DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 8. kedd

Videó: így lett bajnok tavaly Michelisz Norbi - az emlékezetes pillanatok

Egyik olvasónk készített egy összefoglaló videót Michelisz Norbert 2019-es, világkupa-győzelemmel záruló szezonjáról:

Calado: A Ferrari nehéz helyzetben lesz a szezon elején

A Hypercarok között idén a maranellóiak is csatlakoznak az Endurance-világbajnoksághoz, amelyen a 499P típusú versenygépből kettőt is indítanak. Bár a bajnokságba való belépésüket, illetőleg a legendás Le Mans-i 24 órásra való visszatérésüket nagy várakozás előzi meg, az #51-es rajtszámú egység egyik pilótája, James Calado úgy érzi, a rajongóknak nem szabad túl nagy terhet tenniük az olasz márkára, mivel a kezdet mindig nehéz.

„Egyelőre minden ismeretlen. Nem tudjuk, hogy hol állunk, de azt hiszem, az elvárás, hogy ez lehetőleg már az első futam után kiderüljön. Nehéz lenne azt mondani, hogy rögtön győzni fogunk, ezt nem tudjuk garantálni. Ez egy vadonatúj autó. Bár sok kört megtettünk, a versenyszituációkban még mindig sok hiba előjöhet, szóval azt hiszem, a legfőbb célunk csapatként, hogy minél gyorsabban tanuljunk, aztán folyamatosan javítsuk az autót. Nyilvánvalóan Le Mans, a győzelmek, és a bajnoki címek miatt jöttünk, de nem tudjuk, hogy ezek mikor fognak bekövetkezni. Valószínűleg az első évben nem számíthatunk erre” – árulta el a Motorsportnak.

A brit Alessandro Pier Guidi és Antonio Giovinazzi mellett vezetheti az #51-es autót, véleménye szerint pedig a legnagyobb gondot a versenykilométerek hiánya okozza. „Természetesen hátrányt jelent. A tapasztalat tekintetében néhány gyártó már most is fölényben van, de ezzel nem tudunk mit kezdeni. Újak vagyunk ebben, miután annyi éven át távol voltunk az élvonaltól, szóval ez csak az elvárásokon múlik” – folytatta Calado.

„Természetesen a csapat éjjel-nappal dolgozott, teljes erőbedobással, hogy megpróbálják az autót olyan helyzetbe hozni, hogy az versenyképes és megbízható legyen, de nem tudjuk, hogy hol állunk amíg nem versenyzünk vele” – tette hozzá.

Az utánpótlásban aligha lesz gond a pilóták véleménynyilvánításával

Heves vitákat váltottak ki az FIA azon irányelvei, melyek a versenyzők véleménynyilvánítására vonatkoznak. Ezeket nemrégiben a szövetség egyértelműsítette, valamint leszögezte, hogy a pilóták továbbra is elmondhatják a véleményüket – de csak bizonyos keretek között: akár a versenyhétvégéken is, de csak saját felületeiken, így a közösségi médiában vagy a sajtónak adott interjúkban. Ezzel kapcsolatban Bruno Michel, az F2 és az F3 vezérigazgatója elmondta, bár a szabályok az utánpótlás sorozatok versenyzőire is vonatkoznak, szerinte ezek esetében nem lesz gond a politikai vagy ehhez hasonló megnyilvánulásokkal.

„Nem vagyunk ugyanolyan szinten, mert a versenyzőink fiatalabbak. Nem kapnak akkora figyelmet, mint az F1-es pilóták, viszont felfelé tartanak. Éppen ezért kell mindig egy kicsit óvatosabbnak lenniük azzal, hogy mit mondanak, mert nem akarnak semmi olyat tenni, ami árthatna a pályafutásuknak. Az irodám ajtaja mindig nyitva áll, ha valaki beszélni akarna erről, de azt mondanám, hogy ez nem igazán olyan téma, amire az F2 és az F3 esetében koncentrálni fogunk, pontosan az általam elmondott okok miatt. Kicsit túl korai lenne még a versenyzőink számára, hogy nyilatkozzanak az ilyesmiről. Ezt mindenképpen figyelemmel fogjuk kísérni, és meg fogjuk beszélni Stefanóval” – utalt a GPBlog számára egy esetleges egyeztetésre az F1 vezérigazgatójával, Stefano Domenicalival.

