DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Ezért bukta el Piastrit az Alpine – részletek

Kiderültek a CRB-vizsgálat részletei, a jelek szerint az Alpine egyszerűen elkésett a szerződéssel, a pilóta és menedzsmentje pedig időben lépett.

Pénteken jelentették be a pilóták szerződéseit vizsgáló bizottság, a CRB döntését, mely szerint Oscar Piastrit a McLarenhez köti érvényes versenyzői szerződés 2023-tól kezdve: az Alpine elveszítette a versenyzőt, sőt információink szerint nagyjából félmillió dollárt is, mivel az enstone-iaknak meg kell téríteniük a McLaren, Piastri és a CRB költségeit is az üggyel kapcsolatban.

Az igazán érdekes viszont az, hogy végül miért és hogyan került ebbe a helyzetbe az Alpine. A Formula.hu forrásai szerint a probléma végtelenül egyszerű: Piastri soha nem írt alá a csapattal egy 2023-ra szóló versenyzői szerződést, ami formailag is megfelel minden követelménynek. A felek már 2021 őszén megállapodtak bizonyos feltételekben, melyek lényege az volt, hogy Piastri 2022-ben tartalékpilótaként segíti az Alpine munkáját, 2023-tól pedig F1-es ülést kaphat, de egyrészt Laurent Rossi hiába ígérte meg, hogy a konkrét szerződést „tíz munkanapon belül” megkapja Piastri (Mark Webber által vezetett) menedzsmentje, ez nem történt meg – számolt be az idővonalról a RacingNews365.com.

-00122015_094



Webber ugyan sürgette a jogi osztályt, de elutasító válaszokat kapott, legközelebb 2022 februárjában kapott tájékoztatást arról, hogy a szezon kezdetéig minden rendben lesz és rendben is kell lennie, hiszen Piastri szerződését regisztrálni kell addig, különben nem kapja meg a szuperlicenszét. Az Alpine azonban végül időzavarba került és csak napokkal a határidő előtt küldte meg a szerződést Webberéknek azzal, hogy sürgős – de ez a szerződés csak a 2022-es tartalékversenyzői szerepkörről szólt, nem ejtett szót 2023-ról.

A Formula.hu úgy tudja, hogy két külön szerződésről volt szó, a másik kontraktus tartalmazta a 2023-tól kezdődő versenyzői állást, de ez a dokumentum nem érkezett meg: a probléma pedig pontosan ez, csak egy olyan dokumentum került elő, amelyen szerepelnek bizonyos feltételek, de az jogilag nem helytálló szerződés, csak egy előszerződés volt. A RacingNews365 számolt be arról, hogy a tervezetben az állt, hogy 2023-ban a Williamsnél debütálhat az F1-ben Piastri azzal, hogy 2024-ben is ott marad, hacsak az Alpine úgy nem dönt, hogy érvényesíti az opcióját és magához hívja a pilótát. A tervek szerint 2025-től vezethetett volna az Alpine-nál, a szerződés pedig 2026 végéig szólt – ráadásul mindezt csak májusban küldte meg Piastriék számára a csapat.

Ez a versenyző és stábja számára nem volt megfelelő ajánlat, így (mivel nem volt aláírt kontraktusuk 2023-ra) alig két héttel később, június elején már meg is egyeztek, sőt alá is írtak egy megállapodást a McLarennel a 2023-as szezonra vonatkozóan – majd július 4-én, a Brit Nagydíj után a végleges versenyzői szerződést is szignózták. Ebben az állt, hogy 2023. január 1-jétől a McLaren versenyzője Piastri, hiszen az Alpine-nal érvényes szerződése 2022. december 31-ével lejár.

Piastri tehát összességében soha nem írt alá érvényes szerződést az Alpine-nal 2022 utánra – elsősorban azért, mert az istálló nem készítette azt el időben.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: