc-t támogassa a Ferrari?
A Pitwall legújabb adásában Mattia Binotto nyilatkozata kapcsán szóba került a Ferrari jövő évi párosa, beszéltünk arról, hogy kire lenne érdemes lecserélni Perezt, természetesen üdvözöltük a Toyota F1-es visszatérését, kitértünk a már megint vb-címről ábrándozó Massára, felvontuk a szemöldökünk James Vowles különös nyilatkozatán, és nem mentünk el szó nélkül a Dacia mellett sem!