Havazás miatt maradtak el a NASCAR eseményei Dél-Kaliforniában

A szélsőséges időjárás és a heves esőzések olykor jelentősen megnehezítik a széria életét, ezúttal azonban ritkán látott problémával kellett szembesülnie a résztvevőknek. A fontanai versenyhétvége szombati napján ugyanis először egészen hideg és esős idő miatt kellett eltörölni a Cup Series és az Xfinity Series edzéseit, beleértve a kvalifikációt is, majd később már havazni kezdett. Emiatt végül amit lehetett, azt vasárnapra halasztottak, így a mostani tervek szerint a másodvonalnak számító Xfinity versenyét a királykategória magyar idő szerint 21:47-kor kezdődő futama után rendezik majd meg.

Szintén fontos információ, hogy a kvalifikáció híján mindkét sorozat felállását egy teljesítmény alapú súlyozás szerint állapították meg, melyben a pilóta és autójának legutóbbi eredménye összesen 50 százalékban, az előző versenyen elért leggyorsabb körök sorrendje 15 százalékban, míg a bajnoki helyezés 35 százalékban járul hozzá. Ezek alapján a Cup Series esti versenyén Christopher Bell és a legutóbbi futam győztese, Ricky Stenhouse Jr. foglalhatja el az első sort a számítások szerint. 

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

NASCAR on FOX (@nascaronfox) által megosztott bejegyzés

Wehrlein hibájától Da Costa dupla előzéséig – ez történt a Fokváros ePrix-n

Ha az F1-teszt miatt esetleg valaki lemaradt a Formula-E szombati versenyéről, az alábbi videóban pótolhatja a lényeget – és van is mit, a vb-éllovas ugyanis már az első körben nekiment egy ellenfelének és kiesett, míg porschés csapattársának kétszer kellett bemutatnia ugyanazt az elképesztő manővert a vezetésért, miután elvétette a támadó mód felvételét:

„Nagyot léptek előre” – Hornernek is szemet szúrt az Aston Martin

A bahreini F1-es teszt egyik legtöbbet emlegetett középcsapata az Aston Martin volt: több rivális is felkapta a fejét az AMR23-as teljesítményére, egy mérnök szerint egyértelműen a középmezőny élén van a csapat, ráadásul akár a Ferrarira és a Mercedesre is fenyegetést jelenthet. A vb-címvédő alakulat, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is őket emelte ki az utolsó tesztnap során az F1 TV-nek nyilatkozva: „Úgy gondolom, nagyot léptek előre. Úgy tűnik, előreléptek az autó koncepciójával és nincsenek túl messze. Fernando különösképp versenyképesnek tűnik.”

Miközben a Red Bull roppant magabiztosnak tűnik, Horner a pontos erősorrendet és az élmezőny viszonyait nem próbálta meg megjósolni a jövő hétvégi bahreini nyitány előtt: „Nehéz megmondani. Úgy fest, a Ferrari gyors. A Mercedes formáját egyelőre nehéz olvasni, vajon takargatnak valamit? Jövő héten ilyenkor meglátjuk.”

f1-horner-teszt

Miniversennyel zárult a bahreini teszt – videó

A bahreini F1-es gyakorlás mindhárom napja során az etapok utolsó negyed óráját a különböző procedúrák – zászlójelzések, virtuális safety car, rajtpróba – tesztelésére használta az FIA és a csapatok. Elsőre az állórajt próbája nem is sikerült tökéletesre pénteken, a szombati zárás során viszont a gördülőrajtot szimulálták a mezőny éppen kint lévő pilótáival, akik egy kisebb „versenyt” is összehoztak, hangolva az egy hét múlva esedékes évadnyitóra. A videó minderről IDE vagy a képre kattintva nézhető:

teszt-miniverseny-video

A kör, amellyel Perez az élen zárta a bahreini F1-es tesztet – videó

1:30,305: ez lett a legjobb köridő a háromnapos bahreini Formula-1-es teszt végén, amelyet Sergio Perez szállított a Red Bull-lal, méghozzá C4-es lágy gumikon. Ezt a bizonyos szombat kora esti kört nézhetjük meg fedélzeti kamerából – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:

f1-perez-onboard-teszt

Már a szezonnyitón szemmel láthatóan átalakul az Alpine

A jövő heti Bahreini Nagydíjra máris megkapja idei első fejlesztési csomagját az Alpine A523. „Szemmel látható” lesz az autó módosulása, ígérte a teszt pénteki napján Matt Harman műszaki igazgató, akinek reményei szerint a fejlesztéssel közelebb kerülnek a harmadik pozícióhoz, sőt talán át is veszik a szóban forgó pozíciót.

A fejlesztési csomag része a hasmagasságot optimalizáló eszköz. A delfinezét csökkentő szabályváltozások ellenére az Alpine több alkalommal pattogott a teszten, ez a kulcsfontosságú fejlesztés azonban lehetővé teszi, hogy alacsonyabb és merevebb futóműbeállítást használjon a csapat a szívóhatás növelése érdekében. Harman egyelőre az eszköz kipróbálásáról beszélt szabadedzésen, tehát élesben vélhetően egyelőre még nem használják.

Az Alpine fejlesztési stratégiája 2022-ben az volt, hogy kisebb módosításokat tettek fel az autóra, de sűrűbben más csapatoknál, szinte minden nagydíjon. Az autó evolúciójával azonban a műszaki igazgató szerint idén már indokoltabb lesz ritkábban, de átfogóbban módosítani a modellt.

Alonsót is próbálták kérdezni Stroll sérüléséről

A bahreini teszt egyik központi témája Lance Stroll hiányzása: a kanadai csuklója kerékpáros balesetben sérült meg, de a csapat nem árul el konkrétumokat – ezzel táplálva a spekulációkat. Az újságírók igyekeznek a csapathoz kötődő minden személyt kifaggatni arról, mi van Stroll-lal és potenciális hiányzásával a szezonnyitóról. Egyesek elárulnak ezt-azt, a tartalékpilóta Stoffel Vandoorne például kijelentette, ha helyettesíteni kell a kanadait, aligha ő fog beugrani, hanem minden bizonnyal Felipe Drugovich.

A szombati FIA-sajtótájékoztatón Fernando Alonsótól is megpróbáltak információt gyűjteni, kifaggatni arról, beszélt-e a kanadaival és ki lesz a csapattársa a versenyen – a spanyolból azonban nem lehetett semmit kiszedni: „Nincsenek híreim. Ez Lance magánügye, nincs hozzáfűznivalóm” – mondta tömören a Formula.hu részvételével zajló eseményen.

Formula-E: Hatalmas baleset, visszalépő csapatok és újonc-pole Fokvárosban

Először látogatott az elektromos széria Dél-Afrikába, a fokvárosi pálya pedig alaposan megdolgoztatta a versenyzőket. Az A csoportban meglepetésre az újonc Sacha Fenestraz jutott tovább elsőként, mögötte Nick Cassidy, az összetett éllovasa, Pascal Wehrlein és a legutóbbi futam győztese, Jean-Eric Vergne végzett, és folytathatta az egyenes kieséses szakaszban.

A B csoport kissé foghíjasan gurult ki a pályára, ugyanis technikai probléma miatt a Mahindra és az ABT pilótái is kihagyják nemcsak az időmérőt, de a futamot is: indoklásuk szerint a hátsó felfüggesztéssel kapcsolatos biztonsági aggályok miatt léptek vissza a versenytől. Az utolsó gyorsköröket piros zászló szakította félbe, miután Edoardo Mortara és Sam Bird ugyanott rakták falba a Maseratit és a Jaguart, szerencsére mindkét versenyző sértetlenül megúszta az esetet. A továbbjutók René Rast, Mitch Evans, Sebastien Buemi és Maximilian Günther voltak.

 

A páros összecsapások első köre sem telt el törés nélkül, Buemi az első szabadedzés után újra a falba rakta autóját, így Evans simán ment tovább. A többi negyeddöntős párosítás csupa meglepetés eredményt hozott, Cassidy Wehrleint, Fenestraz Vergne-t, míg Günther Rastot ejtette ki. Fenestraz aztán tovább menetelt a döntőbe is, ahol meglepetésre Günther volt az ellenfele, sem a Nissan, sem a Maserati pilótája nem szerzett még rajtelsőséget Formula-E karrierje során.

A mindent eldöntő kör végén Fenestraz ünnepelhetett, az újonc pilóta a pole-pozíción és az érte járó három ponton kívül a Formula-E történelmének legnagyobb átlagsebességű körét is magáénak tudhatja. A széria sorozatának második legfiatalabb pole-pozíciósa mögött Günther, Cassidy, Evans és Vergne egészítik ki az első ötöt, a világbajnokságot vezető Wehrlein hatodikként indul a délután háromkor kezdődő futamon.

„Mick nagyon ritka és remek lehetőséget kapott”

A Haasnál eltöltött két Formula-1-es szezon után 2023-ra nem kapott ülést Mick Schumacher, viszont a Mercedes leigazolta őt teszt- és tartalékversenyzőnek. A németnek persze feltett szándéka visszatérni a rajtrácsra, s bár sokan kételkednek benne, hogy ezt a Mercedes kötelékeiben teheti majd meg, hiszen George Russell-lel hosszú távon számolnak, Lewis Hamilton pedig a jelek szerint szintén nem tervez visszavonulni, a Schumacherrel jó viszont ápoló Esteban Ocon szerint igenis hasznos ez a szerepkör a fiatal pilóta számára. Márpedig ha van valaki, ezt tudhatja, az a francia, aki szintén betöltötte ezt a pozíciót a Mercedesnél, mielőtt a Renault színeiben visszatért a mezőnybe:

„Egy nagyon ritka lehetőséget kapott – amelyet annak idején én is – azáltal, hogy együtt dolgozhat a csapattal, amely oly sokáig dominálta a sportot és óriási tudással rendelkezik” – fogalmazott Schumacher kapcsán Ocon, akit a RaceFans.net szaklap idéz. „Ez nem elhanyagolható tényező, nagyon is komoly érték lehet, amikor visszatérsz állandó versenyzőként. Láthattál belülről egy ilyen csapatot dolgozni, és kulcsdolgokat és információkat vihetsz magaddal a leendő alakulatodhoz. Szóval remélem, Mick hamar megoldást fog találni, és nincs kétségem felőle, hogy lesz csapat, amelyik érdeklődik iránta” – vélekedett az Alpine versenyzője. Schumacher maga egyébként nemrég utalt is rá, hogy már meg is keresték őt a télen.

f1-mick-schumacher-mercedes-teszt-bahrein-2023

Sz**ban lesz a Mercedes, ha Hamilton visszavonul?

Ha Christian Hornert kérdezzük, akkor mindenképp! A Drive to Survive legújabb évadában, mely már a premier napján kapott némi kritikát, a Red Bull csapatvezetője egy ponton így szólal meg: „Ha visszavonulna, mégis ki a fenét igazolnának le? Ha úgy dönt, hogy befejezi, akkor nagy sz**ban lesznek!” – hallhatjuk tőle a sorozatban. Hamilton egyébként nemrég úgy nyilatkozott a Sky Sportsnak, hogy egyelőre nem tervezi abbahagyni: „Egyelőre elég fittnek érzem magam és a helyemhez méltóan tudok teljesíteni, szóval még maradok… Egy kicsit!”

Nem ez az egyetlen említésre méltó megnyilvánulása Hornernek az évadban: az már az előzetesből kiderült, hogy reagált az autók pattogása miatt aggódó Wolff szavaira...

hamilton-launch

 

Sargeant majdnem lebuktatta De Vriest

Érdekes felvétel látott napvilágot a Williams újoncáról, Logan Sargeantról, aki a Feeder Series podcastben még decemberben beszélt arról, miért a 2-es számmal áll rajthoz az F1-ben. Mint elmondta, gyerekkori hőse, Dale Earnhardt legendás 3-asát nem választhatta, hiszen Daniel Ricciardo távozott ugyan az F1-ből, de két évig még jogosult a szám megtartására, míg a 21-est elhappolták előle. Csakhogy ekkor Nyck de Vries és csapata, az AlphaTauri nem jelentette be, hogy ezt a számot fogja választani, s mivel senki más nem jöhetett szóba, aki elvitte volna Sargeant elől a 2-est, az adás végleges verziójából kivágták ezt a részt.

Az amerikai lesz a második versenyző, aki a legkisebb választható rajtszámot viseli majd, korábban Stoffel Vandoorne versenyzett 2-essel 2017-ben és a rá következő szezonban. Az idei év harmadik újonca, Oscar Piastri autójára a 81-es került fel.

sargeant-teszt

„Inkább a csontom törjön, mint az inam szakadjon”

Napok óta az egyik központi téma az F1-ben Lance Stroll sérülése: a kanadai versenyző kerékpáros balesete miatt kihagyta a tesztet, s egymásnak ellentmondó sérülések láttak napvilágot sérülései súlyosságával kapcsolatban, valamint azt illetően, hogy ki kell-e hagynia versenyt, és ha igen, akkor hányat. Eleinte csak a csapat részéről beszéltek róla – ők se sokat –, most viszont megszólalt Kevin Magnussen, aki télen szintén műtétre szorult egy ciszta miatt.

magnussen-teszt

„Kicsit vissza kellett építenem az erőnlétemet, mert egy hónapig nem emelhettem súlyt, de lehetett volna rosszabb is” – mondta a rehabilitációról a dán, aki szerint Stroll járhatott volna rosszabbul is: „Négy héttel a műtétem után már vezettem ezt az autót, persze nekem nem tört csontom, nem szakadt inam, csak felnyitották a csuklómat, és kiszedték azt a dolgot onnan. De ha nála egy csontról van szó, az nagyon gyors, a magam részéről inkább törjön csontom, mint az ínszakadás, hiszen csak betesznek pár csavart, és nyomhatod is!”

