A Formula.hu napi hírösszefoglalója:
Korrupcióval vádolják az F1-es Szingapúri Nagydíj promóterét
Az ország történetének egyik legjelentősebb korrupcióellenes vizsgálatában vádat emeltek az F1 szingapúri meghonosításában jelentős szerepet játszó férfi ellen.
A Szingapúri Nagydíj promóterét és ingatlanmilliárdost, Ong Beng Senget az igazságszolgáltatás akadályozásával és bűnpártolással vádolják, ez utóbbit S Iswaran volt közlekedési miniszterrel kapcsolatban, akit a múlt héten börtönbe zártak a korrupciós botrányban játszott szerepe miatt. Részletek ebben a cikkben!
„Álkavicsággyal” és extra kamerákkal vennék elejét a pályaelhagyásoknak Austinban
A nemrég teljesen újraaszfaltozott Circuit of the Americas versenypálya azon helyszínek közé tartozik, ahol rendre sok gondot jelentenek a pályakiszélesítések és azok szankcionálása: a tavalyi F1-es USA Nagydíj után a Haas óvást is nyújtott be amiatt, mert szerintük sok pályaelhagyás büntetlenül maradt. A stewardok akkor elutasították a kérelmet, de megjegyezték: a pálya bizonyos pontjain valóban nem elégséges a kamerák lefedettsége ahhoz, hogy megfelelően megállapítsák a kihágásokat.
A Motorsport.com most arról számolt be, hogy a COTA illetékesei több módosítással vennék elejét a hasonló eseteknek. Egyfelől „stratégiai helyekre” extra kamerákat telepítettek, hogy jobban vizsgálni tudják a pályát esetleg elhagyó F1-es autókat. Másfelől a pálya több részén is 1,5 méterrel szűkítették az aszfaltozott részeket, és a helyükre gyeptéglákat telepítettek, amely várhatóan megakadályozza, hogy a versenyzők kifussanak a pályáról az adott szakaszon – ebbe a kategóriába tartozik a 6-os, a 13-as, a 14-es és a 15-ös kanyar is. A 11-es kanyarnál, ami a hátsó egyenesre fordító balos, szintén változtattak: oda az eddigi aszfaltozott bukótér helyett immár gyantával rögzített kavicsok, úgynevezett „álkavicságyat” helyeztek el.
Marko kimondta: fiatalt akar Perez helyére
A Red Bull F1-es tanácsadója elárulta: „ideális esetben” egy saját juniorjukat ültetné Verstappen mellé 2025-ben.
Az ORF-nek adott interjú korábbi részében Marko arról beszélt, hogy Perez is része lesz a „kiértékelésnek” Lawson, Tsunoda és a Formula-2-ben a bajnoki címért harcoló Isack Hadjar mellett. A tanácsadó elhintette: az az „érzése”, hogy tudja, mi lesz a két istállójuk jövő évi felállása.
Norris kedveli, de épp ezért még inkább le akarja győzni Verstappent
„Amint felveszem a sisakot, mindenkit utálok” – jelentette ki a McLaren F1-es pilótája: a jó barátait csak még inkább le akarja győzni a pályán.
„Csináljuk ezeket a dolgokat, hasonló az érdeklődésünk, padelt játszunk közösen meg hasonlók. Kedvelem Maxot, szerintem egy nagyon őszinte srác. De ez nem változtat semmin, amikor a pályán vagyok.”
„Azt gondolom, valójában azokat akarod még jobban legyőzni a pályán, akikkel jól kijössz azon kívül, ami ellentétes azzal, amire a legtöbben gondolnának” – tette hozzá Norris. „Azt gondolják, hogy mivel jó barátok vagyunk, túl kedvesek vagyunk a pályán. Szerintem pont az ellenkezője.”
Miért látjuk kevesebbszer a safety cart az F1-ben?
Immár zsinórban kilenc versenyen nem kellett bevetni a biztonsági autót: Fernando Alonso ismertette a saját elméletét ennek okáról.
„Ezeket az autókat nem egyszerű vezetni, de szerintem a probléma az is velük, amikor 100 százalékot hozunk ki belőlük. Szóval ha 90 százalékon vezetsz, néha gyorsabb vagy, mert akkor nem hozod kellemetlen szögbe vagy hasmagasságra az autót. Nem feszegeted a határokat, ahol minden szétesik. Úgyhogy olykor gyorsabb, ha 90 százalékon vezetsz” – magyarázta Alonso.
Különleges dolgot tehet Adrian Newey az Aston Martinnál?
Nigel Mansell szerint ha újra magára talál a tervezőzseni az Astonnál, akkor a Stroll-formációt is a csúcsra juttathatja.
„Azt hiszem, amit az Aston Martinnál tehet, az lehet az eddigi legnagyobb eredménye, mert szerintem nagyon gyorsan fel tudja forgatni azt a csapatot” – mondta Mansell a Top Offshore-nak.
„Most, hogy az Egyesült Királyságban van, az Aston Martinnál, úgy gondolom, Adrian egy kicsit több energiát és irányt talál majd. Ha jól érzi magát, és biztos vagyok benne, hogy az Aston Martinnál jól érzi magát, akkor szerintem figyeljétek ezt a helyet. Szerintem valami nagyon különlegeset csinálhat.”
Tereprali-vb: Al-Attiyah és a Dacia vezet Marokkóban
Kedden már egy hosszabb, 260 kilométeres szakaszt kellett teljesítenie a Marokkó Rali mezőnyének a tereprali-világbajnokság szezonzáró fordulóján, és az autósok mezőnyében megszilárdította a vezetést a címvédő Nasser Al-Attiyah.
A katari klasszis a tegnapi 180 kilométeres szelektív megnyerése után ma leszakította magáról üldözőit az összetettben, és egy nagyon erős második helyet hozott a nap során: 13 másodperccel maradt el Lucas Moraes mögött. A Toyota brazilja parádézott a nap során, féltáv körül még két perc közelében járt az előnye, a hajrában ez ugyan csökkent, de így is nagyon fontos részsikert könyvel el a gyengébben sikerült hétfője után, amivel az összetettben is nagyot lépett előre.
Al-Attiyah mögött csapattársa, Sebastien Loeb lett a harmadik a másik Daciával, a most debütáló Sandrider eddig parádésan teljesít. Részletek ebben a cikkben!