Hogy Stroll mikor ülhet újra autóba, egyelőre nem lehet tudni, azonban az a tény, hogy Drugovich szombaton visszaül az autóba, arra utal, hogy az Aston Martinnál úgy számolnak, hogy a szezonnyitón is helyettesíteni kell a kanadait.

Visszatérhet a paddockba az oltatlan Rosberg

A 2016-os szezon világbajnoka, Nico Rosberg, aki korábban maga is átesett a koronavírus-fertőzésen, egy tavaly nyári közlemény alapján orvosi tanácsra nem vette fel a Covid-19 elleni védőoltást, így jó ideje nem jelenhetett meg az F1-es paddockban. A szigorú szabályozásokat azonban mostanra fellazították, így a 37 esztendős német pilóta ismét munkába állhat a Sky Deutschland helyszíni szakértőjeként – mely szerepkört Ralf Schumacherrel és Timo Glockkal osztja meg. A csatorna közleménye szerint Rosberg már a jövő heti Bahreini Nagydíjon szerepet fog vállalni.

rosberg-2018-berlin

Korábbi F1-es pilóta érkezhet a Mercedeshez?

A Virgin színeiben egy szezont teljesítő, illetve a 2012-es Olasz Nagydíjon Romain Grosjeant helyettesítő Jerome d’Ambrosio a Mercedes garázsában tűnt fel a teszten, ahogy Toto Wolff fogalmazott, a csapat „barátjaként”. A Venturi csapatát a Formula–E-ben csapatbajnoki második helyig vezető belga exversenyző kapcsán természetesen azt a kérdést is feltették Wolffnak, hogy ez D’Ambrosio esetleges mercedeses szerepvállalásának felvezetése-e, amire az osztrák sportvezető kitérő választ adott – ám az tény, hogy James Vowles távozása miatt megüresedett egy hely a csapat felsővezetésében.

D’Ambrosio ráadásul a Mercedeshez és Toto Wolffhoz is kötődik, hiszen a Venturi korábban a csillagosok ügyfele volt, s az F1-es csapat első emberének feleségével, Susie Wolff-fal együtt vezették a csapatot.

dambrosio-fe

Japán ex-F1-es veszi át De Vries helyét a Toyotánál

Nyck de Vries az AlphaTaurihoz való igazolás előtt nem csupán a Mercedes Formula-E-versenyzője és Formula-1-es tartalékpilótája volt, de még a WEC-ben is vállalt egy másodállást: ő volt a Toyota csapatának tartalékversenyzője.

Ez a pozíció értelemszerűen megüresedik a holland F1-es debütálásával. A Toyota egy régi ismerőshöz nyúlt: Kazuki Nakajima tölti be a tartalékos posztot, aki egészen 2021-ig volt a csapat tagja, a 2018/19-es szezonban vb-címet nyert Fernando Alonso és Sebastien Buemi társaként. Mióta Ryo Hirakawa kiszorította a felállásból, a csapatvezetésben tölt be fontos szerepet: a WEC-istállót is magában foglaló Toyota Gazoo Racing Europe alelnöke. Nakajima hivatalosan visszavonulását is bejelentette már – de a 38 éves japánt újra láthatjuk versenyezni, ha úgy alakulnak a körülmények a Toyota két egységénél.

Káoszba fulladt a tesztnap rajtpróbája

A bahreini tesztelés mindhárom napját meghosszabbították a szokásos négy órához képest kétszer negyedórával, a plusz pedig gyakorlatilag a versenyirányítás 15 perce lett: láttuk a sárga zászlós, piros zászlós és virtuális biztonsági autós procedúra tesztelését, sőt a péntek délelőtti szakasz végére közös rajtpróbát is beiktattak, előbb elhalasztott, majd tényleges rajttal.

A tízből hét autó részvételével zajló rajtgyakorlat azonban eléggé kaotikus összképet mutatott – a jelek szerint nem volt a versenyzőknek egyértelmű, milyen procedúrát kell követniük. Az öt autóból álló baloldali rajtsorban a „pole-pozíciós” Kevin Magnussen mögötti Lando Norris, valamint Esteban Ocon állva maradt – ők valószínűleg arra számítottak, hogy mint a szabadedzéseken való rajtgyakorlásnál, az autók egyesével mozdulnak meg.

A mögöttük levő Carlos Sainz és Lewis Hamilton azonban kilőtt – a ferraris és mercedeses úgy gondolhatta, ezúttal igazi rajtot szimulálnak, azaz mindenki egyszerre mozdul el a lámpák kialvásánál. Sainz és Hamilton időben lefékeztek, de a félreértésből könnyen autótörés is lehetett volna az egyébként incidens nélküli etap végén.

Már nézhető: Kijött a Drive to Survive 5. évada

A világ Formula-1-es rajongóinak egy jelentős hányada várta február 24-ét, nem a bahreini tesztelés folytatása, hanem a Drive to Survive 2022-es szezont feldolgozó új évada miatt. Így amikor a Netflix délelőtt 9:40 magasságában elérhetővé tette a sorozat 10 epizódját, elárasztották a közösségi médiát a posztok: a legfanatikusabbak már abban a percben elkezdték nézni a szériát.

A Drive to Survive (Hajsza a túlélésért) 5. évadának magyar címei és rövid tartalismertetőjük:

1. Az új hajnal – A Bahreinben kezdődő új idénnyel a Ferrari azt reméli, új autóival a csúcsra törhet. A Haas kockázatos döntést hoz egy utolsó pillanatban végrehajtott pilótacserével.

2. Visszatérés – A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azon dolgozik, hogy leküzdje a csapat váratlanul felmerülő gondjait, Lewis Hamilton pedig döcögős futamon vesz részt a csapat új autójával.

3. Stratégia kérdése – A Ferrari pilótái és döntéshozói érzik a várakozásteli nyomást egy sztárokkal teli új eseményen Miamiban, illetve egy sorsfordító futamon a Silverstone-on.

4. Apa és fia? – A Haas egyre több balesetet és költséget halmoz fel, ahogy a pilóta Mick Schumacher megpróbál felnőni apja versenylegendájához, hogy bebizonyítsa értékét a csapatban.

5. Nem kérek elnézést – Otmar Szafnauer erőfeszítései az Alpine átalakításáért meghozzák gyümölcsüket – mígnem a pilótacserék újabb fordulója kérdésessé teszi jövőre vonatkozó terveit.

6. A jó fiúk utolsónak futnak be – Daniel Ricciardo eljövendő kilátásai egyre bizonytalanabbak, amikor a McLaren menedzserei új tehetségre vetnek szemet, az Alpine pedig a legjobb lehetőséget keresi.

7. Pilótaülésben – Miközben a Red Bull csapata igyekszik növelni előnyét a Ferrarival szemben, minden szem Sergio „Checo” Pérezre szegeződik a drámai Monacói Nagydíjon.

8. Alfahím – Amikor Pierre Gasly bejelenti, hogy elhagyja az Alpha Taurit, Yuki Tsunoda szembenéz egy csapattárs és barát elvesztésével. Felvállalja, hogy készen áll a vezetésre?

9. Kerettúllépés – Mindkét bajnoki cím esélyeseként a Red Bull csapatát sorozatos vádak érik, miszerint a bajnokság költési limitének áthágása révén csaltak.

10. Az út vége – A 2022-es évad Abu-Dzabiban száguld a végkifejlet felé, ahol a Ferrari próbálja letörni a Mercedes és a McLaren abbéli reményeit, hogy valami csoda folytán megelőzzék az Alpine-t.

Claire Williams „hazatért”

Ismét munkába állt a Williamsnél az F1-es istálló korábbi helyettes csapatvezetője, Claire Williams – de immáron nem a Formula–1-es alakulatnál. A legendás alapító lánya egészen a tavalyi évig Williams Advanced Engineering névre hallgató, azóta viszont WAE Technologiesra átkeresztelt, a Williams F1-enn kívüli tevékenységeit felölelő – így többek közt a Formula–E-ben és az Extreme–E-ben is érdekelt cégnél lett márkanagykövet.

„Nagy megtiszteltetés számomra, hogy ezt a szerepet betölthetem a WAE Technologiesnél. Amit Craig Wilson vezérigazgató és csapata ilyen rövid idő alatt elértek, az egészen szédületes” – nyilatkozta új szerepéről Claire Williams.

claire-williams-2020